Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Nebius

1.341 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 » | Laatste
Madafaka
0
quote:

JdH jet realist €10 Nebius $100 schreef op 2 april 2025 17:29:

Tesla groen na bizar slechte verkoopcijfers . Ver onder de verwachtingen. Als dat geen teken is dat de markt weer snel omhoog wil weet ik het ook niet meer. Trump even zijn momentje laten pakken en dan v shape recovery. Komende maanden zal er weer onderhandeld worden om de heffingen te laten verdwijnen/afzwakken.
Musk doet stapje terug bij overheid.
Japaho
2
Tesla.... het gaat daar niet meer om de verkoop van de auto's, maar meer over de nevenproducten zoals zonnesysteme, batterij opslagsystemen, autonome auto besturingssystemen, robots, en natuurlijk Musk zijn AI kindje xAI. Dat is volgens mij de reden dat het aandeel weer in de stijgende modus zit.

Nebius weer over de $ 24 heen, is prima. Mag van mij elke week wel een paar procentjes omhoog gaan. Rustig aan dan breekt het lijntje niet zal ik maar zeggen. Dan komen we vanzelf weer op de $ 50 uit en hoger..... toch?
Opstapelen
0
Nabeurs volledig door putje net als de rest van de markt
Die oranje gek helpt persoonlijk alle economieën om zeep…
20% op alles uit de eu
Voorheen_bekend_als_Test
0
Eerder deze week werd er door het WH gecommuniceerd dat de nieuwe importheffingen direct na aankondiging zouden ingaan, maar naar nu blijkt, zal dit pas op 9 april gebeuren. Mogelijk biedt Trump hiermee een laatste opening tot onderhandeling, zoals het een zakenman die het mes tussen de tanden heeft, betaamt.
Opstapelen
0
In ieder geval is stuk onzekerheid weg. De vraag is wat de eu en de rest of the world gaan doen richting US.
Vraag me af hoe dit een impact zou moeten hebben op Nebius. Het is niet zo dat er ineens minder AI komt.
Diensten/verhuur gpu kunnen ze of in de US doen in een datacentrum daar of in de EU gewoon Finland/Parijs afhankelijk van de klant. Ook deze storm gaat voorbij, gelukkig afgelopen dagen dikke plussen die we waarschijnlijk vandaag zien verdwijnen weer. 4 weekjes de q1 cijfers
Voorheen_bekend_als_Test
0
quote:

Opstapelen schreef op 3 april 2025 08:36:

In ieder geval is stuk onzekerheid weg. De vraag is wat de eu en de rest of the world gaan doen richting US.
Vraag me af hoe dit een impact zou moeten hebben op Nebius. Het is niet zo dat er ineens minder AI komt.
Diensten/verhuur gpu kunnen ze of in de US doen in een datacentrum daar of in de EU gewoon Finland/Parijs afhankelijk van de klant. Ook deze storm gaat voorbij, gelukkig afgelopen dagen dikke plussen die we waarschijnlijk vandaag zien verdwijnen weer. 4 weekjes de q1 cijfers
Mee eens. Vandaag in eerste instantie keihard omlaag, de angst regeert immers, en vervolgens het indalende besef dat het allemaal zo erg niet zal zijn.
Pietje Bell
0
Rustig blijven. Wellicht is er bij Nebius al veel ingeprijsd. Futures vallen me nog mee. Wel te erg wat Trump allemaal doet. Dollar daalt fors. Daar is hij blijkbaar ook op uit. Iedereen is er maar druk mee..
Japaho
0
Voorbeurs ziet het er niet best uit. De voorgestelde import heffingen zetten een dikke stempel op de beurzen vandaag. 2 dagen van een mooie plus gaan er vandaag weer af ben ik bang voor. Ben benieuwd of het ook allemaal doorgaat, want met deze clown weet je het nooit en we mogen toch aannemen dat hij een stel adviseurs om hem heen heeft die hem toch wel in het oor zullen fluisteren dat dit wel een hele grote impact heeft op de wereldeconomie. Maar goed het is nog geen 9 april, want dan gaan de heffingen in volgens mij.

Het is nog vroeg, maar nabeurs ziet het er al niet goed uit, Nebius -12,5%.
Madafaka
0
Dat is after hours, voorbeurs vanaf 10.00 uur NL tijd. Vraag is, bijkopen (kan ik vanaf 13 uur), of liever weer de opties goedkoper terug. Punt is dat ik rond half vier niet achter een pc zit.
Japaho
0
quote:

Madafaka schreef op 3 april 2025 09:52:

Dat is after hours, voorbeurs vanaf 10.00 uur NL tijd.
Ik kijk het vanmiddag even aan, en ga dan overwegen of ik ook iets in mijn porto moet gaan wijzigen. Ik verwacht een fors lagere opening, dan na een uurtje handel , na de dip een herstel in de loop van de dag.

Het kan niet zo zijn dat er ineens minder computer hardware en aanverwanten verkocht gaan worden of dat de vraag ineens sterk verminderd.

Ik vraag me wel af wat het effect zal zijn voor bedrijven zoals Taiwan Semiconductor en andere producenten in Azië
Madafaka
0
Chips zijn vrijgesteld van heffingen, maar apparatuur als servers e.d. volgens mij weer niet
Japaho
0
Denk dat de schok behoorlijk zichtbaar zal zijn bij opening van de beurs, en gedurende de dag het herstel wat zichtbaar zal zijn. Maar ik kan het ook mis hebben als de verkopers de overhand hebben.
déjà vu
0
(ABM FN-Dow Jones) Microsoft is terughoudender met wereldwijde projecten voor nieuwe datacenters. Dit schreef persbureau Bloomberg donderdag.

Projecten in Indonesië, het VK, Australië en verschillende Amerikaanse staten zijn volgens bronnen van Bloomberg gestopt of vertraagd.

De vraag is wat de belangrijkste reden hiervoor is. Dat kan zijn dat de vraag naar cloud en AI-diensten minder groot is dan eerder voorzien, maar ook tijdelijke tegenwind bij de bouw kan de oorzaak zijn. En Microsoft wil in de meeste gevallen niet aangeven wat ten grondslag lag aan een besluit om een project te stoppen of uit te stellen, aldus Bloomberg.

Microsoft huurt ook cloudcomputing-capaciteit bij CoreWeave, maar liet recent weten een uitbreiding hiervan niet langer te willen, zo onthulde de CEO van CoreWeave.
Madafaka
1
Tja, zeg het maar... misschien wel stroomproblemen ofzo, want onderstaand is juist weer bullish:

- Google Negotiating Rental of Nvidia’s Blackwell Chips from CoreWeave, According to Reports
Google Collaborates with CoreWeave Amid Growing AI Demand
Alphabet Inc.’s GOOG GOOGL Google is taking steps to enhance its artificial intelligence (AI) and computing capabilities to better support a diverse array of applications.
Opstapelen
0
quote:

Madafaka schreef op 3 april 2025 13:10:

x.com/mvcinvesting/status/19077440748...
mooi stukje ab
denk wel dat ook Nebius zich ook gaat richten op langere en grotere klanten als ze groter worden.
maar eens zien waar het geweld ons de komende dagen heen gaat brengen.
1.341 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
877,42  -24,10  -2,67%  18:05
 Germany40^ 21.772,00 -2,76%
 BEL 20 4.294,73 -1,14%
 Europe50^ 5.128,10 -3,32%
 US30^ 40.956,40 -2,99%
 Nasd100^ 18.713,70 -4,42%
 US500^ 5.456,11 -3,75%
 Japan225^ 33.984,00 -5,47%
 Gold spot 3.103,76 -0,97%