Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Nebius

1.341 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 » | Laatste
Ivy85
1
quote:

Japaho schreef op 1 april 2025 17:50:

[...]

Ik ook niet, kijk eens naar Gorilla Tech, gisteren +18%, nu -13%... Maar goed, de grote Tech jongens plussen, dan denk ik dat er nieuws is uitgelekt en het morgen voor ons best eens mee kan vallen. Laten we het hopen. Neem ik een extra groot stuk taart en 's avonds een goede fles wijn ... hehehe.. zonnig weer, positief blijven, er is al genoeg ellende op de wereld.
Daar zou je weleens gelijk in kunnen krijgen, laten we het hopen! Voor vanavond een gezellige "oudejaarsavond", voor morgen alvast gefeliciteerd en een fijne dag (in alle opzichten) toegewenst!
Pietje Bell
0
Niet te bevatten dat er 'groene' beurs is vandaag... Heb grote positie Flow Traders en CME, beiden min, goud-etf klein plusje (maar index min) en verder plussen...
Puur naar de historische waarderingen kijkende is het ook erg moeilijk om bearish te zijn op Amerikaanse aandelen.
Voorheen_bekend_als_Test
0
quote:

Pietje Bell schreef op 1 april 2025 18:28:

Niet te bevatten dat er 'groene' beurs is vandaag... Heb grote positie Flow Traders en CME, beiden min, goud-etf klein plusje (maar index min) en verder plussen...
Inmiddels worden er weer vooral terugtrekkende bewegingen gemaakt. Velen willen toch maar niet met (te veel) stukken 2 april in gaan. Ik hoop op, en houd rekening met, morgenochtend ET een flinke "schrikdip", waarna het besef indaalt dat de Trumpsoep toch niet zo heet gegeten zal gaan worden. Dan stap ik weer in.
Sam Altman tweet:

we are getting things under control, but you should expect new releases from openai to be delayed, stuff to break, and for service to sometimes be slow as we deal with capacity challenges.

working as fast we can to really get stuff humming; if anyone has GPU capacity in 100k chunks we can get asap please call!

x.com/sama/status/1907098208821801222
Opstapelen
0
van harte Japaho, maak er een mooie dag van!
open AI dus giga onder capaciteit.
Ik weet niet of dit nu in het straatje van Nebius zou passen
Als je 100K gpu wil kan je best een mooie prijs bedingen
Daarnaast hebben we dat nog lang niet.
Als ik in verkoop team Nebius zat had ik ze toch gebeld om eens te praten. Contract voor 25K GPU kan afsluiten voor mooie prijs is dat wel een lekkere ARR en bezettingsgraad GPU
Spannende dag voor de boeg, kan zomaar plus/min veel worden afhankelijk wat die clown gaat roepen vandaag
Pk2001wdt
0
Zo net weer is naar de koers gekeken viel me zeker niet tegen en hoop dat het herstel een beetje doortrekt
Ben n paar daagjes op vakenties in Fuerte Ventura.
Japaho
0
quote:

Pk2001wdt schreef op 2 april 2025 09:04:

Zo net weer is naar de koers gekeken viel me zeker niet tegen en hoop dat het herstel een beetje doortrekt
Ben n paar daagjes op vakenties in Fuerte Ventura.
Geniet ervan! Mijn eerstvolgende vakantie duurt nog even, 7 november voor 4 a 5 maanden naar Azië, o.a. even op familiebezoek in de Filippijnen. Tegen die tijd staan de koersen weer skyhigh.... hehehe... hopen we dan maar...

Iedereen is in afwachting van wat er gaat gebeuren vanavond na sluitingstijd van de beurs in Amerika. Gaan we verder omlaag of hebben de wijze heren Trump in het oor gefluisterd dat hij een beetje kalm aan moet doen? Afwachten maar.....
Vandaag kan best een rustig dagje worden met kleine koers-uitslagen.
Madafaka
0
quote:

Madafaka schreef op 28 maart 2025 18:08:

calls jan. 2027 13 binnen
Deze gisteren met kleine winst toch maar even verkocht.
Het is wel grappig dat ChatGPT 1 update doet, het voor mij nu amper te gebruiken is (gratis versie) en ze per direct honderdduizenden extra GPU’s nodig hebben. Moet je nagaan wat er de komende jaren gaat gebeuren met nog veel meer toepassingsmogelijkheden.
Opstapelen
0
quote:

JdH jet realist €10 Nebius $100 schreef op 2 april 2025 15:52:

Het is wel grappig dat ChatGPT 1 update doet, het voor mij nu amper te gebruiken is (gratis versie) en ze per direct honderdduizenden extra GPU’s nodig hebben. Moet je nagaan wat er de komende jaren gaat gebeuren met nog veel meer toepassingsmogelijkheden.
tevens misschien mee hobbelen met Coreweave?
die staan na de ipo al haast 50% hoger.
anyway, iets weg gestuurd van de $20
quote:

Opstapelen schreef op 2 april 2025 15:59:

[...]
tevens misschien mee hobbelen met Coreweave?
die staan na de ipo al haast 50% hoger.
anyway, iets weg gestuurd van de $20
Ja Coreweave is de overduidelijke winnaar van het succes van OpenAI omdat het een van hun klanten is, maar bullish voor de hele sector. Probeer je voor te stellen wat er allemaal mogelijk is met AI in 5-10 jaar en hoeveel rekenkracht daar voor nodig is.

De ChatGPT 4.0 image generation is wel echt gaaf.
drentenier
0
Ik begin de indruk te krijgen dat Nebius relatief klein begint aan rappe maar controleerbare groei voor veel kleinere klanten, terwijl Coreweave groot begint en gesterkt door grote klanten zich diep in de schulden steekt om snel verder op te schalen, met een enorm risico dat die grotere klanten later zullen afhaken omdat ze zelf kunnen opschalen.
Coreweave zou kunnen eindigen als World Online, met een crash en een overname.
Madafaka
0
quote:

Pietje Bell schreef op 2 april 2025 16:25:

Coreweave gemist verdorie. Met Nebius op GAK nu. Beetje suf.
Wat dacht je van het aandeel Newsmax, IPO op 10 dollar, kon je maandag nog voor 14 dollar kopen en ging dag later naar 270 dollar, nu alweer de helft eraf.
HansG020
0
quote:

drentenier schreef op 2 april 2025 16:32:

Ik begin de indruk te krijgen dat Nebius relatief klein begint aan rappe maar controleerbare groei voor veel kleinere klanten, terwijl Coreweave groot begint en gesterkt door grote klanten zich diep in de schulden steekt om snel verder op te schalen, met een enorm risico dat die grotere klanten later zullen afhaken omdat ze zelf kunnen opschalen.
Coreweave zou kunnen eindigen als World Online, met een crash en een overname.
Je zult maar met world online vergeleken worden ….
Pietje Bell
0
Yep, opportunisme ten top blijkbaar. Eens kijken of er vanavond grote klap of niet volgt. Zo ja, gaan we <$20, zo nee dan opwaarts verder.
Tesla groen na bizar slechte verkoopcijfers . Ver onder de verwachtingen. Als dat geen teken is dat de markt weer snel omhoog wil weet ik het ook niet meer. Trump even zijn momentje laten pakken en dan v shape recovery. Komende maanden zal er weer onderhandeld worden om de heffingen te laten verdwijnen/afzwakken.
1.341 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
877,42  -24,10  -2,67%  18:05
 Germany40^ 21.772,00 -2,76%
 BEL 20 4.294,73 -1,14%
 Europe50^ 5.128,10 -3,32%
 US30^ 40.956,40 -2,99%
 Nasd100^ 18.713,70 -4,42%
 US500^ 5.456,11 -3,75%
 Japan225^ 33.984,00 -5,47%
 Gold spot 3.103,76 -0,97%