Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Rusland

75.449 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3762 3763 3764 3765 3766 3767 3768 3769 3770 3771 3772 3773 » | Laatste
Lu.
0
quote:

Pac-Man schreef op 31 maart 2025 12:32:

[...]

Oké, bedankt voor het delen. Hoe schat jij zijn verhaal dan in tov de andere bronnen? Want of hij bedoelt het dan misschien iets anders dan hoe ik het interpreteer. Maar soms spelen commerciële belangen wel mee bij mensen.
Ik denk zelf dat de bronnen hieronder wel zouden moeten kloppen.

theconversation.com/whats-so-special-...

unric.org/en/rare-earths-and-strategi...

www.reuters.com/markets/commodities/w...

“According to the World Economic Forum, Ukraine is also a key potential supplier of lithium, beryllium, manganese, gallium, zirconium, graphite, apatite, fluorite and nickel”
De tweede link kan ik niet openen, maar in de eerste gaat het over andere elementen dan waar Javier Blas het over heeft (de zware aardmetalen). En in de derde vragen ze zich af over welke elementen Trump het precies had. De elementen die in het citaat genoemd worden, zijn geen zware aardmetalen. Javier Blas en de gelinkte artikelen hoeven dus niet in tegenspraak met elkaar te zijn.
Lu.
2
quote:

ffff schreef op 31 maart 2025 13:55:

[...]

Lol ! Je kunt mensen anno 2025 toch geen groter compliment geven. Elon Mush is hoe je het ook draait of keert een ongelooflijk genie, die onwaarschijnlijk veel heeft gepresteerd op heel veel gebieden. Communicatie, ruimtevaart, beleid gebaseerd op principe: Wie betaalt, bepaalt.

Met zo'n genie vergeleken te worden is een GROOT compliment.

Peter
Musk lijdt aan het syndroom van asperger. Ik zou niet met hem willen ruilen.
Eksteroog
1
Die Blas van Bloomberg maakt toch een forse denkfout of zie ik iets over het hoofd? Hij zegt, dat, omdat Oekraïne nu geen strategische metalen of zeldzame aardmetalen exporteert, er ook dus niets in de grond zit. Foutje het kan wel in de grond zitten, maar er nog niet uitgehaald worden.

Voor de oorlog van 2014 waren die metalen niet zo belangrijk, de regering had andere prioriteiten. En er moet fors geïnvesteerd worden om eruit te halen wat erin zit. Zelensky heeft geld nodig daarvoor of uit de VS of uit China of uit Europa. Dat is ook een belangrijk stukje achtergrond van de grondstoffendeal.
En let goed op over welke metalen het gaat, ik zie allerlei verschillende lijstjes van zeldzame aardmetalen en strategische metalen.
Pandjesbaas
1
quote:

JP Samosa schreef op 31 maart 2025 14:53:

[...]

Heel veel gepresteerd, inderdaad.

Helaas staat hij de laatste tijd als een ,’Vollidiot’ met een kettingzaag te zwaaien en de hitlergroet te doen
Ook hier geldt: in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
luchtschip
4
Zo doet een maffiabaas dat

>>>Trump belooft "veel grote problemen" voor Zelensky als hij probeert de "deal" over zeldzame aardmetalen opnieuw te onderhandelen.

video 0:27 minuut

x.com/wartranslated/status/1906621608...
Pole Pole
1
Gelukkig is Le Pen nu opgepakt. Zal weer een klap voor Putin en Trump zijn. Nu door met het volgende geblondeerde tuig.

Wilders, Trump.
luchtschip
1
Z-blogger Ivan Otrakovsky :

"Drones veroorzaken nu 70% van de vijandelijke verwondingen, volgens Russische medici. Zonder luchtsteun en effectieve EW ( Electronic Warfare ) sterven onze jongens. Het Kremlin beweert dat alles in orde is, maar het front beweert anders."

video 1:32 minuut Engels ondertiteld

x.com/wartranslated/status/1906391457...
luchtschip
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 31 maart 2025 08:06:

Kabinet trekt 500 miljoen uit voor drones voor Oekraïne

Nederland stelt 500 miljoen euro beschikbaar voor de ontwikkeling en aanschaf van drones die Oekraïne nodig heeft in de oorlog met Rusland. Dat hebben minister Ruben Brekelmans en staatssecretaris Gijs Tuinman (Defensie) aangekondigd tijdens een gezamenlijk bezoek aan Oekraïne.
Politieke redactie 30-03-25, 20:43

Het kabinet kondigde onlangs een nieuw steunpakket voor Oekraïne aan ter waarde van 3,5 miljard euro. Minister-president Dick Schoof zei afgelopen week al dat 2 miljard daarvan nog dit jaar beschikbaar komt. Ook op het gebied van luchtverdediging en munitie kan Oekraïne meer hulp uit Nederland tegemoetzien.

De Oekraïners hebben dringend behoefte aan drones op het slagveld, zegt Brekelmans vanuit Kyiv in een telefoongesprek met het ANP. De onbemande vliegtuigen zijn de enige manier om zich te verweren tegen de artillerie die Rusland op grote schaal inzet. Het gaat om verschillende types, zowel aanvals- als verkenningsdrones, aldus de VVD-bewindsman.
Stand houden aan het front

Doel van de aanhoudende wapensteun aan de Oekraïners is ‘dat ze aan het front stand kunnen houden’, zegt Brekelmans. Dat moet het land ook een sterkere positie opleveren aan de onderhandelingstafel. Sinds het aantreden van de nieuwe regering-Trump dringen de Verenigde Staten aan op vredesonderhandelingen met Rusland. Die moeten wel tot een “rechtvaardige vrede” leiden, benadrukt de minister opnieuw.
Nederland zal 500 miljoen euro aan Oekraïne toewijzen voor het project "Drone Line".

De hoofdrichtingen van het project zijn het creëren van een vernietigingszone op een diepte van 10-15 km vanaf de gevechtscontactlijn, wat de opmars van de vijand zonder significante verliezen zal compliceren.

Tegelijkertijd zullen de eenheden moderne apparatuur ontvangen: drones, elektronische oorlogsvoeringssystemen, transport en andere noodzakelijke apparatuur.

foto
x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/19066765...
Pac-Man
1
quote:

Lu. schreef op 31 maart 2025 14:59:

[...] De tweede link kan ik niet openen, maar in de eerste gaat het over andere elementen dan waar Javier Blas het over heeft (de zware aardmetalen). En in de derde vragen ze zich af over welke elementen Trump het precies had. De elementen die in het citaat genoemd worden, zijn geen zware aardmetalen. Javier Blas en de gelinkte artikelen hoeven dus niet in tegenspraak met elkaar te zijn.
Lu bedankt voor je inhoudelijke reactie(is een zeldzaamheid hier) ik denk dat de linkjes niet meer werkten omdat ik (op mijn mobiel) de stukken opnieuw kopieerde.
Mijn verontwaardiging ging over de uitspraak van Javier Blas die gedeeld werd door dezwarteridder , de uitspraak was;

Op de Trump-deal dingen experts al direct veel af. Wereldwijd kostten de zeer schaarse aardmetalen vorig jaar 15 miljard dollar. Dat lijkt niet op 500 miljard dollar aan waarde van zijn deal. „Dit is dwaasheid, totale onzin”, zegt grondstoffenanalist Javier Blas, die deze markt sinds 1998 volgt, over de deal.

„Wat Oekraïne bezit is veel verschroeide aarde, wat het niet heeft zijn zeldzame aardmetalen.” Amerika maakt volgens hem dezelfde fout als in 2010 in Afghanistan, waar het voor duizend miljard dollar aan bijzondere metalen zoals lithium dacht te winnen, cruciaal voor productie van autobatterijen. „Dat bleek complete fantasie”, aldus Blas.

Omdat ik de herkomst van het bericht niet ken en er geen linkje/bronvermelding bijstond weet ik niet de gehele context, maar vond het bovenstaande een nogal idiote uitspraak.

Maar ik zal er nogmaals kritisch naar kijken, maar met de kennis die ik nu heb, gebaseerd op de bevindingen van het WEF(gedeeld door Reuters) , en de inhoud van de overige artikelen, blijf ik vooralsnog bij mijn standpunt.
En die lijkt niet overeen te komen met die van Mvd en zijn held Javier Blas.

@Mvd- Ik sta liever in de zon dan in zijn schaduw.

www.reuters.com/markets/commodities/w...

theconversation.com/whats-so-special-...

unric.org/en/rare-earths-and-strategi...

Mocht ik het helemaal verkeerd zien dan ben ik de beroerdste niet om dat toe te geven en excuses aan te bieden, ik baseer mij slechts op de bovenstaande media. En misschien zien zij iets over het hoofd.
luchtschip
0
Reuters:

De strijdkrachten van Oekraïne zijn 3 tot 4 km de Russische regio Belgorod binnengedrongen: vermoedelijk is het doel van deze operatie om Rusland af te leiden van de gevechten in Koersk.

x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/19066726...
luchtschip
1
De website van de Moskouse metro is gehackt.

Wanneer u probeert toegang te krijgen, wordt u doorgestuurd naar de pagina van de Oekrainse Ukrzaliznytsia ( de Oekrainse Spoorwegen )

De kaart laadt ook niet op, betalingen gaan niet via machines en validators in bussen.

x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/19066433...
luchtschip
0
SOF ( Special Opration Forces van Oekraïne ) heeft Russen gevangen genomen in de Russische regio Kursk

Ze zeiden dat ze Oekraïense posities gingen bestormen en bevonden zich bijna voor de plaats waar een van de groepen van het SOF "Ranger"-regiment zich bevond.

video 1:23 minuut

x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/19066321...
luchtschip
7
Bloomberg :

De Trump-regering gebruikt Oekraïnes moment van grootste afhankelijkheid om een ??grondstoffencontract op te leggen.

De deal tussen de VS en Oekraïne is vergelijkbaar met de koloniale uitbuiting van Afrikanen in de 19e eeuw, zonder veiligheidsgaranties voor Oekraïne.

x.com/UkrReview/status/19066314050915...

Maffia afpersing van een gehele bevolkingsgroep
luchtschip
2
Het aantal vluchten met Amerikaanse militaire hulp naar Oekraïne is de afgelopen week toegenomen.

x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/19066278...

Dit zijn overigens leveringen van door Biden toegezegd materiaal.

Trump heeft nog geen nieuwe leveringen toegezegd
Succes
3
Russia has depleted its tank stocks: the industry is not covering combat losses

Based on an analysis of satellite images of storage bases and repair plants, the researchers concluded that the rate of Russian tank restoration has dropped by 3.5-4 times compared to 2022. This is no longer enough to compensate for losses on the battlefield.

Researchers from the Resurgam and Vishun_military platforms reported on this.

According to the researchers’ estimates, as of February 2025, 2069 tanks of various types were withdrawn from Russian open storage bases. Up to 2000 tanks were still in closed storage hangars and were the first to be recommissioned. The lack of new activity near the hangars on satellite imagery confirms this.

In total, between 2022 and 2025, Russia decommissioned more than 4,000 tanks that were in the best technical condition. This is estimated to be 54% of all vehicles suitable for restoration. This has led to a significant slowdown in the pace of withdrawal from bases. While in 2022-2023, thousands of units were removed annually, only 342 tanks were removed from storage between February 2024 and February 2025

...

According to the researchers’ analysis, the approximate tank restoration/manufacturing rate in 2022 was up to 120 units per month. By the end of 2023, the rate dropped to 90 units. During 2024, the production and restoration of tanks ranged from 44-75 units per month. However, by the end of the year, it dropped to 50 units per month. This no longer covered the losses of the Russian army.

In early 2025, the production rate dropped even further to 30-35 tanks per month. It is expected to drop even further in the second half of the year due to a lack of T-80s suitable for refurbishment.

According to the British International Institute for Strategic Studies, between 2022 and 2024, Russia produced only 164 T-90M tanks, or about 80 per year. This is an extremely low figure that does not allow for compensation for losses. ...

militarnyi.com/en/news/russia-has-dep...
Succes
1
Ministry of Defence of Ukraine Contracts Ground Drones Worth UAH 6 Billion

The Ministry of Defence will purchase several times more ground robotic systems than last year, which will give a significant boost to the development of the technological cluster.

Hlib Kanievskyi, the Director of the Procurement Department at the Ministry of Defence, shared this information with the Economichna Pravda.

This year, the government has set a goal to supply 15,000 ground robotic systems to the military and has already started contracting for them. Almost all of the ordered models will be produced in Ukraine, as foreign samples are much more expensive.

....

militarnyi.com/en/news/ministry-of-de...
luchtschip
2
Beelden van het gebruik van GBU-39/B SDB en GBU-62 JDAM-ER geleide bommen door Oekraïense straaljagers!

video 0:36 minuut

x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/19066264...
Succes
0
Western Banks Sent Billions in Cash to Russia on Eve of Ukraine Invasion, Data Shows

As the Kremlin massed troops on Ukraine’s border in early 2022, and the threat of sanctions grew, wealthy Russians began flying crates of cash home — with help from Raiffeisen Bank International, Brink’s and Bank of America.

Trade data reviewed by OCCRP and Paper Trail Media shows that the three global institutions moved more than $12 billion worth of foreign currency to Russia just before the full-scale invasion of Ukraine on February 24, 2022. Most of the cash was in U.S. dollars, euros, and Swiss francs.

....

www.occrp.org/en/scoop/western-banks-...
luchtschip
1
Putin heeft een decreet ondertekend over de militaire dienstplicht in het voorjaar.

Volgens het plan zullen 160.000 mensen worden opgeroepen, wat 10 duizend meer is dan vorig jaar (en het hoogste aantal in 10 jaar).

Putin beloofde dat er geen dienstplichtigen naar de oorlog zouden worden gestuurd. Er zijn echter dienstplichtigen gevangen genomen en gedood teruggevonden tijdens zijn "speciale militaire operatie."

x.com/Gerashchenko_en/status/19067189...
75.449 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3762 3763 3764 3765 3766 3767 3768 3769 3770 3771 3772 3773 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
901,52  -3,72  -0,41%  18:05
 Germany40^ 22.379,40 -0,71%
 BEL 20 4.344,17 -0,50%
 Europe50^ 5.295,56 -0,47%
 US30^ 42.139,80 +0,38%
 Nasd100^ 19.527,60 +0,47%
 US500^ 5.656,90 +0,45%
 Japan225^ 35.872,70 +0,45%
 Gold spot 3.126,87 +0,42%