Vriendelijke schreef op 30 maart 2025 22:13:
[...]
Weet je wat het is deze oorlog loopt totaal anders dan andere oorlogen, ik kan me nog goed herinneren dat er 300.000 militaire in Belarus waren op de grens van Oekraïne.
Maar door de steun van het westen zijn deze militaire gelijk teruggetrokken, denk dat Rusland nooit verwacht had dat ze zoveel steun zouden krijgen uit het westen.
Even Kiev innemen einde oefening voor Oekraïne dat was volgens mij de gedoeling van Rusland de bekende 3 dagen.
Omdat ze juist de hoofstad niet hebben ingenomen of gebombardeerd zie je dat het een totale andere oorlog is geworden.
Oekraïne heeft gebruik gemaakt van de onkunde van de Russische generaals, dit heeft ze gered, ze kregen dus de tijd om orde op zaken te brengen, en met de steun van het westen zien we nu 3 jaar verder dat Rusland eigenlijk de oorlog heeft verloren, alleen toegeven staat niet in het woordenboek van Putin .
Maar Rusland heeft gewoon bijna niets meer aan groot materieel, ook nu komen ze nog met vrachtwagen uit de jaren 60 en dit geeft aan dat ze gewoon aan het leeglopen zijn .
Maar eerlijk is eerlijk ik had nooit verwacht dat Rusland na 3 jaar eigenlijk nog geen meter is opgeschoten, de winst die ze hebben is kleine dorpjes wat stadjes en heel veel landbouwgrond.
Maar ik heb echt respect voor de oekraïense militairen dat ze een grootmacht kunnen tegenhouden.