Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Rusland

luchtschip
2
Dmytro Lytvyn, communicatieadviseur van Zelensky, roept de leugens van Rusland uit :

Moskou beweert dat er sinds 18 maart een staakt-het-vuren is op energielocaties, maar heeft minstens 8 faciliteiten met bommen, aanvalsdrones en FPV's getroffen. Elke nacht haalt de Oekraïense luchtverdediging bijna 100 drones neer. Rusland liegt, zelfs als de waarheid overduidelijk is. Hun beloften moeten dubbel worden gecontroleerd : partners, let op.

x.com/NOELreports/status/190480038302...
DeZwarteRidder
3
NOELREPORTS
@NOELreports
·
58m
Russian losses per 26/03/25 reported by Ukraine's General Staff.

+1280 men
+5 tanks
+15 AFVs
+17 artillery
+59 UAVs
luchtschip
11
Trump :

Rusland blokkeert mogelijk een staakt-het-vuren in Oekraïne.

"Ik denk dat Rusland hier een einde aan wil maken, maar misschien rekken ze het. Weet je, ik heb dat jarenlang in het bedrijfsleven gedaan," zei de Amerikaanse president.

x.com/NOELreports/status/190479814122...

Eerst : Ik regel vrede binnen 24 uur , zelfs nog voor mijn inauguratie
Dan : Oekraine waag het niet de vredes besprekingen tegen te werken, want dan neem ik maatregelen tegen Oekraine, want jullie brengen de wereldvrede in gevaar met het risico van een Wereld Oorlog III.

Nu : Misschien rekken de Russen de vredesbesprekingen, maar ach daar heb ik wel begrip voor, want dat deed ik ook met mijn bedrijven.

Zeg dan gewoon : Putin wil doorgaan territorium van Oekraïne te veroveren en ik buig voor zijn eisen, maar wil Putin nog wel helpen door te kijken of er een sanctieverlichting voor Rusland kan komen.
Ik had wel een grote mond tegen Zelensky maar durf dat niet tegen Putin
pakman
2
Opstapelen
9
1994, Oekraïne levert alle nucleaire wapens in voor veiligheidsgaranties van RUSLAND, US en VK
tevens Frankrijk en China gaven ook min of meer veiligheidsgaranties.

We zien wat die garanties waard zijn. Helemaal geen enkele drol.

Komende 50 jaar geen zaken meer doen met Rusland en de US ook maar zoveel mogelijk afbouwen en vooral zelfstandigheid trachten te bewerkstelligen in de EU.
luchtschip
1
Rusland zal naar verwachting jaarlijks 50-100 commerciële vliegtuigen verliezen omdat ze ze niet kunnen onderhouden vanwege een gebrek aan reserveonderdelen vanwege sancties.

Momenteel zijn er ongeveer 800 straalvliegtuigen, waarvan de helft geschikt is voor internationale vluchten.
De situatie zal in 2027 kritiek zijn.

x.com/igorsushko/status/1904762421098...
luchtschip
0
Rusland is van plan om "de Oekraïense kwestie" tegen 2026 op te lossen, zegt Vadym Skibitsky, vertegenwoordiger van de Oekraïense militaire inlichtingendienst.

Moskou heeft een geopolitieke prognose ontwikkeld voor 2026-2035, waarin staat dat de oorlog tegen 2026 moet eindigen om niet achterop te raken bij de VS en China. Als de oorlog nog 5-10 jaar duurt, zal Rusland de achterstand nooit meer inhalen

x.com/NOELreports/status/190482669457...
Mdv
1
quote:

luchtschip schreef op 26 maart 2025 09:24:

Trump :

Rusland blokkeert mogelijk een staakt-het-vuren in Oekraïne.

"Ik denk dat Rusland hier een einde aan wil maken, maar misschien rekken ze het. Weet je, ik heb dat jarenlang in het bedrijfsleven gedaan," zei de Amerikaanse president.

x.com/NOELreports/status/190479814122...

Eerst : Ik regel vrede binnen 24 uur , zelfs nog voor mijn inauguratie
Dan : Oekraine waag het niet de vredes besprekingen tegen te werken, want dan neem ik maatregelen tegen Oekraine, want jullie brengen de wereldvrede in gevaar met het risico van een Wereld Oorlog III.

Nu : Misschien rekken de Russen de vredesbesprekingen, maar ach daar heb ik wel begrip voor, want dat deed ik ook met mijn bedrijven.

Zeg dan gewoon : Putin wil doorgaan territorium van Oekraïne te veroveren en ik buig voor zijn eisen, maar wil Putin nog wel helpen door te kijken of er een sanctieverlichting voor Rusland kan komen.
Ik had wel een grote mond tegen Zelensky maar durf dat niet tegen Putin
Donald begint langzaam te begrijpen dat hij in de maling genomen wordt door Poetin, hij is nog ah bedenken wat hij moet doen nu, t valt niet mee als je iq niet zo hoog is...
pietje-2005
1
quote:

Mdv schreef op 26 maart 2025 14:36:

[...]
Donald begint langzaam te begrijpen dat hij in de maling genomen wordt door Poetin, hij is nog ah bedenken wat hij moet doen nu, t valt niet mee als je iq niet zo hoog is...
Maakt niet zo veel uit, want het grootste deel van zijn "volk" heeft een gelijk of minder IQ, toch ?
Wel jammer voor Oekraine ;-(
Succes
0
quote:

luchtschip schreef op 26 maart 2025 11:01:

Rusland is van plan om "de Oekraïense kwestie" tegen 2026 op te lossen, zegt Vadym Skibitsky, vertegenwoordiger van de Oekraïense militaire inlichtingendienst.

Moskou heeft een geopolitieke prognose ontwikkeld voor 2026-2035, waarin staat dat de oorlog tegen 2026 moet eindigen om niet achterop te raken bij de VS en China. Als de oorlog nog 5-10 jaar duurt, zal Rusland de achterstand nooit meer inhalen

x.com/NOELreports/status/190482669457...
Tegen die tijd (halverwege 2026) heeft Rusland ook geen geld en materieel meer om deze oorlog voort te zetten ...
Succes
0
Ukrainians on Yak-52 shoot down Russian drones

The Ukrainian military is on the hunt for Russian drones in a World War II-era Yak-52 propeller-driven airplane.

Ukrainian pilots are reportedly adding several downed drones to their record almost every day.

Footage that has appeared online shows new trophy marks on the fuselage of the Yak-52.

This shows the successful destruction of at least six Russian Orlan drones and two ZALA drones.

ua-stena.info/en/ukrainians-on-yak-52...
Succes
1
EU: Entire withdrawal of Russian forces 'main precondition' to lifting sanctions

As Russia insists it is waiting for certain sanctions to be lifted before enacting a deal to pause Black Sea attacks, th EU has now spoken out.

A European Commission spokesperson said the withdrawal of all Russian forces would be one of the main conditions to lift or amend sanctions.

They said: "The end of the Russian unprovoked and unjustified aggression in Ukraine and unconditional withdrawal of all Russian military forces from the entire territory of Ukraine would be one of the main preconditions to amend or lift sanctions."
closer
1
Oekraïners voelen zich verraden nu Trump de Russen beloont met sanctieverlichting voor een gevechtspauze

Oorlog in Oekraïne In een deal met Washington over een staakt-het-vuren krijgt Rusland precies wat het wil: sanctieverlichting. Het Russisch-Amerikaanse akkoord zet Oekraïne zwaar onder druk. De EU steunt Kyiv en wil haar sancties handhaven.

www.nrc.nl/nieuws/2025/03/26/oekraine...
Pac-Man
1
quote:

closer schreef op 26 maart 2025 17:38:

Oekraïners voelen zich verraden nu Trump de Russen beloont met sanctieverlichting voor een gevechtspauze

Oorlog in Oekraïne In een deal met Washington over een staakt-het-vuren krijgt Rusland precies wat het wil: sanctieverlichting. Het Russisch-Amerikaanse akkoord zet Oekraïne zwaar onder druk. De EU steunt Kyiv en wil haar sancties handhaven.

www.nrc.nl/nieuws/2025/03/26/oekraine...
Ik ben hier wel van geschrokken en had deze slechte ontwikkeling veel later verwacht. EU volgt vanzelf wel, maar de positieve boodschap zal tegen die tijd zijn;
- Rusland is ernstig verzwakt
- Oekraïne staat er economisch en militair beter voor dan toen de oorlog begon.
- Rusland heeft daarom meer verloren door met de oorlog te beginnen.

En als we dat maar geloven, kunnen we er in meegaan dat de sancties worden opgeheven.
De 3 jaar strijd vergeten we gemakshalve….en Oekraïne wordt nu in de positie gedreven dat ze er ook mee akkoord zullen(moeten )gaan.

Putin en Trump dronken een glas, deden een plas en alles werd weer zoals het voorafgaand aan de oorlog was.
GakGak
6
STEPHANIE BAKER | FINANCIEEL JOURNALIST

Sanctie-expert: Rusland beschouwt door Westen bevroren miljarden allang als verloren
In Europa ontstaat momentum om in beslag genomen Russische miljarden aan Oekraïne beschikbaar te stellen.
.
Eerst waren EU plus VS veel te terughoudend om op poetins agressie te reageren, te angstig om te
escaleren.
Nu wordt het weer een lijdensweg om de kapitalen te onteigenen door de labbekakkerige houding
en bang niet netjes binnen de lijntjes (volgens de normen) te kleuren.

Terwijl de kant van poetin leasevliegtuigen en nog veel meer heeft ´geannexeerd´ en daar
kraait geen haan meer naar, heel normaal dat poetin dat deed (?).
Hele bedrijven gedwongen voor een symbolisch bedrag over te gaan naar de oligarchenmaffia van poetin, en de haan kraait weer niet.

Grondstoffenroof en nog veel meer (zelfs kinderen) weggeroofd uit Oekraine, zeker allemaal normaal
in deze situatie want de haan wil maar niet kraaien.

Nu is er kans op een flinke klap terug nl. kapitalen onteigenen....gaat weer niet zo maar lukken
want het moet hier volgens het boekje.

Welk boekje ?
Niet dat van poetin in elk geval.
closer
2
Inlichtingendiensten VS denken dat snel einde aan Oekraïne-oorlog niet in Russisch voordeel is

De spionagediensten houden er rekening mee dat de pogingen om de oorlog via onderhandelingen te beëindigen op niets zullen uitlopen, ondanks de nadelen van een aanhoudende oorlog. Poetin is zich ervan bewust dat het voortduren van de strijd de Russische economie ten gronde kan richten, Zelensky beseft dat zijn positie zwakker wordt en de westerse steun onzeker is.

Het Russische leger heeft de overhand gekregen in de Oekraïne-oorlog, concluderen Amerikaanse inlichtingen-diensten in een gevarenanalyse. Ondanks de enorme verliezen is Moskou militair veerkrachtig gebleken. Het zelfvertrouwen van het Kremlin groeit. Dat maakt een snel vredesakkoord onwaarschijnlijk.

www.volkskrant.nl/buitenland/inlichti...
Pac-Man
1
quote:

closer schreef op 26 maart 2025 18:57:

Inlichtingendiensten VS denken dat snel einde aan Oekraïne-oorlog niet in Russisch voordeel is

De spionagediensten houden er rekening mee dat de pogingen om de oorlog via onderhandelingen te beëindigen op niets zullen uitlopen, ondanks de nadelen van een aanhoudende oorlog. Poetin is zich ervan bewust dat het voortduren van de strijd de Russische economie ten gronde kan richten, Zelensky beseft dat zijn positie zwakker wordt en de westerse steun onzeker is.

Het Russische leger heeft de overhand gekregen in de Oekraïne-oorlog, concluderen Amerikaanse inlichtingen-diensten in een gevarenanalyse. Ondanks de enorme verliezen is Moskou militair veerkrachtig gebleken. Het zelfvertrouwen van het Kremlin groeit. Dat maakt een snel vredesakkoord onwaarschijnlijk.

www.volkskrant.nl/buitenland/inlichti...
Gezien de weinige duimpjes op jouw twee recent gedeelde berichten, worden deze inhoudelijke en realistische berichten hier niet gewaardeerd, misschien kun je er de volgende keer ook een zoetsappig videootje bij doen?
Mijn duimpjes krijg je iniedergeval wel, ze kosten me niks, heb zelfs luchtschip weleens een paar keer duimpjes gegeven, verschil van berichtgeving/mening/aanpak hoeft immers niet tot rancune te leiden.
Succes
0
European Nation Discovers Russian Disinformation Plot

Austria has exposed a clandestine Russian disinformation network targeting German-speaking Europe with anti-Ukraine propaganda, the latest in a series of Kremlin-linked operations aiming to sow discord across Europe.

On Monday, Austria's Interior Ministry said its domestic intelligence agency uncovered the operation while analyzing digital evidence seized in December during the arrest of a Bulgarian woman accused of espionage.

Authorities said the unnamed woman had served a central role in a Russian intelligence operation designed to manipulate public opinion in the wake of Moscow's 2022 invasion of Ukraine.

...

www.newsweek.com/european-nation-disc...
Pac-Man
1
quote:

Texas schreef op 25 maart 2025 10:44:

[...]

Vergeet niet dat de EU een associatieovereenkomst heeft gesloten met Oekraine in 2014.

Dus wij deden wel degelijk wat, we wilden Oekraine meer en meer bij het westen betrekken en het soevereine Oekraine wilde dat ook.

Maar het mocht niet van Poetin. Je moet dus echt bij Rusland zijn als oorzaak van de huidige situatie.
Gezien de duimpjes op jouw bericht zijn de mensen hier het daar helemaal over eens en slapen waarschijnlijk prima bij die gedachte.

Persoonlijk had ik de militaire goederen liever gratis naar Oekraïne zien gaan, maar goed meningen verschillen daarover natuurlijk.

France continued to issue arms export licences to Russia after the 2014 embargo, investigative website Disclose has revealed. According to leaked documents, French companies delivered arms to Russia after the EU imposed sanctions, including an arms embargo, against Russia in…

www.euractiv.com/section/politics/sho...

EU member states exported weapons to Russia after the 2014 embargo

www.investigate-europe.eu/posts/eu-st...

disclose.ngo/en/article/war-in-ukrain...
closer
2
quote:

Pac-Man schreef op 26 maart 2025 19:33:

Gezien de weinige duimpjes op jouw twee recent gedeelde berichten, worden deze inhoudelijke en realistische berichten hier niet gewaardeerd, misschien kun je er de volgende keer ook een zoetsappig videootje bij doen?
Duimpjes krijg je vooral als je een stoere mening over Poetin post, of nog beter: als je een forumlid aanvalt.
Met nieuwsberichten scoor je niet. Maar ja, ik heb ze ook niet geschreven (wel zorgvuldig geselecteerd, en liefst met een inhoudelijk fragment).
Dank voor jouw duimpje ;-)
75.288 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3750 3751 3752 3753 3754 3755 3756 3757 3758 3759 3760 3761 3762 3763 3764 3765 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
907,46  -7,22  -0,79%  28 mrt
 Germany40^ 22.458,40 -0,97%
 BEL 20 4.406,62 -0,63%
 Europe50^ 5.322,37 -0,17%
 US30^ 41.429,80 0,00%
 Nasd100^ 19.182,70 0,00%
 US500^ 5.556,95 0,00%
 Japan225^ 36.263,60 0,00%
 Gold spot 3.085,30 0,00%