Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

GM haalt Saab uit faillisement en bouwt in Rusland

71 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ook nog een mogelijkheid waar niemand nog aan gedacht heeft. Al een paar dagen geleden stond er een stuk in de krant waarin GM aangeeft 778 miljoen EURO te willen investeren in Rusland.
Waarom niet Saab uit het faillisement trekken en deze gaan produceren voor de russische markt.
Als er 1 auto geschikt is voor het barre en extreme klimaat in Rusland, dan is het Saab wel.
GM heeft genoeg geld om alles weer op te starten, schulden te voldoen, de toeleveranciers weer aan het leveren te krijgen en de technologie en de licenties hebben ze al.

GM: twee keer zoveel auto’s in Rusland
Door BNR Webredactie

13 januari 2012 11:13 | bnr.nl

General Motors gaat 778 miljoen euro investeren in zijn Russische fabrieken om de productie daar meer dan te verdubbelen in de komende vijf jaar.

Dat heeft James Bovenzi, hoofd van de Russische tak van GM, gezegd op de autoshow in Detroit. Volgens Bovenzi is er in Rusland een grote marktontstaan omdat er veel oude auto's rondrijden. “De gemiddelde auto is meer dan tien jaar oud. Rusland zal spoedig een van de belangrijkste automarkten ter wereld zijn'', aldus de directeur.

Volgens de plannen moet de productie opgevoerd worden van 232.000 auto's in 2010 naar meer dan 520.000 stuks in 2015
AX lover
0
GM wil niet produceren voor de Russische markt, GM wil produceren in Rusland.

Dat is iets heel anders. Begrijpend lezen kan je blijkbaar nog steeds niet.
Daarnaast heeft Saab 0,0 eigen techniek, al die techniek heeft GM ook.
[verwijderd]
0
quote:

AX lover schreef:

GM wil niet produceren voor de Russische markt, GM wil produceren in Rusland.

Dat is iets heel anders. Begrijpend lezen kan je blijkbaar nog steeds niet.
Daarnaast heeft Saab 0,0 eigen techniek, al die techniek heeft GM ook.
Je zegt het zelf...GM heeft al die techniek, Saab ook en ze kunnen makkelijk in partnerschap produceren. 1 fabriek in Zweden voor ontwikkeling en testen e.d. En 1 fabriek in Rusland voor productie.
Daarnaast als GM Saab uit het faillisement haalt kunnen ze ook de merknaam SAAB blijven voeren die qua bekendheid in ieder geval, al een enorme voorsprong heeft.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

chris63 schreef:

Gaat weer lekker zo. 2e freeze up komt er zo aan.
Het wordt nog spannend nu de zweden wakker worden,swan is nog steeds in de running ondanks hun falliette boel,zo zie je maar hoe beleggers om de tuin geleid worden door speculanten,en zwendelaars.Victor is weer goed bezig geweest en zend nu allerlei loze berichten de wereld in,en zie de koers stijgt even om daarna weer tot stilstand te worden gebracht.Eerst geen chinezen in hun keuken en daarna weer wel,general motors is hierin ook niet geheel verschoond van misleiding door eerst de boel in mekaar te laten klappen en vervolgens,wel alle medewerking te verlenen.
[verwijderd]
0
quote:

chris63 schreef op 19 januari 2012 08:11:

[...]

Je zegt het zelf...GM heeft al die techniek, Saab ook en ze kunnen makkelijk in partnerschap produceren. 1 fabriek in Zweden voor ontwikkeling en testen e.d. En 1 fabriek in Rusland voor productie.
Daarnaast als GM Saab uit het faillisement haalt kunnen ze ook de merknaam SAAB blijven voeren die qua bekendheid in ieder geval, al een enorme voorsprong heeft.
Waarom zou GM Saab uit het faillissement halen?
Saab heeft nog nooit 1 cent winst opgeleverd dus wat moeten ze ermee?
[verwijderd]
0
quote:

twister schreef:

[...]

Waarom zou GM Saab uit het faillissement halen?
Saab heeft nog nooit 1 cent winst opgeleverd dus wat moeten ze ermee?
Als GM Saab uit het faillisement haalt dan kunnen ze gewoon het merk SAAB blijven voeren. Naamsbekendheid van Saab is 1 reden. Een andere kan zijn goodwill kweken. Tot nu toe was en is GM de grote boeman die elke vorm van voortbetsaan van SAAB blokkeerd.
Winst kunnen ze makkelijk genereren als ze SAAB aanpassen aan de russische markt. Dus kleinere en goedkopere voor de middenklasse. De markt is enorm in Rusland.
En zo lopen ze niet het risico dat technolgie wegglipt naar China ( Youngman), India ( Mahindra) Turkije etc.
De phoenix is al vrij ver in de ontwikkeling en je moet toegeven dat GM behoorlijk diepe zakken heeft om dit verder uit te ontwikkelen. In eigen beheer wel te verstaan.

Heb je nog meer redenen nodig ???
[verwijderd]
0
Saab heeft een zeer negatief imago opgelopen door deze hele situatie, hier willen ze zo snel mogelijk vanaf, dus dit is juist geen reden
[verwijderd]
0
quote:

chris63 schreef op 19 januari 2012 10:24:

[...]

Als GM Saab uit het faillisement haalt dan kunnen ze gewoon het merk SAAB blijven voeren. Naamsbekendheid van Saab is 1 reden. Een andere kan zijn goodwill kweken. Tot nu toe was en is GM de grote boeman die elke vorm van voortbetsaan van SAAB blokkeerd.
Winst kunnen ze makkelijk genereren als ze SAAB aanpassen aan de russische markt. Dus kleinere en goedkopere voor de middenklasse. De markt is enorm in Rusland.
En zo lopen ze niet het risico dat technolgie wegglipt naar China ( Youngman), India ( Mahindra) Turkije etc.
De phoenix is al vrij ver in de ontwikkeling en je moet toegeven dat GM behoorlijk diepe zakken heeft om dit verder uit te ontwikkelen. In eigen beheer wel te verstaan.

Heb je nog meer redenen nodig ???
Hoezo technologie weg glipt naar China?
GM bezit de licenties en die zitten niet in de failliete boedel..
Saab heeft GM al genoeg gekost en ze zijn blij dat ze er van af zijn..
Als ze zo makkelijk winst kunnen genereren zoals jij zegt waarom hebben ze Saab dan toen verkocht aan Spyker?
[verwijderd]
0
quote:

twister schreef:

[...]

Hoezo technologie weg glipt naar China?
GM bezit de licenties en die zitten niet in de failliete boedel..
Saab heeft GM al genoeg gekost en ze zijn blij dat ze er van af zijn..
Als ze zo makkelijk winst kunnen genereren zoals jij zegt waarom hebben ze Saab dan toen verkocht aan Spyker?
Dat was 2 jaar geleden en inmiddels zijn de ( markt) omstandigheden wel wat veranderd lijkt mij.
2 jaar geleden stond GM op het punt zelf failliet te gaan, of althans aan het geldinfuus van de amerikaanse overheid te gaan hangen.
En 2 jaar geleden was er niet echt sprake van dat Saab in chinese handen zou vallen. Nu wel en dat proberen ze uit alle macht te voorkomen.
[verwijderd]
0
quote:

chris63 schreef op 19 januari 2012 11:09:

[...]

Dat was 2 jaar geleden en inmiddels zijn de ( markt) omstandigheden wel wat veranderd lijkt mij.
2 jaar geleden stond GM op het punt zelf failliet te gaan, of althans aan het geldinfuus van de amerikaanse overheid te gaan hangen.
En 2 jaar geleden was er niet echt sprake van dat Saab in chinese handen zou vallen. Nu wel en dat proberen ze uit alle macht te voorkomen.
GM bezit de licenties dus ze hoeven niet bang te zijn dat die in Chinese handen komen.
Maar ook al zou GM de boel weer overnemen,wat ze niet gaan doen, dan hebben de aandeelhouders van Swan er nog niets aan..
[verwijderd]
0
quote:

twister schreef:

[...]

GM bezit de licenties dus ze hoeven niet bang te zijn dat die in Chinese handen komen.
Maar ook al zou GM de boel weer overnemen,wat ze niet gaan doen, dan hebben de aandeelhouders van Swan er nog niets aan..
GM behoud het recht wat er met swan/saab gebeurt,als je een falliette boel terug draait onder dezelfde omstandigheden dan,blijft het recht op de bezittende aandelen behouden.
[verwijderd]
0
quote:

chris63 schreef op 19 januari 2012 11:09:

[...]

Dat was 2 jaar geleden en inmiddels zijn de ( markt) omstandigheden wel wat veranderd lijkt mij.
2 jaar geleden stond GM op het punt zelf failliet te gaan, of althans aan het geldinfuus van de amerikaanse overheid te gaan hangen.
En 2 jaar geleden was er niet echt sprake van dat Saab in chinese handen zou vallen. Nu wel en dat proberen ze uit alle macht te voorkomen.
Ze hebben in al die jaren nooit geïnvesteerd in saab.
Dus dat gaan ze nu ook niet doen!
[verwijderd]
0
quote:

Poemel85 schreef:

[...]

Ze hebben in al die jaren nooit geïnvesteerd in saab.
Dus dat gaan ze nu ook niet doen!
Zie mijn aparte topic die ik net heb aangemaakt.
Niet lullen maar doen !!
[verwijderd]
0
Die heb ik gelezen en vind het positief dat iemand niet alleen praat maar ook daadwerkelijk de daad bij het woord voegt.

Echter ben ik van mening dat het niet nodig is.
GM gaat niets met Saab doen, dit hadden ze allang kunnen doen.

GM zat inderdaad op de rand van het faillissement een paar jaar geleden.
Maar al die jaren daarvoor heeft Saab nog nooit prioriteit gehad en toen was GM wel winstgevend.

Saab heeft geen voordeel in verhouding tot de andere merken.
Daarbij is er maar een kleine hoeveelheid Saab rijders.
Vaak de echte liefhebbers!

Saab zal dus bij GM altijd op een zijspoor meedraaien gezien het feit dat hun focus op de andere merken ligt!
71 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
946,61  +0,03  +0,00%  14 feb
 Germany40^ 22.504,40 -0,48%
 BEL 20 4.396,58 -0,82%
 Europe50^ 5.480,25 -0,24%
 US30^ 44.524,90 0,00%
 Nasd100^ 22.109,50 0,00%
 US500^ 6.112,09 0,00%
 Japan225^ 39.114,70 0,00%
 Gold spot 2.882,65 0,00%
 EUR/USD 1,0493 0,00%
 WTI 70,68 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BAM +10,11%
PROSUS +4,70%
HEIJMANS KON +4,21%
NX FILTRATION +3,58%
Aperam +3,30%

Dalers

Arcadis -2,88%
IMCD -1,93%
Philips Konin... -1,92%
UNILEVER PLC -1,82%
Wereldhave -1,77%