Als je kijkt hoelang het wel niet geduurd heeft met youngman en dergelijke... Wat wel zo is, dat deze indiaan, financieël naar mijn weten meer vermogen heeft dan youngman. Een stuk meer zelfs. Alleen waarom kwam hij dan niet eerder? Hij had toch 10 miljoen meer kunnen bieden dan youngman? En wellicht nog minder, als GM het wel goed had gevonden. Konden ze toch niet naar China, dan moesten ze wel...
Al met al een raar verhaal. Ik denk dat dit nog heel lang kan duren. Waarom? Omdat dit in verband met overname, de meest reeële optie is die het bedrijf waarschijnlijk gaat uitvoeren:
Ze zullen de schulden niet van het bedrijf over willen nemen, daar is iedereen wel over eens, maar wel de naam Saab willen blijven gebruiken. Dit laaste kan, door middel van het terugdraaien van het faissement. Maar wat veel eerder voor de hand ligt, is dat men de naam Saab wil gebruiken, en daarvoor een bedrag wil geven aan de andere 2 saab onderdelen, wat onder het bedrag van de totale saab schuld ligt. Hier over zal onderhand worden in eerste instantie, lijkt me. En gezien het hele hoge bedrag, wat saab als schuld heeft is het vrij reeël dat men eruit komt...
Dan zal men overigens pas overmaken, als GM het ook goed vind. Zoniet, is het lijkt me einde verhaal. Tenzij ze zelf ook de technologie gaan ontwikkelen?