Basic-Fit « Terug naar discussie overzicht

BFIT 2025: alle ballen op Moos

1.634 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 » | Laatste
Mr Sandman
0
kassa!
0
quote:

Mr Sandman schreef op 26 maart 2025 09:07:

Staat nu op €19.04 dit is van iex niet oké, dan maar met storing melden......
De enige echte ...

live.euronext.com/en/product/equities...
Mr Trade
0
quote:

andrejes schreef op 26 maart 2025 09:46:

met een aardig volume ff terug gezet naar €18,85 helaas
Blijf het bijzonder vinden, 46k bestens aangeboden terwijl de koers keurig opliep (En het volume dit normaliter niet echt toelaat).

Kost toch een hoop geld op deze manier.
andrejes
0
Mr Trade
0
quote:

andrejes schreef op 26 maart 2025 10:05:

North Peak Capital is bezig waarschijnlijk, bij 3% moeten ze het weer melden
Dat ze de keuze maken om hun positie af te bouwen snap ik, alleen de manier waarop niet.
Als ze niet zo agressief gedumpt hadden na de cijfers was de koers nooit onder de €20 gedoken, dit had ze (op het dieptepunt) 3MLN EUR per 1MLN shares bespaard.

Waarom zou je bewust de keuze maken om jezelf in de voet te schieten, makes no sence.
axie
0
quote:

Mr Trade schreef op 26 maart 2025 09:47:

[...]

Blijf het bijzonder vinden, 46k bestens aangeboden terwijl de koers keurig opliep (En het volume dit normaliter niet echt toelaat).

Kost toch een hoop geld op deze manier.
Koers gaat zo herstellen in de middag. Voor aandelen BF moet je een sterke maag hebben.
axie
2
quote:

Eva schreef op 25 maart 2025 23:15:

[...]

Mbt je laatste vraag - nee mijn punt is dat in FSD men veel kapitaal aan het werk heeft gezet. Volgens management zou een club in c. 3 jaar naar een normale bezetting moeten zijn gegroeid (grofweg 3.250 leden). Als je nu de nieuwe geopende clubs in 2024 buiten beschouwing laat dan zie je dat in de bestaande clubs (FSD markt) de bezetting niet groeit maar zelfs daalt. Maw je rendement op kapitaal erodeert steeds verder.

Wat betreft belasting. Wat mijn punt is dat in ieder van de BNL landen de winstgevendheid enorm is. Fiscale verliezen zijn per land verdeeld. Maw op bepaald moment zijn de (Corona-)verliezen op als 'deferred tax asset' in deze drie landen. Dus ik verwacht dat de vpb last de komende tijd zal gaan toenemen en dus de kasstroom per aandeel zal drukken.

Wat overigens voor mij wel raar is dat BF een winst voor belasting rapporteert van €13,5mm bij een kasstroom van €155mm. Die verhouding is voor mij onduidelijk.

Yield is de abo prijs. Deze stijgt minder hard dan de opex in een gemiddelde club. Dat leidt tot marge druk.
Dank Eva voor je uitgebreid antwoord.

De sleutel zit hem in de abonnee aanwas. Zo lang ze de abonnee prijs niet verhogen, dit doen ze waarschijnlijk om marktaandeel te winnen, moeten ze dus op de kosten in de hand houden.

Wat nou als ze dit jaar net zoveel abonnee aanwas hebben als vorig jaar met minder openingen? Dat moet bijna wel grotendeels uit de FSD landen, als de Benelux clubs grotendeels al mature zijn. Volgens mij was dit namelijk de eerste twee maanden van dit jaar het geval. Ze hadden +200k abonnees, terwijl ze 19 clubs minder hebben geopend.

We started 2025 well with a strong inflow of memberships in the important months of January and February.
At the end of February we had 4.46 million memberships which is an increase of 202 thousand in the first two
months of the year. A strong result considering the 19 fewer club openings in the period compared to the first two
months of 2024.

Wat betreft de overhead kosten het volgende:

Continued improvement of operating leverage; overhead including marketing costs as a percentage of revenue
to decrease to between 11.5% and 12.0%
Hans
0
quote:

Eva schreef op 26 maart 2025 07:06:

Hi Hans zie mijn post van 20 maart 2025 14:18

Geheel eens dat enkel een cijfermatige invalshoek niet de lading dekt. Waarom ik uitstapte is dat ik niet beleg in een bedrijf waar het management mijn vertrouwen niet langer heeft. Moos is een geweldig ondernemer gebleken en met de juiste controlerende structuur (Waterland/3i) heeft hij ook goede stappen weten te zetten.

Nu steekt men de kop in het zand. Wordt er een CFO benoemd van het zelfde laken een pak als de vorige en worden er allerlei (kolderieke) excuses aangedragen voor de ondermaatse prestaties. Laat staan dat men juiste KPIs introduceert om tot verbetering te komen en dit te gaan meten.

Ik ben nu een toeschouwer die mogelijk weer mee gaat doen, en roeptoeter af en toe wat. Dus ja de onderwaardering zie ik ook maar de marketing mix is fout in bepaalde landen en zolang men daaraan vast houdt en het beestje niet bij de naam noemt blijf ik toekijken.

Erg benieuwd naar de KW1 cijfers - wellicht tot dan
Indrukwekkend Eva hoe diep mensen zoals jij en TTW in de materie duiken. Is hier al vaker gezegd maar wordt zeer gewaardeerd.
Ben eigenlijk wel benieuwd of je voor jezelf nog tijd hebt om ook andere bedrijven te analyseren of staat jouw geld nu aan de zijlijn?
axie
0
quote:

axie schreef op 26 maart 2025 11:48:

[...]

Dank Eva voor je uitgebreid antwoord.

De sleutel zit hem in de abonnee aanwas. Zo lang ze de abonnee prijs niet verhogen, dit doen ze waarschijnlijk om marktaandeel te winnen, moeten ze dus op de kosten in de hand houden.

Wat nou als ze dit jaar net zoveel abonnee aanwas hebben als vorig jaar met minder openingen? Dat moet bijna wel grotendeels uit de FSD landen, als de Benelux clubs grotendeels al mature zijn. Volgens mij was dit namelijk de eerste twee maanden van dit jaar het geval. Ze hadden +200k abonnees, terwijl ze 19 clubs minder hebben geopend.

We started 2025 well with a strong inflow of memberships in the important months of January and February.
At the end of February we had 4.46 million memberships which is an increase of 202 thousand in the first two
months of the year. A strong result considering the 19 fewer club openings in the period compared to the first two
months of 2024.

Wat betreft de overhead kosten het volgende:

Continued improvement of operating leverage; overhead including marketing costs as a percentage of revenue
to decrease to between 11.5% and 12.0%

Aanvulling: Volgens Trading Update in Q1 heeft BF in 2024 250k leden verwelkomd. En dat met 109 nieuwe clubs. Hoeveel leden per nieuwe club komen er bij, heeft iemand daar een idee van. Kan ik daar een aanname maken van ongeveer 500? Mijn hypothese is dat nieuwe clubs niet zoveel bijdragen aan nieuwe leden in de begin fase, dus in Q1 2025, 109 x 500 = 55k nieuwe leden. Dit betekent dus dat ongeveer 195k nieuwe leden via bestaande clubs.

Als BF in Maart 2025 50k nieuwe leden heeft gekregen, dan hebben ze in Q1 2025 netzoveel nieuwe leden gekregen als in Q1 2024 (namelijk 250k) met 40? minder nieuwe club openingen. Dat zou al heel goed nieuws zijn.
BtB180
0
quote:

axie schreef op 26 maart 2025 18:41:

[...]

Aanvulling: Volgens Trading Update in Q1 heeft BF in 2024 250k leden verwelkomd. En dat met 109 nieuwe clubs. Hoeveel leden per nieuwe club komen er bij, heeft iemand daar een idee van. Kan ik daar een aanname maken van ongeveer 500? Mijn hypothese is dat nieuwe clubs niet zoveel bijdragen aan nieuwe leden in de begin fase, dus in Q1 2025, 109 x 500 = 55k nieuwe leden. Dit betekent dus dat ongeveer 195k nieuwe leden via bestaande clubs.

Als BF in Maart 2025 50k nieuwe leden heeft gekregen, dan hebben ze in Q1 2025 netzoveel nieuwe leden gekregen als in Q1 2024 (namelijk 250k) met 40? minder nieuwe club openingen. Dat zou al heel goed nieuws zijn.
Je kunt die aanname doen, maar waar is het op gebasseerd, en maakt het perse wat uit?

Hoogover is het vooral belangrijk dat elke club ansich zijn doelstelling behaald. Waar de ledengroei vandaan komt is in die zin niet zo belangrijk. Maakt het wat uit of mensen lid worden van een club die 1 jaar open is, 2 jaar open is, of 3 maand open is?
axie
0
quote:

BtB180 schreef op 26 maart 2025 19:14:

[...]

Je kunt die aanname doen, maar waar is het op gebasseerd, en maakt het perse wat uit?

Hoogover is het vooral belangrijk dat elke club ansich zijn doelstelling behaald. Waar de ledengroei vandaan komt is in die zin niet zo belangrijk. Maakt het wat uit of mensen lid worden van een club die 1 jaar open is, 2 jaar open is, of 3 maand open is?
Ja, maakt wel uit. Als mijn aanname correct is, en daar ga ik van uit, dan is volgende aan de hand. Dat BF nu van 170 naar 100 clubs gaat in 2025, maakt op korte termijn (lees voor 2025) niet veel uit voor de ledengroei en daarmee voor de omzet 2025 is mijn hypothese. M.a.w. ze zullen met ongeveer zelfde omzet groeien dit jaar en relatief nog betere EBITDA behalen.

En zeker als die ledengroei van bestaande clubs van FSD landen komt.

Op (middel)lange termijn gaan de lagere club openingen dit jaar en volgend jaar natuurlijk wel consequenties hebben voor de ledengroei.
BtB180
0
quote:

axie schreef op 26 maart 2025 19:26:

[...]

Ja, maakt wel uit. Als mijn aanname correct is, en daar ga ik van uit, dan is volgende aan de hand. Dat BF nu van 170 naar 100 clubs gaat in 2025, maakt op korte termijn (lees voor 2025) niet veel uit voor de ledengroei en daarmee voor de omzet 2025 is mijn hypothese. M.a.w. ze zullen met ongeveer zelfde omzet groeien dit jaar en relatief nog betere EBITDA behalen.

En zeker als die ledengroei van bestaande clubs van FSD landen komt.
Tuurlijk, als je geen nieuwe clubs opent, ben je op een gegeven moment uitgegroeid.

Kun je eens beschrijven hoe je tot de aanname van 500 leden per nieuwe club bent gekomen?
axie
0
quote:

BtB180 schreef op 26 maart 2025 19:33:

[...]

Tuurlijk, als je geen nieuwe clubs opent, ben je op een gegeven moment uitgegroeid.

Kun je eens beschrijven hoe je tot de aanname van 500 leden per nieuwe club bent gekomen?
ChatGPT:

?Het gemiddelde aantal leden per sportschool varieert tussen Frankrijk en Nederland. In Frankrijk waren er in 2023 ongeveer 5.400 sportscholen met in totaal 4,7 miljoen leden . Dit betekent dat een gemiddelde Franse sportschool ongeveer 870 leden heeft.

In Nederland waren er in 2019 ongeveer 2.084 sportscholen met in totaal 3 miljoen leden. Dit komt neer op een gemiddelde van ongeveer 1.440 leden per sportschool

Als ik op ongeveer 50-60% van die 870 leden uitkom, dan zit ik goed denk ik.

ps: volgens mij zijn de aantallen bij BF wat ik mij herinner veel hoger dan bovenstaande gemiddeld aantal leden per sport clubs, dan zit ik nog safer met mijn aanname. (Gemiddeld 2700 leden in 2023 over alle clubs).
BtB180
0
quote:

axie schreef op 26 maart 2025 19:36:

[...]

ChatGPT:

?Het gemiddelde aantal leden per sportschool varieert tussen Frankrijk en Nederland. In Frankrijk waren er in 2023 ongeveer 5.400 sportscholen met in totaal 4,7 miljoen leden . Dit betekent dat een gemiddelde Franse sportschool ongeveer 870 leden heeft.

In Nederland waren er in 2019 ongeveer 2.084 sportscholen met in totaal 3 miljoen leden. Dit komt neer op een gemiddelde van ongeveer 1.440 leden per sportschool

Als ik op ongeveer 50-60% van die 870 leden uitkom, dan zit ik goed denk ik.

ps: volgens mij zijn de aantallen bij BF wat ik mij herinner veel hoger dan bovenstaande gemiddeld aantal leden per sport clubs, dan zit ik nog safer met mijn aanname.
Dit is een sommetje van het aantal leden per club gemiddeld in die landen. Zegt toch niks over joiners bij nieuw geopende clubs?
axie
0
quote:

BtB180 schreef op 26 maart 2025 19:42:

[...]

Dit is een sommetje van het aantal leden per club gemiddeld in die landen. Zegt toch niks over joiners bij nieuw geopende clubs?
Was op een aanname gebaseerd, dat had ik toch aangegeven en gevraagd of iemand beter idee had. Heb jij een beter idee van aantallen?
BtB180
0
quote:

axie schreef op 26 maart 2025 19:44:

[...]

Was op een aanname gebaseerd, dat had ik toch aangegeven en gevraagd of iemand beter idee had. Heb jij een beter idee van aantallen?
Nee ik heb geen idee, BFIT disclosed daar niks over. Vandaar dat ik benieuwd was HOE jouw aanname tot stand was gekomen.
axie
1
quote:

BtB180 schreef op 26 maart 2025 19:45:

[...]

Nee ik heb geen idee, BFIT disclosed daar niks over. Vandaar dat ik benieuwd was HOE jouw aanname tot stand was gekomen.
Die 500 leden voor een nieuwe club is volgens mij zo gek niet. Na verder onderzoek in ChatGPT vond ik volgende:

Op basis van beschikbare gegevens voor vergelijkbare ketens:

Planet Fitness: Deze keten meldt dat hun nieuwe clubs na hun eerste paar maanden gemiddeld 500-1.000 leden kunnen aantrekken, afhankelijk van de locatie (statista).

Anytime Fitness: Hun franchiseformule suggereert dat nieuwe clubs in de eerste 6 maanden tussen de 300-600 lden kunnen werven (franchise.entrepreneur.com). Als we dit doortrekken naar de eerste 2 maanden, zou dit kunnen betekenen dat nieuwe vestigingen een sterke start kunnen maken met 200-400 leden in de eerste 2 maanden.
gpjf
0
Baas verzekeraar CZ bepleit omslag: ’Minder geld naar zorg, meer geld naar preventie’
KLAARTJE BAX
2 uur geledenin FINANCIEEL

AMSTERDAM - ’Minder geld naar zorg, meer geld naar preventie’, zo zou Joep de Groot, bestuursvoorzitter van CZ het ’t liefst zien. De zorgverzekeraar zet in op meer ’sociale innovaties’ die bijdragen aan een gezonde samenleving, al zijn de uitgaven hieraan nu nog slechts een fractie van de totale uitgaven van CZ. „Het is tijd om hier afspraken over te maken.”

Artikel Telegraaf : stop het in subsidies deelname sportscholen zou ik zeggen
1.634 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 mrt 2025 17:35
Koers 18,970
Verschil -0,180 (-0,94%)
Hoog 19,550
Laag 18,970
Volume 291.315
Volume gemiddeld 243.537
Volume gisteren 351.810