Basic-Fit « Terug naar discussie overzicht

BFIT 2025: alle ballen op Moos

209 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Laatste
VforVermogen
0
Nieuwe analistenconsensus:
corporate.basic-fit.com/investors/ana...

Deze keer 7 analisten, vorige keer 9 analisten. Dat is jammer. Ik zie niet echt spectaculaire wijzigingen, wel is e.e.a. naar beneden bijgesteld. Het aandeel handelt tegen zo'n 17 keer de winst van 2025, dat is niet duur toch? Ongeveer net zo duur als een Ahold of Heineken, maar dan wel met veel meer groei.
na de crash
0
quote:

VforVermogen schreef op 6 februari 2025 18:25:

Nieuwe analistenconsensus:
corporate.basic-fit.com/investors/ana...

Deze keer 7 analisten, vorige keer 9 analisten. Dat is jammer. Ik zie niet echt spectaculaire wijzigingen, wel is e.e.a. naar beneden bijgesteld. Het aandeel handelt tegen zo'n 17 keer de winst van 2025, dat is niet duur toch? Ongeveer net zo duur als een Ahold of Heineken, maar dan wel met veel meer groei.
Niet alleen meer groei, ook veel meer verborgen winst. Als de expansie stopt ontploft de winst onderaan de streep (wat we niet willen als LT investeerder natuurlijk)
Kwiirk
0
quote:

na de crash schreef op 6 februari 2025 19:51:

[...]

Niet alleen meer groei, ook veel meer verborgen winst. Als de expansie stopt ontploft de winst onderaan de streep (wat we niet willen als LT investeerder natuurlijk)
Het is wachten op de cijfers 12 maart meen ik, tot dan hebben de shorters het voor het zeggen.
BtB180
0
quote:

Kwiirk schreef op 7 februari 2025 10:35:

[...]

Het is wachten op de cijfers 12 maart meen ik, tot dan hebben de shorters het voor het zeggen.
En wat zeggen de shorters? shortsell.nl/short/BasicFit
Kwiirk
0
quote:

BtB180 schreef op 7 februari 2025 13:46:

[...]

En wat zeggen de shorters? shortsell.nl/short/BasicFit
Shorters zeggen "het kan altijd lager". En daar hebben ze vaak gelijk in. En als shorters afspraken met elkaar maken, zal wel onwettig zijn, dan is er helemaal geen kunst aan om de koers omlaag te brengen.
VforVermogen
1
quote:

na de crash schreef op 6 februari 2025 19:51:

[...]

Yup. Veel mogelijkheden om te snijden in dure HQ-kosten en daarnaast hebben veel clubs nog niet hun volledige potentieel bereikt.

BF heeft vorig jaar als guidance gesteld:
Total free cash flow before new club capex in 2025 of €231-271 million.

De analisten verwachten 169 clubopeningen in 2025. Aangezien een clubopening €1,25 miljoen kost, vergt dat €211,25 miljoen. Verder verwachten analisten een schuldafname van €26,4 miljoen. Dat tezamen is €238 miljoen. Komt wel ongeveer overeen met de guidance.

Met €238 miljoen kan men in 6-7 jaar alle eigen aandelen terugkopen of in 3-4 jaar de schuld aflossen.
Tordan
0
quote:

VforVermogen schreef op 7 februari 2025 20:06:

[...]

Yup. Veel mogelijkheden om te snijden in dure HQ-kosten en daarnaast hebben veel clubs nog niet hun volledige potentieel bereikt.

De analisten verwachten 169 clubopeningen in 2025. Aangezien een clubopening €1,25 miljoen kost, vergt dat €211,25 miljoen. Verder verwachten analisten een schuldafname van €26,4 miljoen. Dat tezamen is €238 miljoen. Komt wel ongeveer overeen met de guidance.

Met €238 miljoen kan men in 6-7 jaar alle eigen aandelen terugkopen of in 3-4 jaar de schuld aflossen.
Hebben ze ook een lange termijn planning vwb te openen clubs. Bijvoorbeeld tot 2030?
Altijd prijs
0
quote:

VforVermogen schreef op 7 februari 2025 20:06:

[...]

Iedere keer komen jullie rekenplaatjes erop neer dat er veel potentieel in het aandeel zit. PE van 17 is prima, gezien de jaarlijkse expansie, en in 4 jaar van de schuld af (als niet wordt door geïnvesteerd) klinkt ook als muziek in de oren.

Ik merk ook dat er minder geklaagd wordt en dat men als belegger weer de blik naar boven heeft gericht. Gewoon zo doorgaan, dan gaat het vliegwiel steeds sneller draaien. Zie het aantal leden bijvoorbeeld in de consensus: 4,3 miljoen eind 24, 4,8 miljoen eind 25. Dat zijn toch onvoorstelbare cijfers?
DubbeltjeblijftDubbeltje
0
Dan speel ik toch een beetje de advocaat van de duivel. Ik heb toch liever niet dat het vliegwiel tot in het oneindige wordt aangezwengeld want dan loop je het gevaar dat als je een keer een zwarte zwaan tegenkomt, je in een klap in de problemen komt. Niets is voor eeuwig dus ik zou ook graag een fatsoenlijke beloning van de aandeelhouder in het vooruitzicht gesteld zien worden. Je kunt wel blijven zaaien maar er moet ook een keer geoogst worden. Anders heb je hier als belegger niets te zoeken.
209 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 23,320
Verschil -0,360 (-1,52%)
Hoog 23,940
Laag 23,260
Volume 62.381
Volume gemiddeld 118.360
Volume gisteren 111.512