Frank12 schreef op 31 maart 2025 22:33:
Van mij zal je niet horen dat je een trol bent Jimnotaris, maar je bent wel verre van realistisch. Onderstaand bericht plaatste ik eerder (23 maart) n.a.v. een bericht van jou. Jouw bericht leek toch wel erg op paniek zaaien.
Jimnotaris is een very clever man. Als de 67% niet gehaald wordt gaat Just Eat naar € 6,00 of zo per aandeel. DD biedt dan met € 10,00 de ideale oplossing. Het is jammer voor ons en de grootaandeelhouders. De grootaandeelhouders gingen niet akkoord met € 20,30 en doen dat natuurlijk nu wel voor een tientje. Prosus vindt het ook jammer. Wij wilden kopen voor € 20,30, maar nu koopt DD het voor een tientje. Maar we bieden geen € 11,00 meer hoor.
Afijn, een scenario van Jimnotaris om zeer serieus te nemen (ahum).
M.i. zal Prosus het bod van € 20,30 nog wel verhogen om meer aandeelhouders over de streep te trekken. Uiteindelijk zal het zo zijn dat de grootaandeelhouders zullen afwachten of er nog een beter bod komt van DD of een andere partij. Blijft dat uit, dan zullen ze na veel wikken en wegen wel akkoord gaan met het (waarschijnlijk verhoogde) bod van Prosus. Ik vermoed niet dat de grootaandeelhouders gezamenlijk Just Eat zullen kopen om te verkopen in delen. Dat is niet hun core business en veel te ingewikkeld allemaal.