Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2025

7.488 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 370 371 372 373 374 375 | Laatste
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Lamsrust schreef op 23 maart 2025 15:02:

De bal ligt bij de groot aandeelhouders dezer dagen. Afgezien van Caledonia hebben ze nog niets publiekelijk gezegd. Elke partij die een tegenbod wil doen kan hierin vrijwel alleen succesvol zijn indien zij (i) minimaal E 25 a 27 biedt en (ii) de grootaandeelhouders meteen achter zich heeft.
Dus partijen die een tegenbod willen doen hebben hun investment bankers vast al laten rondbellen met die grootaandeelhouders voor welk bedrag die een deal willen doen. PRX kan dat dan matchen uiteraard.
Als er geen tegenbod komt, staan de grootaandeelhouders iets zwakker - immers geen andere geïnteresseerde- en zullen ze 1 op 1 een deal met PRX moeten sluiten over acceptabel bod, zodat de 67/80% gehaald gaat worden. Ik schat in dat de prijs dan wel wat lager gaat worden, max E 23. Voordat JET deze koers zelfstandig op het bord krijgt kan nog wel een paar jaar duren, dus ik denk dat de grootaandeelhouders nu er momentum is dossier willen sluiten.
Ze kunnen ook een PEV optuigen en de aanval opzoeken en JET van de beurs halen!!
keffertje
0
Afhankelijk van hoe graag Prosus Jet van de beurs wil halen, is er nog het beproefde recept dat je tegenstribbelende grote aandeelhouders blijvend laat participeren. In ruil voor hun aanmelding (wat ze eigenlijk niet willen) mogen ze dan participeren in het overname vehikel. Zo profiteren ze toch in toekomstige waardestijging.
Dutch trackers
0
quote:

keffertje schreef op 23 maart 2025 16:11:

Afhankelijk van hoe graag Prosus Jet van de beurs wil halen, is er nog het beproefde recept dat je tegenstribbelende grote aandeelhouders blijvend laat participeren. In ruil voor hun aanmelding (wat ze eigenlijk niet willen) mogen ze dan participeren in het overname vehikel. Zo profiteren ze toch in toekomstige waardestijging.
Verwacht niet dat VS partijen staan te trappelen voor een belang in China tech met de huidige onzekerheden.
keffertje
0
quote:

Dutch trackers schreef op 23 maart 2025 17:12:

[...]
Verwacht niet dat VS partijen staan te trappelen voor een belang in China tech met de huidige onzekerheden.
Nee, maar wel in het niet beursgenoteerde Jet. I bedoelde dus niet een belang in Prosus maar in Bidco
Lamsrust
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 23 maart 2025 15:33:

[...]

Ze kunnen ook een PEV optuigen en de aanval opzoeken en JET van de beurs halen!!
Dan moeten ze er - net als PRX overigens - heel veel geld in gaan stoppen om in respectievelijke landen met Wolt, DHER, Uber en Deliveroo te gaan concurreren, waarbij kans op succes en hogere IRR zeker niet gegarandeerd is. Nee, ik acht dit scenario zeer onwaarschijnlijk. Ze willen langs de kassa evt. met deel aandelen in bieder.

Maar ik laat me graag verrassen!
Lamsrust
2
quote:

keffertje schreef op 23 maart 2025 17:21:

[...]

Nee, maar wel in het niet beursgenoteerde Jet. I bedoelde dus niet een belang in Prosus maar in Bidco
Dan moet PRX die optie aan alle aandeelhouders aanbieden. Differentiëren tussen verschillende aandeelhouders mag niet bij openbaar bod.
keffertje
0
quote:

Lamsrust schreef op 23 maart 2025 17:26:

[...]

Dan moet PRX die optie aan alle aandeelhouders aanbieden. Differentiëren tussen verschillende aandeelhouders mag niet bij openbaar bod.
onjuist helaas ondanks abtje

ken uw klassiekers (ik noem Accell, maar er zijn er vele waar dit is gebeurd).

Je mag niet differentieren tussen vergelijkbare aandeelhouders, maar iemand met 100 stukken is niet vergelijkbaar met een partij die 10% heeft.
DeWalt
0
Afwijken in bod mag alleen voorafgaande aan een openbaar bod en dat moet in biedingsmemorandum staan.

Nu 92% nog niet heeft aangemeld zal dit daar niet spelen.
7.488 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 370 371 372 373 374 375 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21 mrt 2025 17:36
Koers 19,485
Verschil +0,015 (+0,08%)
Hoog 19,495
Laag 19,445
Volume 1.087.628
Volume gemiddeld 2.028.975
Volume gisteren 591.905