Heineken « Terug naar discussie overzicht

Heineken 2025

1.895 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 » | Laatste
Gadus morhua
0
quote:

bp5ah schreef op 6 februari 2025 16:09:

[...]
Wat dat betreft doe je het verstandiger dan de manier waarop ik beleg/speculeer ...

Relx en Wolters de saaie aandelen daar had je een hypotheek in kunnen stoppen, die lopen alleen maar omhoog, Wolters is volgens mij ook strontduur aan't worden.
Wolters was mijn tweede koop, toen ik begon met individuele aandelen te kopen.
Kocht er 10 voor iets van 67 euro? (2021)
Later meer gekocht ;)
En op de 100 euro alles verkocht.
Hans2021
0
quote:

bp5ah schreef op 6 februari 2025 16:21:

[...]
Wijs Hans, maar aan die vijf hierboven had je ook genoeg gehad, die doen het allemaal goed, qua koers en dividend.
Inderdaad. Maar ik spreid de risico`s. Relx heb ik bijvoorbeeld ook. Het saaiste aandeel van de beurs. Een dood forum. Koers op 30-12-2022 was 25,84 euro. 25 maanden later 48,50.
White Arrow
0
quote:

Hans2021 schreef op 6 februari 2025 16:15:

24 aandelenposities in porto. Grootste posities in Shell, SBM, NN, ASR en Ahold.
Waarschijnlijk nog beter gespreid dan ik. Ik heb een stuk of 6 posities boven de 10%. Af en toe krijgt er een, een opleving, zoals Arcelor nu en dan gaan ze er uit, of worden ze gedecimeerd. ;-)

Dure winnaars hoef ik niet in de porto. Ik handel liever in de losers, met goede perspectieven. ;-)
Hans2021
0
quote:

effegenoeg schreef op 6 februari 2025 16:22:

[...]

Win het van je met 32 posities.
Je kan ook teveel spreiden ;-) Geintje.
bp5ah
0
quote:

White Arrow schreef op 6 februari 2025 16:20:

[...]

35 jaar ervaring. Jij ook geloof ik. Maar ik heb in de fondsenindustrie gewerkt en weet wel wat van risicobeheersing. Was niet altijd zo verstandig hoor. Heb in mijn jonge jaren ook veel met geleend geld belegd. Was ik opeens miljonair in guldens. Jaar daarop minder dan een ton, moest ik weer een baantje zoeken. ;-)
Heb ook wel het e.e.a. meegemaakt wat dat betreft KPN, KPNQwest, Getronics, Hagemeyer Fortis, Ahold met die lekkere boekhouder zonder diploma en ijdele Cees Verhoeven, het bankengemekker en dan de andere sterren die verwerden tot troep UPC, Baan ...

Beetje middenweg is al goed genoeg tegenwoordig, en ook dividend harken d'er bij ...

We staan nog boven de €67, benieuwd of Trump nog wat gaat roepen voor het weekend ..., volgens mij is't de hele dag al stil wat dat betreft, mag ook wel in de krant.
effegenoeg
0
quote:

Hans2021 schreef op 6 februari 2025 16:28:

[...]

Je kan ook teveel spreiden ;-) Geintje.
Ben ik wel met je eens.
Wordt wellicht tijd wat af te bouwen.
effegenoeg
0
quote:

bp5ah schreef op 6 februari 2025 16:28:

[...]
Heb ook wel het e.e.a. meegemaakt wat dat betreft KPN, KPNQwest, Getronics, Hagemeyer Fortis, Ahold met die lekkere boekhouder zonder diploma en ijdele Cees Verhoeven, het bankengemekker en dan de andere sterren die verwerden tot troep UPC, Baan ...

Beetje middenweg is al goed genoeg tegenwoordig, en ook dividend harken d'er bij ...

We staan nog boven de €67, benieuwd of Trump nog wat gaat roepen voor het weekend ..., volgens mij is't de hele dag al stil wat dat betreft, mag ook wel in de krant.
De tijd van de campingrally.
In die tijd moesten we nog bellen met een bankmedewerker.
bp5ah
0
quote:

effegenoeg schreef op 6 februari 2025 16:14:

[...]

In een stijgende trend is het vaak niet te duur om in te stappen is mijn ervaring.
Dat is ook zo, maar ik stap d'er nu niet meer in.

Maar kom op 32 posities vindt je dat niet een beetje teveel ? 3 + 2 heb je 5 kan je e.e.a. ook nog wat volgen ...

Heineken houdt het aardig, tech beter op de futs dan de dow futs, die gaan een paar tienden rood.
bp5ah
1
quote:

effegenoeg schreef op 6 februari 2025 16:33:

[...]

De tijd van de campingrally.
Klopt, belde je naar de bank ..., moesten ze je doorverbinden met de beleggingsdesk, zat je vijf minuten in de wacht als je pech had. Sorry mijnheer het is erg druk, dan zat je je gewoon op te vreten af en toe voor de telefoon ...
bezinteergebelegt
2
quote:

effegenoeg schreef op 6 februari 2025 16:33:

[...]

En de auto parkeren langs de weg om ff tijd te maken om te bellen :-)

Mooie tijden.

Liep op sommige dagen op kantoor ook een keertje of 15 richting de plee om te bellen.

En dan zag je ca 50 collega's hetzelfde doen. Nogmaals, mooie tijden.
effegenoeg
0
quote:

bp5ah schreef op 6 februari 2025 16:33:

[...]
Dat is ook zo, maar ik stap d'er nu niet meer in.

Maar kom op 32 posities vindt je dat niet een beetje teveel ? 3 + 2 heb je 5 kan je e.e.a. ook nog wat volgen ...

Heineken houdt het aardig, tech beter op de futs dan de dow futs, die gaan een paar tienden rood.
Ik heb er weinig aan te doen als sectoren belegger.
Verzekeraars, banken, bouwers en olies doen het goed.
Uitzendbranche, voeding en industrie slecht en er nog veel wat er tussen in zit.
Dividenden als wachtgeld maken het leventje gemakkelijk.
bp5ah
1
quote:

Hans2021 schreef op 6 februari 2025 16:27:

[...]

Inderdaad. Maar ik spreid de risico`s. Relx heb ik bijvoorbeeld ook. Het saaiste aandeel van de beurs. Een dood forum. Koers op 30-12-2022 was 25,84 euro. 25 maanden later 48,50.
Ik weet 't Hans.

Relx PLC A 09/03/2021 14:40:01 REN | GB00B2B0DG97 EAM AQEU Koop € 20,17

Die had ik ook wel kunnen houden ...
bp5ah
0
quote:

effegenoeg schreef op 6 februari 2025 16:39:

[...]

Uitzendbranche, voeding en industrie slecht en er nog veel wat er tussen in zit.
Ahold is uitstekend, en Unilever ook als iemand dat had gewinkeld toen ie moest winkelen :)
Sjorros
1
quote:

bp5ah schreef op 6 februari 2025 16:28:

[...]

Had vorig jaar een zeperd met Atos....

Nu nog steeds gok portefeuille met 7 posities boven de 1000 euro en 40 verschillende optieposities (zitten een aantal strangles tussen)
Hans2021
0
quote:

bp5ah schreef op 6 februari 2025 16:49:

[...]
Ik weet 't Hans.

Relx PLC A 09/03/2021 14:40:01 REN | GB00B2B0DG97 EAM AQEU Koop € 20,17

Die had ik ook wel kunnen houden ...
Slik. Waarom doe je dat niet dan ;-). Je had goud in handen. Maar dat had je met NN ook. Je hebt toch een leuke winst gemaakt op NN.
effegenoeg
1
quote:

bp5ah schreef op 6 februari 2025 16:52:

[...]
Ahold is uitstekend, en Unilever ook als iemand dat had gewinkeld toen ie moest winkelen :)

Zit nog steeds in de Carefour.
bp5ah
0
quote:

effegenoeg schreef op 6 februari 2025 16:39:

[...]

Denk dat je tussen nu en een half jaar wel wat moet doen, maar dat is een onderbuikgevoel, als je denkt dat de boel maar op blijft lopen dan doe je niks.

Als je ook naar de overkant kijkt en hoe 't daar staat en dat praktisch zonder noemenswaardige correctie ...

We gaan 't wel weer beleven.
bp5ah
1
quote:

Hans2021 schreef op 6 februari 2025 16:55:

[...]

Slik. Waarom doe je dat niet dan ;-). Je had goud in handen. Maar dat had je met NN ook. Je hebt toch een leuke winst gemaakt op NN.
Hahaa, ik kan je aegon, kpn, philips, relx, shell laten zien, daar had ik allemaal de lows van corona.

NN zat ik al ruim in voor de woekerpolisaffaire, daar stond ik toen op dikke winst door traden, en dat ging toen in 1 dag door de put, uit mijn hoofd toen alles eruit gedonderd op 29.6, en toen was ik daar weer b/e.

De volgende dag 95% in NN op €27,82 en daar de helft steeds van gehouden tot boven de €46, met de andere helft steeds trades gemaakt in de tussentijd. Dat was wel goed, alleen de laatste exit was niet zo lekker getimed ...

Die had ik anders deze week wel teruggepakt, maar ik zat helemaal tjokvol bier, nu niet meer maar NN hoef ik hier niet, dat kunstje van heen en weer flikken ze me een beetje te vaak, geregeld topje 43 hoog, 44 laag.

Dividend duurt daar nog ff Hans, voor die tijd hoop ik nog wat goedkoper terug te kunnen daar, moet lukken ...
White Arrow
0
quote:

effegenoeg schreef op 6 februari 2025 16:57:

[...]

Zit nog steeds in de Carefour.
Ik ook, maar niet iets om heel vrolijk van te worden. Zal net als Heineken nooit 10% worden.
A3aan
1
quote:

White Arrow schreef op 6 februari 2025 16:20:

[...]

35 jaar ervaring. Jij ook geloof ik. Maar ik heb in de fondsenindustrie gewerkt en weet wel wat van risicobeheersing. Was niet altijd zo verstandig hoor. Heb in mijn jonge jaren ook veel met geleend geld belegd. Was ik opeens miljonair in guldens. Jaar daarop minder dan een ton, moest ik weer een baantje zoeken. ;-)
Mooi verhaal. Ik heb hetzelfde meegemaakt in 1973. Met geleend geld van de bank tijdens de vakantieperiode en daarvan thuis komend tot de ontdekking komen dat beurs ingestort was. De bank kon mij niet bereiken en had alles verkocht. Had nog een paar gulden over van het gestarte bedrag van 10.000 gulden.
1.895 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 feb 2025 17:35
Koers 67,320
Verschil +2,240 (+3,44%)
Hoog 67,340
Laag 65,280
Volume 987.891
Volume gemiddeld 756.380
Volume gisteren 968.337