NPEX « Terug naar discussie overzicht

Risicokwalificatie bestaande obligaties

2.406 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 116 117 118 119 120 121 | Laatste
c room
2
npex.us8.list-manage.com/track/click?...
Het bericht van Xillio blinkt weer uit in zichzelf ophemelen, onjuistheden en onduidelijkheden. Het resultaat valt lager uit dan in de prognose van het prospectus, uitgifte certificaten 17/12, vermeld. Had eigenlijk met zo'n grote order gemeld moeten worden. Maar ach, geen hond heeft ingeschreven. Over dividend geen woord. Zou dat toch willen weten voor een eventuele conversie van obligatie naar aandeel. Toeval of niet, sinds de eerste emissie van certificaten zijn de resultaten zuidwaarts gegaan.

www.npex.nl/wp-content/uploads/2025/0...
Van alle oplichters, excuus, ondernemers wordt hij het hardst aangepakt. Zou me niet verbazen als er louter knopen uit zijn zakken komen.
Leefloon
2
quote:

c room schreef op 28 maart 2025 21:53:

Over dividend geen woord. Zou dat toch willen weten voor een eventuele conversie van obligatie naar aandeel. Toeval of niet, sinds de eerste emissie van certificaten zijn de resultaten zuidwaarts gegaan.

Van alle oplichters, excuus, ondernemers wordt hij het hardst aangepakt. Zou me niet verbazen als er louter knopen uit zijn zakken komen.
Beste vrienden van de NPEX én de SOb, ik mis sowieso iets bij zo'n aandelendrukkerij. Cijfers per (al dan niet gecertificeerd) konijn, en het aantal konijnen. Ik neem aan dat er met "terugkerende softwareproducten" een hogere marge van SaaS wordt bedoeld, zodat een toffe "groei van 200%"ook wat krimp in aantal opdrachten zou kunnen verhullen.

Double Dutch? Verder niet bekeken, maar het riekt dan 2x naar wanbeleid. Bij zo'n de NPEX gratis typerende oplichterndermemer, én bij de SOb die stoer en gratis gaat opbiechten dat een oplichterndermemer niet een procedure hoeft te volgen om kennelijk tóch uitstel van knopen tellen te worden gegund. Opnieuw een casus waarbij een toezicht vermijdende "belegger" zelf aan allerlei aansprakelijkheidsstellingen mag gaan denken.
Happy One
2
quote:

npex.us8.list-manage.com/track/click?...
Het bericht van Xillio blinkt weer uit in zichzelf ophemelen, onjuistheden en onduidelijkheden. Het resultaat valt lager uit dan in de prognose van het prospectus, uitgifte certificaten 17/12, vermeld. Had eigenlijk met zo'n grote order gemeld moeten worden. Maar ach, geen hond heeft ingeschreven. Over dividend geen woord. Zou dat toch willen weten voor een eventuele conversie van obligatie naar aandeel. Toeval of niet, sinds de eerste emissie van certificaten zijn de resultaten zuidwaarts gegaan.

Gelukkig zit de orderportefeuille na 2027 helemaal vol ;-).

Wat een slecht resultaat, je kunt onder 'eerst breed dan diep' natuurlijk alles verkopen. Prognoses worden niet waargemaakt en het resultaat is voor een onderneming met een MC van meer dan 30 miljoen wel behoorlijk laag. Daarnaast weer een sterke stijging van de immateriële vaste activa.
Het resultaat zal stijgen in 2025, dat dan weer wel ;-).
Happy One
3
quote:

Mij ook niet ;-), ik ben ook benieuwd of het dossier DBS binnenkort afgerond kan worden. Ook daar zijn we alweer bijna 3 maanden verder.
c room
2
quote:

Happy One schreef op 29 maart 2025 08:04:

[...]

Mij ook niet ;-), ik ben ook benieuwd of het dossier DBS binnenkort afgerond kan worden. Ook daar zijn we alweer bijna 3 maanden verder.
Blijft natuurlijk de overheid.
c room
1
In het laatste kwartaal van 2022 is weer een Young Professionals klas gestart. De begeleiding
vindt plaats door onze consultants. Dit leidt in eerste instantie tot een toename van de
personeelskosten en een daling van het aantal declarabele uren. Verder is een aantal voor de groei
en ontwikkeling van de onderneming vitale functionarissen aangenomen zoals het sales team en
extra administratieve ondersteuning.
Dit is uit het prospectus van Informed uit 23. Momenteel is er weer een Academy. Benieuwd of dat een drukkend effect heeft op de omzet. Bijzonder in het licht van de reorganisatie waar ik me het nut van afvraag, want op andere afdelingen moet ook geworven worden. Was een walk-out niet genoeg? In het verleden vertrokken er vier op twaalf nieuwe krachten. En op Sales zal men niet bezuinigen. Het lijkt weinig kwalitatief en meer kwantitatief geweest te zijn. Een Academy levert gemiddeld 6 nieuwe krachten op. Door reorganisatie 10 man weg, 6 man nieuw geworven en waarschijnlijk 2 voor administratie en wellicht elders nog meer. Weinig basis op orde. Uit de notulen 8/11:
De belangrijkste en meest ingrijpende gebeurtenis is de gedane reorganisatie onder het motto “de basis op orde”. De organisatie is gegaan van 40 naar 30 medewerkers. Hierbij zijn onbedoeld (maar onvermijdbaar) ook enkele medewerkers
zelf weggegaan. De financiële en administratieve afdeling wordt nog maar bezet door 1 medewerker
(was 4) dus dat is een zorgpunt.
De afvloeiingsregelingen hebben veel geld gekost, de laatste kosten lopen door tot januari a.s. De
reorganisatiekosten waren geraamd op circa € 200k maar hebben zijn uitgekomen op circa € 350k.
www.informedgroup.nl/young-profession...

Laten we hopen dat er een overname aanstaande is en daarom de cijfers uitblijven. Een investeerder wilde al afscheid nemen. Op 30-40 durf ik in te stappen, want niemand gaat de obligatieschuld in zijn geheel overnemen en management is te zwak.
2.406 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 116 117 118 119 120 121 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
898,80  -8,66  -0,95%  31 mrt
 Germany40^ 22.307,60 +0,65%
 BEL 20 4.335,42 -1,62%
 Europe50^ 5.270,85 +0,43%
 US30^ 42.005,80 0,00%
 Nasd100^ 19.260,20 0,00%
 US500^ 5.615,65 0,00%
 Japan225^ 35.997,00 0,00%
 Gold spot 3.120,87 -0,07%