Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

TRUMP

79.131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3951 3952 3953 3954 3955 3956 3957 » | Laatste
Riding the Tiger
4
Maga = 1,5 % vd wereldbevolking.

Ze hebben een gemiddeld laag IQ en dragen een revolver.

Ze denken de saloon te kunnen binnenkomen en iedereen te beroven .

Wat ze niet beseffen met hun erwtenbrein is dat de andere 98,5% vd wereld hen begint te haten.

De keizer zal spoedig in zijn nakie staan. En het volk zal zich bescheuren. MADA Make America Dumb Again.
closer
1
In een video die op X werd gepost en die Trump op Truth Social opnieuw plaatste, staat dat Trump de aandelenmarkt opzettelijk laat crashen, naar verluidt om de Federal Reserve ertoe aan te zetten de rente te verlagen.

"Dit is de reden waarom Warren Buffett net zei dat Trump de beste economische stappen zet die hij in meer dan 50 jaar heeft gezien", aldus de video.

In een verklaring aan CNBC zei Berkshire Hathaway, Buffetts bedrijf: "Er circuleren momenteel berichten op sociale media (waaronder TikTok, Facebook en TikTok) over opmerkingen die naar verluidt door Warren E. Buffett zijn gemaakt. Al deze berichten zijn vals".

www.theguardian.com/us-news/live/2025...
Fender bass
0
Grafiekje dat de S&P500 laat zien in de eerste 100 dagen van een nieuwe president.
Ik had 'm al een paar keer gezien maar daar was de eerste termijn van Trump in 2017 niet meegenomen. Dat was een beetje flauw. Deze is compleet en schrikbarend.

Zie bijlage.
Bijlage:
GakGak
0
quote:

JP61V schreef op 4 april 2025 15:18:

Ik vraag me af wat de handelsoorlog van Trump met de dollar gaat doen.
Er ligt nog 110 dollar bij mij in huis, en bij vele andere mensen in de wereld ook wel.
Met die handels oorlog zet hij ook een streep door de betrouwbaarheid van de VS als economische macht, en ondermijnt zijn eigen valuta.
.
Je kunt daarmee een youtube trend ontketenen door een paar dollarbriefjes ritueel te
verbranden en een videootje ervan maken.

Kan uitgroeien tot een ´Ring of Fire´.....
.
www.youtube.com/watch?v=1WaV2x8GXj0

(Als een video viraal gaat dan betekent dat dat deze video in een korte tijd heel veel bekeken is. Er is meestal sprake van een virale video wanneer binnen de eerste maand meer dan 2,5 miljoen mensen de video hebben bekeken).

;O).
Fender bass
2
www.theguardian.com/us-news/2025/apr/...

Wat een amateurs. Eerst ontslaan, daarna bekijken of ze misschien iets belangrijks doen voor de volksgezondheid.

Komend Amerikanen wel eens ergens voor in opstand?
GakGak
1
quote:

Fender bass schreef op 4 april 2025 21:39:

www.theguardian.com/us-news/2025/apr/...

Wat een amateurs. Eerst ontslaan, daarna bekijken of ze misschien iets belangrijks doen voor de volksgezondheid.
Komend Amerikanen wel eens ergens voor in opstand?
.
Jazeker, wanneer de eieren tijdelijk wat extra duur zijn ivm de vogelgriep.

Hoewel tijdelijk, we weten hoe trump met corona omging dus tijdelijk zal wel weer een
heel breed begrip worden.
Plus dat veel landen trump negeren als hij wat extra eierenimport wil regelen.

En trump negeren is een eitje, zouden meer landen moeten doen.
Vriendelijke
0
quote:

toktik68 schreef op 4 april 2025 17:48:

Weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Maar. Trump wil onderhandelen. En daarom zet hij die tarieven in. Mijn vraag is: Waarom zouden wij in zijn frame moeten gaan en terug onderhandelen? Negeer die man en verleg je handelsstromen. Dan staat hij met lege handen. Als je ingaat op die 'uitnodiging om te onderhandelen', verlies je met zekerheid terrein. Graag jullie zienswijze.
Alles draait om de herfinanciering van de enorme obligatielening deze is zo groot dat ik niet eens weet hoeveel nullen ik moet schrijven.
Hij heeft al zo vaak ruzie gehad met Powel en hij wilde hem ontslaan maar dat kan dus niet.
Een enorme berg met onrust veroorzaken dan zakt de rente vanzelf en het is hem aardig gelukt.
Alleen ten koste van zijn eigen volk, en dit slaat over op de hele wereld.
Iedereen is momenteel zijn aandelen aan het verkopen en er komt een enorme berg geld vrij, dit gaat straks allemaal naar het goud.
Zelf verkoop ik niks, de aandelen die ik heb houd ik vast het heeft geen zin meer om ze nu nog te verkopen, ik leg ze op de plank en wacht geduldig af.
Vriendelijke
0
Denk als je Amerka hard wil raken niemand nog producten moet kopen uit de VS.
Geen macdonald meer, geen burger king,etc.
Bedrijfsleven zou ook beter moeten kijken naar import uit andere landen, de VS even links laten liggen zover dat kan.
Geen vakanties meer naar dat land help ook zeker als de rest van de wereld dit ook zouden doen.
DurianCS
0
quote:

Vriendelijke schreef op 4 april 2025 23:24:

Denk als je Amerka hard wil raken niemand nog producten moet kopen uit de VS.
Geen macdonald meer, geen burger king,etc.
Bedrijfsleven zou ook beter moeten kijken naar import uit andere landen, de VS even links laten liggen zover dat kan.
Geen vakanties meer naar dat land help ook zeker als de rest van de wereld dit ook zouden doen.
Ja, hier zouden we ons best voor moeten doen. Lijkt me de gewenste tegenreactie na de heffingen door Trump.
Rockat
7
quote:

Vriendelijke schreef op 4 april 2025 23:15:

[...]
Iedereen is momenteel zijn aandelen aan het verkopen en er komt een enorme berg geld vrij, dit gaat straks allemaal naar het goud.
Wat een gel*l. Tegen elke koper staat een verkoper en het geld gaat van de 1 naar de ander. Echt wat een niveau, stop maar helemaal met beleggen want het gaat niks worden met jou.
het zwaard
4
quote:

ffff schreef op 4 april 2025 17:37:

Succes,

LEER toch eens totaal anders te discussiëren met elkaar. Je posting druipt van minachting. Het geeft zo ontzettend goed aan ,hoe het publiek in de KK veranderd is.

Waar het mij om gaat is dat mensen als Paul vertellen wat ze doen en wellicht ook geïnteresseerd zijn wat ik doe. Voor argumenten altijd tijd en ruimte, maar nu eens niet op dat denigrerende toontje. Daarmee bereik je alleen maar dat beleggers hier niets meer posten.

Als JIJ het allemaal zo goed weet, waarom heb je dan niet gepost dat je je vol in de puts hebt gestoken.....?

Peter
En hoeveel miljoen heb jij de afgelopen weken weer verdiend op de beurzen , Peter ?
Het is altijg goed om te weten hoe een goed belegger als jij hier steeds in slaagt. Je bereikt hier alleen maar meer posters.

M.v.g.

Het Zwaard
het zwaard
0
JPMorgan verwacht dat de Amerikaanse economie in de tweede helft van 2025 in een recessie terecht zal komen, omdat de gevolgen van de tarieven van president Trump voelbaar worden in de economie.

De Amerikaanse hoofdeconoom van het bedrijf, Michael Feroli, voorziet een recessie van twee kwartalen in de tweede helft van 2025, aangezien het BBP in het derde kwartaal van het jaar met 1% krimpt en in het vierde kwartaal met 0,5%. Voor het hele jaar 2025 voorspelt Feroli's team dat het BBP met 0,3% zal dalen.

"We verwachten nu dat het reële BBP (bruto binnenlands product) zal krimpen onder de druk van de tarieven", schreef Feroli vrijdagavond in een brief aan cliënten.

Feroli voegde toe dat een "recessie in economische activiteit" het werkloosheidspercentage zal opdrijven tot 5,3%. Nieuwe gegevens van het Bureau of Labor Statistics die vrijdag werden vrijgegeven, lieten zien dat het werkloosheidspercentage in maart op 4,2% stond. Terwijl andere economen hebben opgemerkt dat de risico's op recessie toenemen , is JPMorgan het eerste grote onderzoeksteam van Wall Street dat een recessie voorspelt, aangezien Trumps tarieven drukken op de economische groei.

"De druk van hogere prijzen die we de komende maanden verwachten, kan harder aankomen dan tijdens de inflatiepiek na de pandemie, aangezien de nominale inkomensgroei de laatste tijd afneemt, in plaats van te versnellen in de eerdere episode", schreef Feroli. "Bovendien zijn consumenten in een omgeving van verhoogde onzekerheid misschien terughoudend om te diep in hun spaargeld te duiken om de groei van de uitgaven te financieren."

Economen zijn het er in grote lijnen over eens dat Trumps wederkerige tarieven — waaronder brede 10%-heffingen en verdere heffingen op geselecteerde handelspartners — de inflatie zullen doen stijgen en de economische groei zullen belemmeren. In Feroli's basisscenario zou de kern-PCE, de door de Fed geprefereerde inflatiemeter, 2025 eindigen op 4,4%. De lezing van de kern-PCE in februari liet zien dat de prijzen met 2,8% stegen.

Feroli's voorspelling voorspelt een "stagflatoire" omgeving, waarin prijzen stijgen terwijl de groei vertraagt. Gezien het dubbele mandaat van de Fed voor maximale werkgelegenheid en prijsstabiliteit, zou dit de centrale bank in een lastig parket kunnen brengen. Vrijdag hadden de markten vier renteverlagingen van de Fed ingeprijsd, te midden van groeiende zorgen over de koers van de Amerikaanse economie.

Yahoo finance
PierreK
1
In eerste instantie zullen de Amerikanen niet veel merken van de prijsverhogingen.
Ze hebben veel ingeslagen, maar dat duurt niet lang voordat de prijzen zullen stijgen voor de burgers.
Het vervelende vind ik dat de stemmers van Trump denken, hij is zo goed dat het goed komt.
En dat ze geloven in al die leugens die hij verspreid.
Het is maar afwachten weer wat hij nu weer gaat uithalen de stumper.

Ik dacht vorige week verkoop al mijn aandelen, helaas niet gedaan.
Dus nu maar op de plank gelegd en afwachten.
Als de beurs nog wat daalt zal ik bijkopen.
Mijn verlies deze week 11%

In de Usa zullen sommige de afgelopen maanden 20 tot 30% hebben verloren.
Zeker in de tech.
PierreK
0
Volgens Trump is de tegenreactie van China 'precies wat ze zich niet kunnen veroorloven!', zo schrijft hij op zijn socialemediaplatform Truth Social. 'China heeft het verkeerd aangepakt, ze raakten in paniek.'

Bron Bnr
hap
1
Met Herbert Hoover in gedachten propageert Donald Trump MACA: Make America Crash Again.
Lu.
1
quote:

hap schreef op 5 april 2025 08:38:

Met Herbert Hoover in gedachten propageert Donald Trump MACA: Make America Crash Again.
Op naar The Greater Depression.
PeterW
0
“Iedereen zal naar hem wijzen”: deze man dreigt zwartepiet te krijgen als het fout gaat met heffingen van Trump

Hij was waarschijnlijk de grootste voorvechter van ‘Liberation Day’, de dag dat de Amerikaanse president Donald Trump zijn wereldwijde importheffingen aankondigde, en dat zou hem wel eens zuur kunnen opbreken als het fout gaat. Volgens bronnen van nieuwssite POLITICO zouden alle vingers in dat geval naar minister van Handel Howard Lutnick wijzen. Ook al omdat steeds minder medewerkers van het Witte Huis van hem moeten weten. “Ik ken niemand die niet kwaad is op hem.”

Minister van Handel Howard Lutnick was een van de nieuwe sterren aan het firmament in de kersverse regering van Trump. De rijke zakenman ontpopte zich in korte tijd tot iemand die constant in het Oval Office te vinden was en Trump raad in het oor fluisterde, onder meer over hoe hij de importheffingen moest aanpakken. Hij was ook voortdurend te zien op de televisie.

In die mate dat het de medewerkers van het Witte Huis steeds meer op de zenuwen ging werken. Ook wát hij precies verkondigde, viel niet in goede aarde. “Hij geeft slecht advies en pusht steeds agressievere invoertaksen”, aldus een van de bronnen van POLITICO. En een andere: “Hij probeert er gestoorde sh*t door te drukken. Ik ken niemand die niet kwaad is op hem.”

Met ‘Liberation Day’ in aantocht keerde de entourage van Trump zich steeds meer van Lutnick af. “Ze staan klaar om een zondebok aan te wijzen als het slecht afloopt voor het Witte Huis (met de invoerheffingen, red.). En alle vingers zullen dan naar hem wijzen”, volgens twee bronnen. “Ik denk dat mensen er extra genoegen in zouden scheppen om hém de schuld te geven.”

Andere medewerkers die bij de heffingen betrokken zijn, bevinden zich niet zo in de vuurlinie. Zo wordt minister van Financiën Scott Bessent gezien als een “rationele stem”, die pleit voor meer gerichte tarieven. En handelsadviseur Peter Navarro is een gevestigde waarde, die niet bekend staat als iemand die opschudding veroorzaakt.

www.hln.be/buitenland/iedereen-zal-na...
graham20
0
quote:

ffff schreef op 4 april 2025 16:44:

Het enorme vermogensverlies door de snel zakkende beursindices neem ik al vele jaren voor kennisgeving. Al veel vaker postte ik: Stel je voor dat pensioenfondsen, Warren Buffet en consorten allemaal naar de uitgang rennen....? Gelukkig gebeurt dat niet. Die wachten koopjes af. Buffett heeft een gigantische oorlogskas....
Peter
Goh, hoe denk je dat Buffett aan die gigantische oorlogskas is gekomen?
DeZwarteRidder
0
Amerikaanse minister van Handel dreigt zondebok te worden na invoering importheffingen op ‘Liberation Day’

Hij was waarschijnlijk de grootste voorvechter van ‘Liberation Day’, de dag dat de Amerikaanse president Donald Trump zijn wereldwijde importheffingen aankondigde, en dat zou hem wel eens zuur kunnen opbreken als het fout gaat.
Koen Van De Sype 05-04-25, 06:53 Laatste update: 11:32

Alle vingers zullen in dat geval wijzen naar minister van Handel Howard Lutnick. Ook al omdat steeds minder medewerkers van het Witte Huis van hem moeten weten. ,,Ik ken niemand die niet kwaad is op hem”, zeggen goed ingevoerde bronnen tegen Politico.

Minister van Handel Howard Lutnick was een van de nieuwe sterren aan het firmament in de kersverse regering van Trump. De rijke zakenman ontpopte zich in korte tijd tot iemand die constant in het Oval Office te vinden was en Trump raad in het oor fluisterde, onder meer over hoe hij de importheffingen moest aanpakken. Hij was ook voortdurend te zien op de televisie.
79.131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3951 3952 3953 3954 3955 3956 3957 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
841,29  -36,13  -4,12%  04 apr
 Germany40^ 20.317,90 -6,44%
 BEL 20 4.093,59 -4,68%
 Europe50^ 4.824,24 -1,11%
 US30^ 38.321,70 0,00%
 Nasd100^ 17.407,90 0,00%
 US500^ 5.075,84 0,00%
 Japan225^ 32.219,50 0,00%
 Gold spot 3.038,43 0,00%