Dockwise « Terug naar discussie overzicht

Bod is te laag!!!

114 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
guusje
0
quote:

pardon schreef op 30 november 2012 10:51:

Bij Boka hebben ze het over een premie van 61% boven de koers.
Wat ze niet vertellen is dat ze de koers eerst zelf 51% naar beneden hebben getrapt.
Dus is de premie maar 10%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Het bedrijf Boka doet het niet voor niets zo goed.
Gewoon een slim koopmansschap en bedrijfs voering.
BASF en BAYER kopen
0
Boskalis heeft 70% in handen, dus ze hebben het ook het voor het zeggen bij Dockwise, en hebben alle tijd om de rest in handen te krijgen.
pardon
0
quote:

realiteit 2012 schreef:

Boskalis heeft 70% in handen, dus ze hebben het ook het voor het zeggen bij Dockwise, en hebben alle tijd om de rest in handen te krijgen.
Nee hoor ze hebben nog niets te zeggen,omdat Dockwise is gevestigd op de Barmuda eilanden gelden er andere regels.
Als er aandeelhouders zijn die niet aanmelden en zij bezitten samen meer dan 8% gaat de koop niet door.
De koers zit al boven het bod,normaal blijft de koers er altijd een paar % onder.
Deze week word er gepraat over een hoger bod.
gerrie2000
0
ook opmerkelijk: er ligt een bied van 20000 stuks op 17,25
iemand wil dus graag de stukken overnemen boven het overnamebod. Ik hou mij aandelen nog even vast. Het bod kan nog wel 2 a 3 euro hoger lijkt me.
guusje
0
Als je het interview gelezen heeft in de volkskrant is boskalis niet van plan om hoger te gaan met het bod. Het is volgens de topman van Boka een fair bod.
pardon
0
Niet lullen van een fair bod,in 2015 gaat Docwise pas echt geld verdienen.
Als je daar naar kijkt betalen ze 3 maal de winst,maar voor die tijd willen ze hem natuurlijk hebben.
Ze hebben eerst de koers in elkaar getrapt van 15,40 naar 10,60 en dan een bod doen.
Gewoon Maffia streken,Dockwise weet nu ook wie de koers in 1 dag 11% dumpte,gewoon de deur wijzen die boeven.
guusje
0
2015 gaat dockwise pas geld verdienen, dat zal Dockwise eerst nog maar moeten bewijzen. Sinds dockwise op de beurs staat is het nog steeds een kneusje, waar de aandeelhouders weinig profijt van hebben gehad.
gerrie2000
0
quote:

guusje schreef op 3 december 2012 13:18:

Als je het interview gelezen heeft in de volkskrant is boskalis niet van plan om hoger te gaan met het bod. Het is volgens de topman van Boka een fair bod.
Je moet je afvragen waarom de topman van Boskalis dit open en bloot zegt in de volkskrant... dat is dus om de laatste Dockwise aandeelhouders te ontmoedigen en aan te sporen om toch maar voor 17,20 hun aandelen aan de bieden aan Boskalis.
Boskalis heeft diepe zakken en heeft al meer dan 60% van de aandelen. Als ze met het Dockwise management en de laatste grote aandeelhouders de deal kunnen sluiten voor een paar euro meer, dan zulllen ze dat niet nalaten. Beter dat dan in een taai en langdurig overnamegevecht te komen, waarin het Dockwise management zich ook tegen Boskalis keert.
guusje
0
Zo gaat dat met een interview, er word alles aan je gevraagd.
Een 67% hoger bod is ook niet mals. Logisch gedachte als aandeelhouder van Dockwise dat je het altijd te weinig vind, een mens wil altijd meer hebben voor de aandelen, en vind het altijd te weinig.
Ben benieuwd wat de topman van Boskalis gaat doen met het restant van de aandelen
pardon
0
quote:

pardon schreef:

Niet lullen van een fair bod,in 2015 gaat Docwise pas echt geld verdienen.
Als je daar naar kijkt betalen ze 3 maal de winst,maar voor die tijd willen ze hem natuurlijk hebben.
Ze hebben eerst de koers in elkaar getrapt van 15,40 naar 10,60 en dan een bod doen.
Gewoon Maffia streken,Dockwise weet nu ook wie de koers in 1 dag 11% dumpte,gewoon de deur wijzen die boeven.
pardon
0

Bij de overname van Smit werd hetzelfde vieze spel gespeeld,deze keer kennen we de handelswijze van deze boeven.
Gewoon de deur wijzen,staat de koers over 2 jaar op 25 euro.
pardon
0
AMSTERDAM (Dow Jones)--Aandeelhouder Van Herk Groep van Smit Internationale nv verwerpt het bod van Koninklijke Boskalis Westminster nv, blijkt dinsdag uit een buitengewone aandeelhoudersvergadering (bava) van Smit.

Van Herk houdt 513.000 aandelen. Gezien de 18,24 miljoen uitstaande aandelen van Smit, vertegenwoordigt de investeringsmaatschappij 2,8% van het aandelenkapitaal.

"Wij vinden het geen goed bod, de biedpremie is buitengewoon mager", zegt een vertegenwoordiger van Van Herk tijdens de bava.

Boskalis biedt EUR60 per aandeel Smit, exclusief een dividenduitkering over het jaar 2009 van EUR2,75 per aandeel.

Ook het opstappen van commissaris Willem Cordia van Smit, die het niet eens was met de biedprijs, wordt door Van Herk als argument gebruikt. "Alles bij elkaar is het bod veel te mager. We zullen onze aandelen niet aanmelden."

Inclusief het belang van 26,8% dat Boskalis al in Smit houdt, is circa 43% van het aandelenkapitaal van Smit al wel akkoord met de overnameprijs.

Ook de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) uitte kritiek dinsdag. Directeur Jan Maarten Slagter noemde het onbegrijpelijk dat Smit al op strategische gronden akkoord ging met een overname door Boskalis, terwijl de biedprijs nog moest worden vastgesteld.

"De onderhandelingspositie van Smit is verzwakt door stategisch akkoord te gaan. U heeft de aandeelhouders de prijs laten betalen voor andere zaken die u belangrijk vindt", aldus Slagter.

"Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit element als nog nader te beschouwen werd beschouwd, dat is geen porem", vervolgde Slagter.

Voorzitter Herman Hazewinkel van de Raad van Commissarissen verdedigde de handelswijze. "Twee grootaandeelhouders waren al akkoord met een bod van EUR60 per aandeel. Bovendien hebben we andere partijen de gelegenheid gegeven met een eventueel hoger bod te komen", zegt Hazewinkel.

Boskalis zal het bod gestand doen indien meer dan 75% van het uitstaande aandelenkapitaal van Smit is aangemeld. De aanmeldingstermijn loopt van 25 februari tot en met 26 maart 2010, maar kan ook nog worden verlengd.

Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com
pardon
0
Koopman83
0
quote:

pardon schreef op 4 december 2012 14:21:

De koers beweegt al enkele dagen boven het bod,weer een bewijs dat het bod te laag is.
Zou Boskalis nog steeds bezig zijn resterende aandelen in te kopen op de vrije markt ?
[verwijderd]
0
quote:

pardon schreef op 30 november 2012 11:38:

'Signaal'
De woordvoerder noemt het 'een signaal' dat er steun bij Dockwise-grootaandeelhouder HAL Investments steun is voor het bod en dat Boskalis op de dag dat het bod geplaatst werd kans zag om een belang van 33% in Dockwise op te bouwen.
HAL heeft een belang van 31,7% in Dockwise en bezit ook circa 33,9% van Boskalis. Aandeelhouders die het bod te laag vinden zijn onder meer het Britse Sankaty Advisors, dat een belang van 10,4% houdt in Dockwise, en Project Holland Fonds, dat 8,7% van Dockwise bezit.
Ik heb nog niet ergens gelezen dat BosKalis zijn aandelenbelang van 33 % heeft kunnen verhogen ?

33 + 31.7 % = 34.7% ,free float dus nog steeds 35.3 % ?

dus 33 % op maximaal 17.20 gekocht,toch 1e winst door BosKalis,bij evt hoger bod.

gister top 17.38
pardon
0
Datum meldingsplicht: 27 nov 2012
Meldingsplichtige: Koninklijke Boskalis Westminster N.V.
Uitgevende instelling: Dockwise Ltd.
Inschrijving handelsregister:
Plaats: Breda
Volgende
Verdeling in aantallen
Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Toelichting
Gewoon aandeel 13.081.652,00 13.081.652,00 Reëel Reëel Middellijk
(Boskalis Holding B.V.)
Procentuele verdeling
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reeel Rechtstreeks potentieel Middellijk reeel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 32,98 % 0,00 % 0,00 % 32,98 % 0,00 %
Stemrecht 33,00 % 0,00 % 0,00 % 33,00 % 0,00 %
Datum laatste update 05 dec 2012
pardon
0
Ik heb 12 jaar gewerkt voor Boka,en heb daar nog steeds goede contacten.
Wat ik er nu van weet dat ze 20 euro geen probleem vinden als ze daarmee Dockwise in handen krijgen.
Maar enkele grote aandeelhouders willen meer,ik verwacht echter dat die straks mee mogen doen met de uitgifte van nieuwe aandelen van Boka.
guusje
0
Ik verwacht dat de aandelen wel onderhands geplaatst zal worden.
Ik vind het geen probleem om daar aan mee te doen, de aandelen dragen direct bij aan de winst per aandeel.

pardon
0
maandag 7 februari 2011 16:23
Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 0
Dockwise gaat met Hyundai 'superschip' bouwen
DOCKWISE 16:04
€ 20,20 -0,27 (-1,32%)

•Dockwise gaat met Hyundai 'superschip' bouwen
•Dockwise neemt last van 8,7 miljoen dollar
BREDA (AFN) - Maritiem dienstverlener Dockwise heeft het Koreaanse Hyundai Heavy Industries (HHI) geselecteerd als scheepswerf voor de bouw van het 'superschip'. Dat maakte Dockwise maandag bekend.

HHI zal naar verwachting het schip in het laatste kwartaal van 2012 afleveren. Het nieuw te bouwen schip is een zogeheten Type 0-schip, dat groter is dan het huidige grootste schip in de stal, de Blue Marlin. Het nieuwe schip zal een capaciteit hebben van meer dan 100.000 ton. De afmeting van het schip zal 275 bij 70 meter zijn.

Topman André Goedée zei in het persbericht gesterkt te zijn door de reacties van cliënten. ,,Mede gebaseerd op dicussies met cliênten verwachten wij dat we onze initiële omzetverwachting in het eerste volledige operationele jaar zullen overtreffen''.

Volgens Goedée heeft HHI laten zien dat het in staat is volgens budget en op tijd te werken. De topman is dan ook vol vertrouwen dat het nieuwe schip op de gestelde tijd van de werf rolt.

Alles is volgens planning verlopen,de koers was toen al;

20,20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koopman83
0
Enigszins ben ik teleurgesteld in het bod van boskalis anderzijds ik heb snel geld verdient was namelijk op Vrijdag wederom ingestapt op 10.5 euro. Daarnaast heb ik nog een ritje gemaakt richting de 15 waarna ik uitgestapt ben. Echter dit keer was ik ingestapt voor de langere termijn welke uiteindelijk kortste termijn ooit werd voor mij persoonlijk.

Ik vraag me af welke koers we op de borden hadden gezien eind 2013
114 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
921,92  -3,99  -0,43%  28 feb
 Germany40^ 22.555,90 +0,02%
 BEL 20 4.420,51 -0,60%
 Europe50^ 5.455,27 -0,15%
 US30^ 43.818,00 0,00%
 Nasd100^ 20.879,40 0,00%
 US500^ 5.952,17 0,00%
 Japan225^ 37.585,40 0,00%
 Gold spot 2.857,60 0,00%