Beperktedijkbewaking schreef op 30 maart 2014 09:10:
[...]
Met deze voorbeelden kan ik leven, als het om het 'overplaatsen' naar Consumer gaat. Maar hoe zit het met 'factory-fitted' hardware? Dat gaat ook over naar Consumer, als ik TT's bericht goed lees. En dat is uitermate verwarrend! Blijft de bijbehorende C&S dan wel onder Automotive?
Er zijn twee mogelijkheden:
1. Consumenten beslissen zelf over een aan te schaffen navigatie-apparaat (direct of after sales), en/of de bijbehorende C&S. Het product is 'zelfstandig' geprijsd. Dat is Consumer, ook als de hardware-versie aangepast is op het type auto.
2. Je hebt geen keus, het hoort bij de auto (al dan niet als optie), incl. C&S. De prijs maakt deel uit van de totale, door de fabrikant bepaalde, autoprijs (en wat de autofabrikant daarvoor aan TT betaalt). Dat valt m.i. onder Automotive.
Maar dat laatste gaat TT nu opsplitsen ('hardware' naar Consumer), terwijl ze met de autofabrikant maar één contract hebben... (neem ik aan).
En dat opent voor TT dus legio mogelijkheden om met omzetten te gaan schuiven, al naar gelang het beste bij hun PR past... Het zal de boekhouder of accountant worst zijn wat hardware en wat software is. Het lijkt op een optioneel rookgordijn (met excuus aan de gelijknamige poster).
Of ben ik nu te wantrouwend?