Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

Ook leveranciers willen faillisement van Saab

39 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Nasdaq_NL
0
quote:

Creampie schreef op 25 juni 2011 18:16:

dus maandag weer 15% eraf ofzo
Het weekend is nog niet om he ;)
[verwijderd]
0
quote:

Creampie schreef op 25 juni 2011 18:16:

dus maandag weer 15% eraf ofzo
hoop van niet, had weer eens zin in een gokje dus heb vrijdag gekocht.
p/o
0
After Swedish-based car manufacturer Saab failed to pay its employees yesterday the main union IF Metall is calling for the government to speed up to process and approve Russian businessman Vladimir Antovnov to invest in the company.

The Swedish National Debt Office and the government have already approved investment from Antonov but the European Investment Bank has still not decided.

The government must talk with the EIB and make sure they speed up the process and approve Antonow, union chairman Stefan Löfven told Swedish Radio News.

“Why is it that Antonov is not allowed in? There are several reports that show that it shouldn’t be a problem. If they continue to say that there is a problem then they must say what it is.”
p/o
0
Saab spokesman Eric Geers insisted the car maker is not headed for bankruptcy.

"We're saying that we don't have funding to pay out salaries, but we're working day and night to find a solution," he said. "We're assuming we'll find a solution."

Swedish Automobile, the name that Spyker adopted this month, said it's in talks with various parties to solve the financial problems

The car factory in Trollhattan, in southwestern Sweden, has been plagued by production stoppages since March as Saab struggles to pay suppliers for parts. It's expected to remain shut at least until July 4.

Muller has sought to raise money with a plan to sell Saab's property - including the factory - and leasing it back. Russian investor Vladimir Antonov was lined up as a potential buyer of the factory and part-owner of Swedish Automobile, but hasn't received the necessary approvals from the European Investment Bank, which last year gave Saab a euro 400 million loan, that has since been reduced to euro280 million.

The Russian is prepared to invest between $50 million-$150 million in Saab, Antonov's spokesman Lars Carlstrom told The Associated Press.

"This is even more pressing now than before so I really hope the Swedish government makes a push to resolve this and takes action against the EIB," Carlstrom said.

Anotonov was forced out of Spyker as part of its deal with GM amid reports of money laundering. He has denied those allegations and has never been charged.

"It is GM and EIB that have said no to Antonov, if they say yes the government is prepared to say yes as well," she said.

EIB spokesman Par Isaksson wasn't immediately available to comment.

AX lover
0
Het is hopen dat Saab zo verstandig is om voor maandag 09:00 een persbericht de wereld in te sturen. Of het nou goed of slecht nieuws is maakt wat dat betreft weinig uit.

Het is bizar hoe weinig openheid er wordt gegeven.
lucas D
0
Hoop maandag weer op een goed moment in te kunnen stappen. Dat is essentieel omdat het de loop van de dag voor mij bepaald. Vrijdag ging de koers eerst fors hoger en zag ik het niet zitten om in te stappen. Daarna daalde de koers vrij snel en bleef een poosje hangen rond de 0,85. Geleerd uit het verleden bestaat de mogelijkheid dat de koers dan verder omlaag gaat of weer omhoog. Daar de koers wel erg lang bleef hangen bleef ik afwachtend en ben uiteindelijk op 0,75 ingestapt terwijl ik een order had staan op 0,72 die al een keer op de borden verschenen was. Dat de koers daarna nog even de 0,66 aanraakte is een geluk voor degene die daar op durfden te wachten. Zelf ben ik redelijk tevreden met de dag na eerst verkocht te hebben op 0,96 (koers was al boven de euro geweest) heb ik teruggekocht op 0,95 en 5 minuten voortijd verkocht op 0,97. De reden daarvoor heb ik eerder al aangegeven.
Wat mij betreft, maandag weer zo'n beursdag. :~)

lucas D

Noot: Slechte ervaringen bericht ik ook, bv bij Tomtom gedaan een aandeel waar ik nooit meer in zal beleggen. Ik zat er steeds naast met instappen en liep daardoor steeds achter de feiten aan en dat koste geld, veel geld.
AX lover
0
quote:

schreef:

Unions might force Saab into bankruptcy

by TIMR on JUNE 26, 2011
This is the worst case scenario, now I’m hoping and counting on that we will not have to take it this far according to Håkan Skött, Head of the Union Metall in an interview with TT. The scenario could play it self out if Saab does not pay the salaries to its employees.

Friday it was reported that the Engineers and administrative employees who normally get their salaries on the 27th would not be payed either.

In sweden there is a governmental salary guarantee that is issued to employees of companies who ends up in trouble. For example when Saab entered reconstruction this method of keeping the employee salaries payed was used. For Saab to use it again, they might have to be forced into bankruptcy according to Håkan Skött.
www.saabsunited.com/2011/06/unions-mi...

Lekker de schuld afschuiven op de vakbonden?
lucas D
0
vrijdag 24 juni 2011, 11:02

Even een oud bericht uit het FD. Dit om aan te geven dat zelfs kritische kranten (na de vakbonden) er niet van staan te kijken dat Victor Muller ook deze keer als winnaar uit de bus komt.

Saab kan de salarissen van zijn medewerkers niet meer betalen. Het lot van de Zweedse automaker in Nederlandse handen lijkt op dat van Griekenland. Is een faillissement nog afwendbaar? Meer over dit onderwerp

Zweedse overheid weigert hulp Saab. De Griekse overheid zit tot over zijn oren in de schulden. De staatsschuld bedraagt volgens het IMF 130% van het bruto binnenlands product. Private partijen willen Griekenland eigenlijk geen nieuwe leningen meer verstrekken, of vragen daarvoor extreem hoge rentes, waardoor er een noodfonds nodig is om Griekenland overeind te houden.

Saab zit ook op zwart zaad. Leveranciers leveren geen onderdelen meer omdat ze niet betaald krijgen. De productie ligt stil, waardoor er geen auto’s meer verkocht kunnen worden en er dus geen geld meer binnenkomt. Een negatieve spiraal. Nu ook medewerkers niet meer betaald krijgen, lijkt een faillissement onafwendbaar.

Chinese bedrijven hebben toegezegd geld in Saab te investeren, maar het blijft wachten op goedkeuring van de autoriteiten. En dat is een onvoorspelbaar proces, zo is bekend nadat in het verleden investeringen door Chinese partijen in bijvoorbeeld Fortis en Draka wel werden aangekondigd maar niet zijn doorgegaan.

Als het Griekse parlement akkoord gaat met een aangescherpt bezuinigingsplan, komen er nieuwe leningen los.

Als de Chinezen over de brug komen, krijgt Saab ook weer wat lucht.

Saab-topman Victor Müller heeft zich tot nu toe een bewonderenswaardige ‘survivor’ getoond. Hoewel het water hem tot aan de lippen staat, is het goed mogelijk dat Müller ook deze keer een Grieks drama weet af te wenden.

De V staat voor Victor(y).;~)

lucas D
AX lover
0
Een teken aan de wand? De vakbonden hebben het voor het zeggen bij Saab...

quote:

schreef:

Chaos in Saab's Board

Updated 18:36
Counsel Kristina Geer resigns from Saab Automobile's board. Now it is the unions who controls the company.

Left in the Saab Automobile's regular board since last Thursday, only Victor Muller, apart from two union representatives.

Kristina Geer resigned formally on June 23, according to Saab for her not to sit on two chairs.

- She is a corporate lawyer as well. It's two different functions, and she has thought long and has hereself wished to do so here. There is nothing more to it, said Eric Geers, Director of Communications at Saab Automobile, which also is married to Kristina Geer.

According to Saab's statutes, adopted in February last year, there may be a member of the board.

- We do not violate any laws. But this is not for a long term solution. It is obvious that the entire Board to be reviewed, says Eric Geers.

When a new Board could be presented, he can not say.

- One look at this and there are suggestions. But if it comes in the next few days, I can not comment on. There is a review and once it is finished, we go out with it, said Eric Geers.

Meanwhile, Dutchman Robert Schuijt, director of the Swedish Automobile (formerly Spyker), entered as an external signatory. If Schuijt also is to become a board member does not want Eric Geers comment.

- I can not express an opinion on everything that will happen and how the board looks forward in time. They're working on it.

According to the certificate of registration, the entity holding the AGM, the Board elected, by June.

But Kristina Geer's departure also means that Victor Muller since last Thursday, sitting alone on the board with two union representatives ordinary, Union Annette Hellgren and IF Metall Hakan Scotland. It also includes two trade union deputies.

Thus, the power over the company handed over to the unions.

Hakan Scotland would not comment on the cause of Kristina Geer's departure.

- I do not know. There she gets to answer himself, says Scotland.

But he confirms that IF Metall in conjunction with Union formally can control themselves over Saab Automobile.

- So it is. We have that opportunity. There is no difference between a union member and someone else. If it would be an issue for which we vote for or against and Victor are voting the other way is we who decide. So it is.

According to Scotland is the established fact, but not thought about exploiting the situation.

- It may be seen. It may well be so in other cases as well. It is not always that the non-union members agree. And then also as a union representative to go in and give a ruling on a board.

Maria Karlsson, Tuula, Associate Professor of Civil Law at the Gothenburg School of Economics, reacting strongly to information about Saab's Board of Directors.

- I do not understand how they can do so here. There is so much strange with Saab. In such a large company, it's very strange to have someone with so much responsibility. Why do they do it? Do they believe them to be relieved of personal responsibility?
www.gp.se/ekonomi/1.661520-kaos-i-saa...

De vakbonden hebben het dus voor het zeggen...
AX lover
0
Hoe vreemd is het wel niet dat de raad van bestuur uit slechts 3 personen, waarvan er ook nog eens twee afkomstig zijn van de vakbonden. Heel benieuwd wat de reden hier achter is...
Tradingmate
0
Ik snap niet, dat als de Zweedse overheid zegt dat Saab zelf moet zorgen voor financiering ze vervolgens wel verbieden om met een specifieke financier in zee te gaan. Als men dan zograag afstand houd dan moeten ze zich ook niet bemoeien wie Saab financieert.
baantjer
0
quote:

Tradingmate schreef op 26 juni 2011 23:29:

Ik snap niet, dat als de Zweedse overheid zegt dat Saab zelf moet zorgen voor financiering ze vervolgens wel verbieden om met een specifieke financier in zee te gaan. Als men dan zograag afstand houd dan moeten ze zich ook niet bemoeien wie Saab financieert.

Behalve als het besmet geld is, maar dat maakt jou niet uit natuurlijk,
want je centjes lopen gevaar zeker?
[verwijderd]
0
quote:

baantjer schreef op 27 juni 2011 08:17:

[...]
Behalve als het besmet geld is, maar dat maakt jou niet uit natuurlijk,
want je centjes lopen gevaar zeker?
Ja het gaat toch ook om de eigen centjes.
Maakt mij niets uit waar het vandaan moet komen als het maar op mijn rekening komt.
Daarom beleg ik.
Als je zo begaan bent kies dan een goed doel uit!
baantjer
0
quote:

Poemel85 schreef op 27 juni 2011 15:07:

[...]

Ja het gaat toch ook om de eigen centjes.
Maakt mij niets uit waar het vandaan moet komen als het maar op mijn rekening komt.
Daarom beleg ik.
Als je zo begaan bent kies dan een goed doel uit!
geloof niet dat het over jou ging
[verwijderd]
0
quote:

Poemel85 schreef op 27 juni 2011 15:07:

[...]

Ja het gaat toch ook om de eigen centjes.
Maakt mij niets uit waar het vandaan moet komen als het maar op mijn rekening komt.
Daarom beleg ik.
Als je zo begaan bent kies dan een goed doel uit!
er zit een behoorlijke gap tussen crimineel geld en een goed doel. Wellicht is Trafigura dan voor jou een goede investerings tip, die interesseert ook niets zolang het maar geld op levert.
voda
0
Einde Saab stap dichterbij
Gepubliceerd op 27 jun 2011 om 16:44 | Views: 91

TROLLHÄTTAN (AFN) - Het einde van de Zweedse autofabrikant Saab lijkt weer een stap dichterbij. IF Metall, de grootste vakbond bij de noodlijdende onderneming, heeft maandag een aanmaning de deur uitgedaan omdat het geld wil zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek.

Zij kregen vorige week te horen dat ze geen salaris krijgen uitbetaald. Maar Swedish Automobile, het moederbedrijf van Saab, zorgde maandag voor een klein lichtpuntje. Een Chinees bedrijf zou voor 13 miljoen euro nieuwe Saabs besteld hebben. Dat kan het voormalige Spyker Cars gebruiken om salarissen te betalen en een deel van de uitstaande bedragen aan leveranciers te voldoen.

Inmiddels is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro, liet de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG weten. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders. Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe.

Een collectieve overeenkomst

De Saabmedewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien. IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.

Volgens Swedish Automobile-topman Victor Muller kunnen de salarissen voor het eind van deze maand worden betaald, dankzij de nieuwe order.

Het personeelsbestand

Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab. Van hen zijn er nu ongeveer 500 hun baan kwijt.

Het personeelsbestand is in alle lagen van het bedrijf hard gekrompen. Zo werd maandag bekend dat Muller het laatst overgebleven bestuurslid is van Saab Automobile. De twee vakbondsleden die in het bestuur zaten, zijn opgestapt. Vorige maand trad Jan Åke Jonsson al terug als topman van Saab.

Ondertussen heeft de Nederlandse importeur van Saab zijn doelstelling om dit jaar 1500 auto’s te verkopen, laten varen. ,,We moeten onze doelstelling naar beneden bijstellen; hoeveel het er wel gaan worden, weten we nog niet. Het is onbekend wanneer de productie weer opgestart gaat worden’’, aldus een woordvoerder.
AX lover
0
De roep om een faillissement wordt steeds sterker...

quote:

schreef:

Victor Muller promises of money from China

Published 17:31
Updated 17:40

A new wave of crisis character washes over Saab Automobile in Trollhättan, in the form of notice of the dealer and a notice to the bailiff.
CEO Victor Muller responds by presenting even a Chinese agreement, but with vague outlines.


As early as the weekend came union warnings that it may be time to ask for Saab in bankruptcy, after two months of downtime and set the payment of wages.
This scenario was not possible to cancel on Monday, although the Dutchman Victor Muller countered with a new order for 582 trucks from China, which will provide 120 million this week.
Muller's statement gave a lift rate of 22 percent of shares in the holding company Swedish Automobile on the stock exchange in Amsterdam, a slight recovery after the collapse of more than 60 percent last week.
The new money does not cover Saab's long-term financing needs of about 700 million. But it should Mullen enough salary payments prior month and some vendor invoices.

Unknown car buyers
Who the Chinese Catcher in the Rye is this time is a mystery. The order follows a series of memoranda of understanding with the Chinese. Last out was the Chinese dealer Pang Da and automaker Youngman, who made up with Muller on funding and cooperation in exchange for the opposite high post in the firm.
Saab has called the staff to work on Tuesday to provide additional information about the situation.
- There is still a significant risk that this does not go into port, said Svenåke Berglie, president of the suppliers' trade association Automotive Suppliers.
He shares concerns with many others in the industry, including dealer Ana, who on Monday gave notice 75 of 200 employees with reference to the crisis of Saab.

Requirements to the Enforcement
At the same time left the component manufacturer, International Automotive Components (IAC) in a demand for payment from Saab at 44 million to the Enforcement of Uddevalla.
Lars Holmqvist, CEO of the European Association for subcontractors, CLEPA, fears that the IAC's requirements gives a domino effect and that bankruptcy is now the only natural way out.
- It's a disaster, I suppose you emptied it all out. Therefore, it is both inevitable and rude to staff and suppliers that do not require the company into bankruptcy.
Stefan Bratzel, professor and automotive analyst at the University of Applied Sciences in Cologne, Germany, believe that an insolvent Saab could be in the interest of potential buyers. This makes it much cheaper to take over Saab.
- It is easy to underestimate the Chinese. But they would have understood as much out of their investment as they can get.
The union of the Union representative Cecilia Fahlberg said after meeting with about 500 members that it is prepared to ask the Saab Automobile in bankruptcy unless the company pays the salaries of officials.
- From the time we submitted the members' payment requests, the company has seven days to respond. Will not pay then it may be that we are asking the company into bankruptcy.
Metal Workers' Union, which is inside the same process, are not as categorical.
- We take one step at a time. When the seven days have passed we will see how we will act. I do not do anything in advance, said Metall Chairman Hakan Schött.
Efforts to help the officials to run their wage claims against the Saab is the biggest issue that the Union pursued.
Last year, drove the Union in 30 million kronor for members who directed the payment claims against their employers.
- Here at Saab of the approximately 35 million to our members only for the June salary.
www.gp.se/ekonomi/1.662308-victor-mul...
AX lover
0
Dus 1.000 medewerkers van Saab zijn al goed voor achterstallig loon van 35 miljoen Zweedse kroon. En in totaal werken er zo'n 3.800 mensen bij Saab. Reken dus zelf maar uit hoeveel Saab moet betalen aan achterstallige lonen.
di.se/Artiklar/2011/6/27/238955/saab1...

quote:

schreef:

The Union has about 1,000 members at Saab and salary requirement is around 35 million. The case is the largest that has ever driven the Union.
Je hebt 2 vakbonden bij Saab: "Unionen" en het veel grotere IF Metall. Alleen de 1.000 leden van Unionen eisen dus al 35 miljoen Zweedse Kroon.

De rest van de werknemers eist dus nog veel meer geld. Reken op minimaal 10 miljoen euro.
[verwijderd]
0
ik meen dat ik al ergens gelezen had dat ze 11mil nodig hebben voor de loonbetaling juni alleen.
Bij faillissement gaat het om veel meer aangezien dan naast achterstallig loon ook vakantiegeld en vrije dagen uitbetaalt moeten worden maar dat is nog niet aan de orde.
39 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
817,85  +16,59  +2,07%  12:40
 Germany40^ 20.071,60 +1,42%
 BEL 20 4.029,81 +2,53%
 Europe50^ 4.716,78 +1,30%
 US30^ 38.717,50 +2,00%
 Nasd100^ 17.648,80 +1,14%
 US500^ 5.139,15 +1,55%
 Japan225^ 32.819,50 +1,87%
 Gold spot 3.007,40 +0,80%
 EUR/USD 1,0937 +0,22%
 WTI 60,88 +0,02%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

FASTNED +6,10%
ADYEN NV +5,51%
THEON INTERNAT +5,37%
Pharming +4,80%
Galapagos +4,66%

Dalers

ENVIPCO -6,12%
Flow Traders -2,29%
Sif Holding -1,72%
OCI -0,30%
Accsys -0,19%