Ik haat Musk en nog veel meer die orange moron tot op het bot, maar het kan best zo zijn dat hij dit heeft geadviseerd aan de orange moron. De afgelopen dagen heb ik bijna niets anders gedaan dan wereldwijd alle berichten over de tariff war lezen (veelal via YouTube, dat zijn vaak onderdelen van uitzendingen van gerenommeerde nieuwszenders), maar het blijft lastig te duiden. Er zijn gigantisch veel verschillende meningen, maar bijna allemaal wel zeer negatief.
Op zich is het hier bedoelde verhaal van Musk positief, maar dan moet het ook echt groot rondzingen. Dat doet het (nog) niet. Europa speelt het wel slim, want zal morgen zeggen met welke ingrepen ze medio april komen als er in de tussentijd geen oplossing komt. M.i. betekent dat dat Europa morgen geen paniek op de beurzen hoeft te veroorzaken zoals de tit for tat van China.
Ook lees ik wel berichten dat Canada, Engeland, de EU (Macron en Merz als initiatoren voor de EU) en enkele aziatische landen bezig zijn om een nieuw wereldwijd handelssysteem op te zetten, waaraan China kan meedoen als ze de dumping stoppen en de VS als ze die idiote tariffs eindigen.
Hopelijk morgen een cooling down op de beurs.