Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro 2025

1.647 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 79 80 81 82 83 » | Laatste
Apae
4
quote:

Olie schreef op 5 februari 2025 18:45:

Met hun Fugro koopadviezen en koersdoelen variërend van €28,50 tot €33,00 hebben KB Securities, ING, Degroof Petercam en Jefferies weer laten zien dat hun zogenaamde expertise er niets toe doet en gelijkgesteld kan worden aan het gooien van een dobbelsteen.
Let bij koersadviezen ALTIJD goed op wanneer ze gegeven zijn! De koersadviezen voor Fugro dateren grotendeel van voor de neergang vanaf afgelopen zomer.
Dat er vrijwel geen bijstelling naar beneden is geweest (alleen Jefferies, die van 30 naar 28 gingen op de agenda van Trump) zegt volgens mij wel iets. De daling is puur veroorzaakt door manipulatie van shortpartijen. Een kurk die ver onder water is geduwd en op enig moment ineens weer naar boven komt.
De komende cijfers (en outlook) kunnen dat moment vormen.
Als er echt negatief nieuws was, had Fugro de plicht om dat te melden, en dat hebben ze niet gedaan. Evenmin heeft ook maar 1 van de volgende analisten zijn verwachting bijgesteld in de lijn van de extreme daling.
Mijn Fugro's blijven op de plank, en ik overweeg bij te kopen (en daarmee mijn gak te verhogen: ik heb ze van kort voor de claimemisse...) Onder de top van afgelopen zomer gaan ze niet weg, want die top komt zeker weer!
objectief
0
quote:

Olie schreef op 5 februari 2025 18:45:

Met hun Fugro koopadviezen en koersdoelen variërend van €28,50 tot €33,00 hebben KB Securities, ING, Degroof Petercam en Jefferies weer laten zien dat hun zogenaamde expertise er niets toe doet en gelijkgesteld kan worden aan het gooien van een dobbelsteen.
De adviezen van analisten doen er wel toe, en toekomstige verwachtingen komen veel uit, maar niet altijd o.a. de negatieve invloed van Trump op de activiteiten van Fugro etc.etc.
Ik volg de analisten altijd en doe zelf geen huiswerk (dat heeft geen nut), behalve het gewicht in de beleggingslanden/sectoren.
1wijn
1
Adviezen van analisten is voor mij een van de vele weegfactoren bij het kopen van aandelen ook kijk ik o.a naar de kwaliteit van het management, resultaten in het verleden, de marktverwachting, de hoogte van het marktaandeel, de ontwikkeling van het resultaat eventuele winstwaarschuwing enz enz
voor mij is dit een aanleiding om op dit lage vivo het aandeel fugro in mijn portefeuille fors te verhogen
Meerdanjebestkanjenietdoen
0
White Arrow
3
quote:

Apae schreef op 6 februari 2025 10:49:

[...]
Let bij koersadviezen ALTIJD goed op wanneer ze gegeven zijn! De koersadviezen voor Fugro dateren grotendeel van voor de neergang vanaf afgelopen zomer.
Dat er vrijwel geen bijstelling naar beneden is geweest (alleen Jefferies, die van 30 naar 28 gingen op de agenda van Trump) zegt volgens mij wel iets. De daling is puur veroorzaakt door manipulatie van shortpartijen. Een kurk die ver onder water is geduwd en op enig moment ineens weer naar boven komt.
De komende cijfers (en outlook) kunnen dat moment vormen.
Als er echt negatief nieuws was, had Fugro de plicht om dat te melden, en dat hebben ze niet gedaan. Evenmin heeft ook maar 1 van de volgende analisten zijn verwachting bijgesteld in de lijn van de extreme daling.
Mijn Fugro's blijven op de plank, en ik overweeg bij te kopen (en daarmee mijn gak te verhogen: ik heb ze van kort voor de claimemisse...) Onder de top van afgelopen zomer gaan ze niet weg, want die top komt zeker weer!
Shorters zijn niet verantwoordelijk voor de koersval van 25 naar 18. Mogelijk zijn ze toen begonnen en nu komt een enkele zelfs boven de meldingsgrens uit. Shorters hebben vaak goede informatie en betere analisten dan de banken, dus een goed teken is het nooit. Er is uiteraard geen echt negatief nieuws, anders dan al bekend is. Het is een inschatting van de toekomstige winstgevendheid. De vraag is, wie er gelijk gaat krijgen, wij, of de shorters? Heel vaak halen ze hun winsten binnen. Onze horizon is langer en uiteindelijk winnen wij, maar mogelijk niet op korte termijn.
maci
0
quote:

White Arrow schreef op 6 februari 2025 11:45:

[...]

Shorters hebben vaak goede informatie en betere analisten dan de banken,
Ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.
White Arrow
0
quote:

maci schreef op 6 februari 2025 12:15:

[...]

Ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.
Simpel. Shorters betalen beter. Ik heb vroeger in de fondsenindustrie gewerkt en ik volg het financiële nieuws nog steeds.
Bart Meerdink
0
De plotselinge koersdaling noopt tot een analyse van de mogelijke redenen daarachter.

Wat ik kan bedenken:

- Trump-heffingen tegen Europa. Als Fugro getroffen zou worden door heffingen zou dat zeer slecht zijn. Big ticket items en lage marges. Daarover heffingen betalen zou killing zijn. Geen idee of dat een reëel scenario is.
- Er zijn mensen aan de macht voor wie geld belangrijker is dan maatregelen om de aarde leefbaar te houden. Terwijl ze toch al geld teveel hebben. Tja.
- Fugro is een vrij klein bedrijf met veel grote projecten. Mocht er iets mislopen dat niet voldoende verzekerd blijkt, dan hakt dat er nogal in. In ieder geval is het risico m.b.t. de dambreuk in Brazilië (2019) weg.

Het eerste punt kan ik slecht overzien, en is voor mij dus het belangrijkste risico. Al zouden heffingen waarschijnlijk niet zo lang duren. Gezien zijn leeftijd en lichamelijke en geestelijke toestand is het redelijk plausibel dat er binnen niet al te lange tijd een einde komt aan Trump (maar ook in demente toestand zou hij wsch president mogen blijven). Maar wat daarna komt?
clearfederer
0
Wederom een feestdag op de beurzen en Fugro blijft als een van de weinigen achter.
Staal gaat daarentegen als een speer!
White Arrow
1
quote:

Bart Meerdink schreef op 6 februari 2025 12:38:

De plotselinge koersdaling noopt tot een analyse van de mogelijke redenen daarachter.

Wat ik kan bedenken:

- Trump-heffingen tegen Europa. Als Fugro getroffen zou worden door heffingen zou dat zeer slecht zijn. Big ticket items en lage marges. Daarover heffingen betalen zou killing zijn. Geen idee of dat een reëel scenario is.
- Er zijn mensen aan de macht voor wie geld belangrijker is dan maatregelen om de aarde leefbaar te houden. Terwijl ze toch al geld teveel hebben. Tja.
- Fugro is een vrij klein bedrijf met veel grote projecten. Mocht er iets mislopen dat niet voldoende verzekerd blijkt, dan hakt dat er nogal in. In ieder geval is het risico m.b.t. de dambreuk in Brazilië (2019) weg.

Het eerste punt kan ik slecht overzien, en is voor mij dus het belangrijkste risico. Al zouden heffingen waarschijnlijk niet zo lang duren. Gezien zijn leeftijd en lichamelijke en geestelijke toestand is het redelijk plausibel dat er binnen niet al te lange tijd een einde komt aan Trump (maar ook in demente toestand zou hij wsch president mogen blijven). Maar wat daarna komt?
Denk dat jij je wat beter in het bedrijf moet verdiepen. Ik kan punt 1 niet plaatsen i.v.m. Fugro. Ze doen voornamelijk bodemonderzoek. Punt 2 is een gegeven en eigenlijk niets nieuws. Punt 3 is een staartrisico dat voor elk bedrijf geldt.
Bart Meerdink
0
quote:

White Arrow schreef op 6 februari 2025 12:53:

[...]

Denk dat jij je wat beter in het bedrijf moet verdiepen. Ik kan punt 1 niet plaatsen i.v.m. Fugro. Ze doen voornamelijk bodemonderzoek. Punt 2 is een gegeven en eigenlijk niets nieuws. Punt 3 is een staartrisico dat voor elk bedrijf geldt.
Oh sorry, ik was in de war met SBM Offshore! Excuus... Ik kan de post niet meer weghalen nu.

Punt 2 is wel degelijk een recentere ontwikkeling. Ook al waren we eerder te passief, men is nu actief aan het proberen om het beleid dát er was alsnog onderuit te halen.

Toch is het goed om te bedenken wat de eventuele redenen zijn achter de koersdaling bij Fugro.
Rowi62
0
Zo ooit goed verdiend op Fugro na het Pointer programma en nu net weer een flink aantal call opties aangeschaft. (In the money) expiratie dec 2026.
Als er in de US wat minder op windparken wodt gedaan komt er wel wat oliewerk voor in de plaats.
Komt goed !
Er werd volgens mij ook gezegd door een enkele analist dat de koersreactie overtrokken was. Succes.
White Arrow
0
quote:

Bart Meerdink schreef op 6 februari 2025 13:02:

[...]
Oh sorry, ik was in de war met SBM Offshore! Excuus... Ik kan de post niet meer weghalen nu.

Punt 2 is wel degelijk een recentere ontwikkeling, ook al waren we eerder te passief, men is nu aktief aan het proberen om het beleid dat er was alsnog onderuit te halen.

Toch is het goed om te bedenken wat de eventuele redenen zijn achter de felle koersdaling.
Geen probleem. Punt 2 is momenteel aan het verergeren, dat ben ik wel met je eens.

Populisten willen cadeautjes uitdelen aan het gepeupel. Elders moet daarom worden bezuinigd. Het gepeupel stemt met zijn portemonnee. Zo is de cirkel rond.
Jalen
2
quote:

clearfederer schreef op 6 februari 2025 12:38:

Wederom een feestdag op de beurzen en Fugro blijft als een van de weinigen achter.
Staal gaat daarentegen als een speer!
De koers staat voorlopig niet op 20, maar ik doe toch maar weer even mee met de discussie: we hebben een shorter die net boven het maaiveld is uitgekomen. Dit heeft soms een aanzuigende werking, als in dat andere partijen/particulieren denken dat een specifiek fonds shorten een goede business case zou kunnen zijn.

Ook al is de info positie van shorters niet zelden uitstekend - uitgerekend bij Fugro hebben we in het recente ook gezien dat deze soms belabberd is.

Voor het dividend is Fugro in elk geval een prima fonds. En hebben we dit jaar geen koerswinst, dan toch zeker wel volgend jaar of het jaar erop. Juist de diversificatie van Fugro maakt het een uiterst weerbaar bedrijf, ongeacht welke malloot er in het Witte Huis zit - of het Catshuis;-)
White Arrow
0
quote:

Jalen schreef op 6 februari 2025 13:33:

[...]

De koers staat voorlopig niet op 20, maar ik doe toch maar weer even mee met de discussie: we hebben een shorter die net boven het maaiveld is uitgekomen. Dit heeft soms een aanzuigende werking, als in dat andere partijen/particulieren denken dat een specifiek fonds shorten een goede business case zou kunnen zijn.

Ook al is de info positie van shorters niet zelden uitstekend - uitgerekend bij Fugro hebben we in het recente ook gezien dat deze soms belabberd is.

Voor het dividend is Fugro in elk geval een prima fonds. En hebben we dit jaar geen koerswinst, dan toch zeker wel volgend jaar of het jaar erop. Juist de diversificatie van Fugro maakt het een uiterst weerbaar bedrijf, ongeacht welke malloot er in het Witte Huis zit - of het Catshuis;-)
Plus dat Mark ontzettend creatief is in het aanboren van nieuwe markten, terwijl Barbara de efficiency en de kaspositie uitstekend bewaakt. Goed management is erg belangrijk.
florida7
0
quote:

PJ schreef op 6 februari 2025 16:09:

28 februari de cijfers , die moeten wel erg slecht zijn
35% in 3 maanden er af sinds vorige cijfers terwijl de ceo positief is en de waardering erg laag. Lijkt mij nu een koopje op €14,50.
Freek_2024
0
Of het een koopje is valt te betwijfelen.
Schrijnend om te zien dat de AMX dikke plussen vertoont. En Fugro gaat gewoon weer door het putje met meer dan 2% in de min op dit moment.
De conclusie is al wel dat Fugro in dit geval geen medeslachtoffer is van het sentiment. Ze zijn echt de negatieve uitzondering.
Het kan in mijn ogen haast niet anders dan dat er 'inside information' bij deze en gene bekend is en de slechte resultaten - of nog beter - de verwachtingen nu al kent.

Ik heb nog nooit zo gehoopt ongelijk te krijgen...
afs
0
quote:

florida7 schreef op 6 februari 2025 16:20:

[...] 35% in 3 maanden er af sinds vorige cijfers terwijl de ceo positief is en de waardering erg laag. Lijkt mij nu een koopje op €14,50.
40 % eraf bedoel je zeker
en de ceo zit er niet voor jou of mij
intersseert ze geen ......
hun salaris en bonus word toch wel betaald

maar ja , ze doen goed werk toch , lezend hiervoor , dikke pluim !
anders hadden we onder de 10 gestaan
1.647 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 79 80 81 82 83 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 11 feb 2025 15:00
Koers 14,420
Verschil -0,070 (-0,48%)
Hoog 14,540
Laag 14,360
Volume 241.327
Volume gemiddeld 506.683
Volume gisteren 702.945