Het feit dat een belegger binnen 4 maanden door Rabobank/Schretlen financieel volledig werd uitgekleed,( gedupeerde moet hierdoor van een AOW uitkering minus 4%in zijn levensbehoefte voorzien)pleiten een voor recht strijdende Rabo directeur van een groot filiaal,en de vertrouwenspersoon van Wijffels,dhr. Brandsma voor een positieve afwikkeling. Na een onderhoud met genoemde personen berichten zowel de vertrouwenspersoon alsook de Rabo directeur positief aan Wijffels,dat zij een alleszins rechtvaardig persoon aantroffen die streed voor een begrijpelike zaak.De bikkelharde juridische en fiscale top van de Rabobank weigeren echter de zaak te heropenen.De van sympathie blijk gevende directeur schreef de volgende brief.

Geachte heer S.

Zoals bekend heb ik mij op persoonlijke titel gewend tot de heer Wijffels nadat ik Uw verhaal gehoord had van onze gemeenschappelijke kennis. De heer Wijffels heeft de heer Brandsma en mij verzocht een gesprek met U te hebben middels een gespreksnotitie(ieder afzonderlijk) onze bevindingen mee te delen.Aan beiden is uitvoering gegeven. Deze notities zijn door de heer Wijffels doorgeleid naar de daartoe verantwoordelijke instantie binnen onze organisatie. Uiteindelijk heeft een en ander niet geleid tot een ander standpunt binnen onze organisatie. Uw aangelegenheid opnieuw bespreekbaar te maken is een prive-initiatief van mij geweest waar ik ook uw plaatselijke Rabobank geheel heb buiten gelaten.Het is dan ook aan mij U mede te delen dat door onze organisatie niet zal worden teruggekomen op eerder ingenomen standpunten en derhalve geen reactie vanuit Rabobank Nederland zal worden gegeven