Dit bericht begrijp ik niet. Je hebt 250 stuks in portefeuille. Ik mag aannemen dat je er inmiddels een flinke winst op geboekt hebt. Wat klaag je dan.
Natuurlijk, het nadeel van Nedschroef is de verhandelbaarheid. Maar dat valt ook wel mee. Want wat zie je vandaag. Een te verwaarlozen verkoopdruk in de ochtend (overigens met alle risico's van dien, want er moet maar een persoon zijn die zijn winst in ieder geval verzilverd wil zien en inzet op bijvoorbeeld 43 of minder en - bij weinig animo - een navenante daling) want per saldo blijkt er juist heel veel animo voor het fonds in de middagveiling. Kortom, niet zeuren. Je hebt je winst dus als je wilt verkopen, verkoop je.
Een ander verhaal is natuurlijk of dat verstandig is. Ach, dat is een eigen afweging. Ik doe het in ieder geval niet, althans niet tegen een koers van 45 euro. Veeeeeel te laag. Het koersdoel van Fortis is 55 euro. Kijk naar de cijfers. Grofweg 3 miljoen te weinig ingeschat door Fortis. Zoals ik eerder heb betoogd, gaan we met Nedschroef naar een winst per aandeel dat de 4 euro verre overtreft (ik durf te zeggen richting 5 euro). Kortom, het koersdoel is voor heroverweging vatbaar.
Maar wat betekent nu de omzet van vandaag. M.i. dat analisten na de cijfers van gisteren er niet langer om heen kunnen om Nedschroef te bekijken. Kennelijk zijn ze daarmee bezig. En na bestudering van die cijfers zullen ze tot de conclusie komen (al dan niet geëtaleerd in een persbericht) dat dit fonds nog heeeeel veeeeel potentie heeft.
En dan even terug naar het bericht van de schrijver. Van de beurs halen? Geen sprake van. ING zit er nog steeds dik in. Die heeft geen zin in het van de beurs halen. Een dividend dat tot de top van de (AEX) fondsen behoort, met verder geweldige vooruitzichten. De andere aandeelhouders misschien? Ach, wellicht tegen de laagst mogelijke prijs, maar dat lijkt er niet van te komen, gelet op de animo die er (vandaag) blijkt te zijn.
Nedschroef kan op korte termijn met gemak naar de 55 euro, als andere analisten de loep eronder hebben gelegd, en daarna: up naar minimaal het niveau van Aalberts.
Een fijn weekend allemaal.
Conny.