KLM: samenwerking met Bijenkorf op 29 augustus van start Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Het samenwerkingscontract tussen de loyaliteitsprogramma''s van KLM en de Bijenkorf, onderdeel van VendexKBB, wordt op 29 augustus effectief. Dit hebben beide bedrijven vrijdag bekendgemaakt. Vanaf 29 augustus kunnen Flying Dutchman-deelnemers van KLM en de Vaste Klant Kaart-houders van de Bijenkorf Flying Dutchman-punten sparen op aankopen van de Bijenkorf. In de regel wordt per bestede euro bij de Bijenkorf 1 Flying Dutchman-punt gespaard. Flying Dutchman-punten worden gespaard op het moment dat Flying Dutchman-deelnemers een aankoop bij de Bijenkorf doen die met de Vaste Klant Kaart betaald wordt, wat inhoudt dat zij eveneens Vaste Klant Kaart-houder dienen te zijn of te worden. Om Flying Dutchman-punten te kunnen sparen dienen Vaste Klant Kaart-houders zich aan te melden bij het Flying Dutchman-programma. De Vaste Klanten Kaart van de Bijenkorf wordt bovendien uitgebreid. De vernieuwingen bestaan uit een 10% korting op topmerken cosmetica en persoonlijke aanbiedingen die op de individuele interesse van de kaarhouder zijn afgestemd. De nieuwe kaart gaat ''Bijcard'' heten. De samenwerking van de Bijenkorf met de KLM is volgens Bijenkorf-directievoorzitter J. Berger een logische keuze: ''De klantengroepen en de merkbekendheid en -uitstraling van de Bijenkorf en KLM vertonen veel overeenkomsten.'' Beide bedrijven verwachten dat de samenwerking een forse stijging zal opleveren van het aantal deelnemers aan hun loyaliteitsprogramma''s. De Bijenkorf en KLM hebben een voor non-food retail exclusieve overeenkomst getekend.