Blackhamster - 4 dec 09, 15:29 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Dockwise een aanwinst voor de AEX(lokale markt)met een enorm groei potentieel Zeker voor de lange termijn!
voda - 4 dec 09, 16:42 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Dooddoener
4 december 2009, 7:16 uur | FD.nl
Door: Carel Grol
Een goed begin is het halve werk. Dit gezegde is een dooddoener van jewelste, maar was gisteren wel van toepassing op de beurs. Donderdag maakte Dockwise namelijk zijn debuut op de Nederlandse beursvloer. Het bedrijf uit Breda, dat gespecialiseerd is in zware scheepvaart, beleefde een glorieuze entree. Dockwise sloot met een winst van 6,8%, en was daarmee een van de onbetwiste blikvangers.

www.fd.nl/artikel/13739804/dooddoener

Le Novice - 4 dec 09, 17:18 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

gerrit 69 schreef:

Voorlopig stap ik er niet in, ondanks de lage K/W verhouding.

Groet van Gerrit

Ik stap er zeker niet in.

Veel te veel schulden en een verouderde vloot.

Als je iets in deze sector wilt koop gewoon boskalis/smit. Veel minder speculatief en dus gevaarlijk.
Nora - 10 dec 09, 18:51 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Iemand al de resultaten van de community call met Andre Goedee gezien? Andre had niet bepaald de gewoonte om kritische vragen te waarderen en al helemaal niet om ze te beantwoorden. Ik ben benieuwd hoe hij dit aanpakt.

Nora - 19 feb 10, 20:53 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Totaal geen verrassing.

In december naar de beurs als Hollands Glorie met hoge verwachtingen en dan in februari melden dat de cijfers over het laatste kwartaal nogal tegenvallen. Andre Goedee is z'n streken duidelijk nog niet verleerd. Gelukkig was iedereen voldoende gewaarschuwd.

Het jachtentransport ligt op z'n gat en van herstel in de offshore is nog geen sprake.

Het lopende kwartaal wordt ook geen topper. De exit van HAL zal dus nog wel even op zich laten wachten.

In het kader van verdere kostenbesparing wordt overwogen de resterende engineering en project management naar Houston en ShenZhen over te brengen.

In Nederland blijven dan directie en sales & marketing over. Breda kan vervolgens verruild worden voor Rotterdam. Dat staat toch net iets beter op het kaartje van de CEO van een beursgenoteerde Hollands Glorie maritieme onderneming.

En mocht het echt te moeilijk worden, dan heeft oude bekende Victor nog wel een baantje voor Andre, bij Saab of zo.

Nora