greenspanalan schreef op 13 september 2012 11:53:
[...]
Bewijst nog maar eens dat je niets snapt van heel de constructie. Spyker is een lege huls. Er zit niets meer in. De merkrechten en het intellectual property van de D-line (whatever that may be worth) zijn verhuisd naar een JV waarin Youngman 75% van de aandelen heeft. Wat rest is een claim op GM en een belang van 20% in een JV dat een niet exclusieve licentie heeft op een deel van het IP van het Phoenix platform. Namelijk 2 modules (powertrain) van de 12 modules die bovendien slechts voor 65% af zijn. Een licentie die overigens op uiterst duistere wijze is verkregen en waar in mijn ogen het laatste niet over is gezegd. (volgens de Zweedse wet kan deze transactie gewoon worden teruggedraaid).
Mocht die SSUV al ooit een stuiver opleveren dan gaat 75% van de winst naar Youngman. De resterende 25% mogen jullie aandeelhouders dan delen, met zijn 500 miljoenen welteverstaan. Ik weet niet of jullie wel eens hebben gekeken naar de marges in automotive? Als er al winst gemaakt wordt dan is dit zeer beperkt. Een Volkswagen bijvoorbeeld maakt een winst van 9,79% en dan ben je echt best-in-class. Nou laat ze eens groeien naar 100 miljoen en 10% winst maken. Dan mag je 2,5 miljoen verdelen met 500 miljoen aandelen. Dan heb je bij een koers van 5 cent een k/w van 10. Voor de goede orde, dit scenario gaat ze nog in geen 100 jaar lukken.
Je lult maar wat over de toekomst maar je snapt helemaal niet dat mocht dit al zo zijn Spyker en zijn aandeelhouders daar nauwelijks van meeprofiteren. Laat iemand mij nou eens zien hoe hier ooit geld verdiend kan worden in plaats van het plaatsen van loze kreten?
Ik wacht nog steeds af...