Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen « Terug naar discussie overzicht

Hoegh Autoliners ASA (HAUTO)

379 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 | Laatste
Fox WIld
0
Het geeft in ieder geval aan dat Beursgenoten de handelsoorlog en de mogelijke extra heffingen voor Chinese schepen in Amerikaanse havens niet als een heel groot risico ziet.
Altijd prijs
0
Hoegh heb ik via een tip van Beursgenoten. Was een nobrainer en dat ben ik nog steeds met hem eens. Het is echt onwaarschijnlijk hoe dit aandeel in elkaar wordt getrapt. Ook vandaag weer. US open en daar gaan we weer. Ooit houdt het op maar het wordt ook tijd dat Hoegh zelf eens er wat van zegt.
Altijd prijs
0
To be honest: onlangs kwam Beursgenoten met een leuk aandeel (iets met boorplatforms) waarvan hij kennelijk niet wist dat er 5 niet verhuurd waren. Dat aandeel staat nu nog eens significant lager. Het is toch zelf opletten...
Altijd prijs
0
Goed gedaan dan, in Toledo!

Vandaag weer een rare dag. Alstom 12% omhoog (mijn opties 66%), en Vonovia en Aroundtown 4 tot 8% lager. Wat een heftigheid nu, bizar. Fijne tijd in Toledo!
Fox WIld
0
Van het Noorse forum:

De koers van Hauto wordt momenteel bepaald door shorts, traders en robothandel. Ik heb financiële instellingen zaken zien doen met meerdere rekeningen en heen en weer zien verkopen/kopen.
De koers zal eronder lijden zolang ze doorgaan. Vandaag daalde de koers bijvoorbeeld vanaf 15.00 uur. Waarom zou Hauto met 0,7% dalen en WAWI met 2,3% stijgen, een verschil van 3%.

Ik denk dus dat het moeilijk zal zijn tot het eerste kwartaal, en verwacht dat de short tegen die tijd gekrompen zal zijn.
Scheepsverkoop 3,40 per aandeel
Kapitaalvermindering 13,80 per aandeel
Dividend Q1 gaat uit van minimaal NOK 8, ze betalen de kapitaalvermindering als terugbetaling, ja dan krijgen wij aandeelhouders een welverdiende vergoeding omdat we hierin long zitten, en dat hebben we nu nodig. Ik denk ook dat dit een nieuwe impuls zou geven aan de aandelenkoers, die gedurende 28 van de afgelopen 30 dagen dagelijks is gedaald.
Fox WIld
0
Er komt nog genoeg dividend aan. Ik blijf er minimaal 3 jaar in zitten en vind de koersontwikkeling op korte termijn niet zo spannend.
Altijd prijs
0
quote:

de schaatser schreef op 5 maart 2025 17:59:

[...]

Gister de cijfers van TKH en morgen Air Franc-KLM.
Gaat ie lekker met 32% in 1 dag bij KLM?

Mijn slechte hand van kiezen manifesteerde zich vandaag weer: vanochtend verkoop ik een groot deel van AMG, en vanmiddag komt er nog een 10% bij. Ik ben bezig opties op te ruimen, ik vind de markt te overspannen, geen idee meer waar ik goed aan doe. Medelijden niet nodig overigens, vandaag was een prima dag, ondanks alle vastgoed dat zwaar te lijden heeft onder de inflatieverwachtingen.

Hoegh zal wel weer goedkomen @Fox Wild, ik heb niet verkocht, maar ook niet bijgekocht. Je ziet wel elke dag om 3 uur die daling, en dat al 1,5 maand lang. Net als bij Novo Nordisk, niet leuk maar we hebben het er mee te doen.
Fox WIld
0
Ik zie op Twitter dat het toch gaat gebeuren...

US TO IMPOSE FEES ON ANY VESSEL ENTERING US PORTS THAT ARE PART OF A FLEET WHICH INCLUDES VESSELS BUILT OR FLAGGED IN CHINA - DRAFT US EXECUTIVE ORDER

Maar dit gaat dan toch voor iedere rederij gelden want er zullen weinig rederijen zijn die geen enkel Chinees schip in hun vloot hebben?
Fox WIld
0
@Altijd prijs: heb jij het dividend al binnen? Dat zou toch op of rond 5 maart uitbetaald worden?
Altijd prijs
0
quote:

Fox WIld schreef op 7 maart 2025 13:33:

Ik zie op Twitter dat het toch gaat gebeuren...

US TO IMPOSE FEES ON ANY VESSEL ENTERING US PORTS THAT ARE PART OF A FLEET WHICH INCLUDES VESSELS BUILT OR FLAGGED IN CHINA - DRAFT US EXECUTIVE ORDER

Maar dit gaat dan toch voor iedere rederij gelden want er zullen weinig rederijen zijn die geen enkel Chinees schip in hun vloot hebben?
Over dividend: ja, ik heb het binnen. Wel tegen een erg lage NOK-koers van 11,8 kronen per euro, grrr. Eigenlij zou ik er aandelen Hoegh voor moeten kopen, dat compenseert dan nog wat.

En die fees: ja, kennelijk kan opperbaasje Trump geen genoeg krijgen van idioterie. Het geldt inderdaad voor vrijwel alle rederijen, in meer of mindere mate. Het is een raadsel welk probleem er mee wordt opgelost, omdat vrijwel geen enkel diepzeeschip nog in de VS gemaakt wordt.

Wat nu wellicht gaat gebeuren is dat schepen gebouwd in Korea en US van verschillende maatschappijen worden samengevoegd, die havens in de VS aandoen, en vloten met made in China schepen die op andere routes varen.

Of autoproducenten betalen de volle mep of transportmaatschappijen betalen de volle mep. Of afnemers in de US betalen de volle mep. Dat wordt nog spannend, omdat de graanexport ook wordt vervoerd via made in China schepen.

Zal een jaar duren voor het verstand weer terugkeert? Immers: welke rederij laat ineens zijn schepen dan wel in de VS bouwen? Op basis van welk beleid? En is er capaciteit om dat te doen? Met welk gesanctioneerd staal? Enz enz.

Ik vrees dat de VS strijdend ten onder gaat. Er moet zoveel schulden worden vervangen dit jaar, het is ook bijna niet meer te doen voor welke overheid dan ook. Tenzij de belastingen voor de rijken veruit worden verhoogd haha.
Altijd prijs
0
Dit plan gaat trouwens ook veel verder dan waar de vakbonden van de rederijen in de US om hebben gevraagd las ik. Wellicht komen er nog wel weer onderhandelingen enz enz enz.

Overigens vind ik wel dat er vanuit Hoegh nu eens een uitgebreide reactie mag komen. Koers 40% in de min en geen enkele reactie, kan toch niet!
Altijd prijs
0
Ik heb IR dus maar weer een berichtje gestuurd:

Hi IR, 

Thank you for your response. In my portfolio I can clearly see material changes (-40%) due to all tariff discussions, shorters and escaping investors. Can you please answer my questions I asked for in my former email?

Thank you, yours sincerely, xxx
Fox WIld
0
quote:

Altijd prijs schreef op 8 maart 2025 09:12:

Ik heb IR dus maar weer een berichtje gestuurd:

Hi IR, 

Thank you for your response. In my portfolio I can clearly see material changes (-40%) due to all tariff discussions, shorters and escaping investors. Can you please answer my questions I asked for in my former email?

Thank you, yours sincerely, xxx
Bedankt voor je reactie.
Dan zal ik t.a.v. het dividend maandag toch even contact opnemen met de Rabobank.

Je noemde hierboven ook nog de shorters. Mirabella heeft donderdag wat afgebouwd van 1,47 naar 1,39% en Marshall Wace zit nog steeds wat rond 1% te rommelen. Maar gezien het koersverloop moeten er nog diverse partijen zijn die onder de meldingsgrens bezig geweest zijn...

ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO...
Altijd prijs
0
Gelukkig hebben we (wellicht) de bodem gevonden. Ook na het Twitternieuws dat de sancties van kracht worden, zakt het aandeel niet verder. We gaan gewoon het jaar in, en kijken waar het schip strandt. Ik denk dat we voldoende dividend ontvangen voor het wachten op rook uit het Witte Huis. Echt onvoorstelbaar dat we qua aandelenrendement ineens afhankelijk zijn van Washington. Maar goed, het zij zo.
Fox WIld
0
Vanmorgen zakte de koers nog wel op onderstaande update volgens mij. Maar inmiddels is de koers al weer terug op het niveau van vrijdag.

In February 2025, Höegh Autoliners (the Company, ticker code “HAUTO”)
transported 1.1 million cbm of cargo on prorated basis. Transported cargo in the
last three months (December – February) was 3.4 million cbm.

Average prorated gross freight rate in February 2025 was USD 94.1 per cbm (-6.2%
compared to average gross rate in Q4 2024). Average prorated gross freight rate
in the last three months was USD 96.8 per cbm.

Average prorated net freight rate in February 2025 was USD 80.6 per cbm (-7.0%
compared to average net rate in Q4 2024). Average prorated net freight rate last
three months was USD 82.4 per cbm.

HH/BB share of prorated volumes carried in February was 18%. Last three months
the prorated HH/BB share was 22%.

Andreas Enger, CEO Höegh Autoliners, comments: “the February volume is somewhat
influenced by seasonal slowdown. We expect volume to increase going forward with
four newbuilds in operation and opportunistic use of short-term capacity from
the market. As a consequence of new car contracts starting 2025, the net rate is
reduced due to changes in cargo mix with higher share of car volume. Our
contract share is up 7% from Q4 to 82% which is in line with our plan and is
short-term reducing available capacity for higher paying non-contract cargo”.
Altijd prijs
0
Ik had dit bericht gemist vanochtend; vrijdag nog wel op gecheckt. Maja, een mens is ook gewoon aan het werk he? Geruststellende woorden overigens van Enger, maar wel apart dat er helemaal niets is gezegd nav de onrust van afgelopen maand inzake tariffs. Wie gaat die betalen, dat wil ik wel van ze weten. Dat zal dan in de risicoparagraaf in het jaarverslag komen. Typisch dat we daar zolang op moeten wachten. Waarom?
Altijd prijs
0
Prijsverval is wel relatief hoog en de HH/BB segment is enorm gedaald. Dat zegt denk ik iets over de wereldeconomie. Immers, HH/BB zijn toch uitsluitend investeringsgoederen; scheepsmotoren op diepladers, wieken van windmolens, shovels en treinen?
Mooi dat het bedrijf verwacht dat de prijzen weer gaan herstellen. Misschien is alle paniek wel voor niets, dat zou wat zijn...
Altijd prijs
0
Overigens zegt Enger wel dat de contractvracht beterbetalende niet-contractvracht wegdrukt. Dus de capaciteit is nog steeds 100% bezetting. Eigenlijk heel gunstig. En ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat je beter 100% bezet kan zijn met iets lagere maar constante tarieven.
379 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
895,19  +5,50  +0,62%  11:29
 Germany40^ 22.663,30 +1,50%
 BEL 20 4.381,91 +1,98%
 Europe50^ 5.368,25 +1,10%
 US30^ 41.589,40 +0,37%
 Nasd100^ 19.511,20 +0,70%
 US500^ 5.602,18 +0,57%
 Japan225^ 36.918,20 +1,03%
 Gold spot 2.913,69 -0,11%
 EUR/USD 1,0914 -0,02%
 WTI 66,96 +0,60%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +4,63%
HEIJMANS KON +4,12%
Avantium +4,03%
Galapagos +3,06%
DSM FIRMENICH AG +2,97%

Dalers

Basic-Fit -14,35%
Air France-KLM -3,95%
THEON INTERNAT -3,75%
AMG Critical ... -2,29%
Alfen N.V. -2,21%