xynix schreef op 14 mei 2014 01:21:
Bart: een van de belangrijke "omzet-motoren", Telematics, gaat niet alleen snel groeien qua omzet maar daarnaast ook nog eens steeds betere marges laten zien omdat de additionele omzet voor >80% direct naar de bottom line valt.
HG gaat nu natuurlijk nog niet vertellen hoeveel nieuwe omzet we gaan krijgen uit nieuwe automotive contracten als de realtime maps klaar zijn, maar het zou mij niet verbazen als o.a. VAG dan (via Harman) eindelijk eens gaat overstappen op kwaliteitskaarten en traffic.
Ook de nieuwe cardiowatches hebben hitpotentie. Alle reviews zijn dolenthousiast over het feit dat de borstband af kan. Vooralsnog hebben ze daar een sterk USP mee. Ik verwacht verrassend goede verkopen van de cardiowatches. De nieuwe PNDs zijn de beste in de markt en kunnen nog flink wat marktaandeel winnen in de VS.
Kortom: echte omzetgroei kunnen we pas vanaf 2015 verwachten, maar wie weet komen we zelfs in 2014 al weer aardig richting het miljard. In ieder geval gaan we verdere margeverbetering zien en dus winstverbetering die vooruit loopt op de omzetontwikkeing. Houd rekening met een stevige overschrijding van de huidige conservatieve jaarprognose van 0,25. Vanaf 2015 zal naast die omzetstijging ook nog de kostenreductie in het map-making proces gaan bijdragen aan de winst t.g.v. het eind 2014 afgeronde realtime maps project. Terwijl ook de hoog marge omzet van TTT door zal zetten. Jij weet ook wel dat groeipercentages van jaar op jaar 30% of meer al heel snel tot zeer interessante omzetten zullen gaan leiden.
En dat zijn dan alleen nog maar de goede operationele ontwikkelingen. Als de grote partijen eindelijk hun strategische posities willen gaan dicht timmeren zal het spel gaan om de assetwaarde en die zal echt nog veel hoger liggen dan de uit de operationele resultaten af te leiden waardering. JMHO
Ik waardeer nuanceringen van mijn positieve beeld, liefst zoveel mogelijk onderbouwd met argumenten en/of ontwikkelingen elders die mijn argumenten onderuit zouden kunnen halen.