Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France KLM 21 februari / 25 februari

70 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
0
Air France KLM en Delta Airlines willen een bod uitbrengen op Virgin Atlantic

Zal dit een positieve trend geven aan de huidige koers?

Hoe gaan we de week in..

Veel positiefe cijfers zijn er in het vooruitzicht alle analisten op 1 na hebben het aandeel op KOPEN gezet.

De maanden JUNI en JULI zijn weer in zicht voor de overtalle passagiers
[verwijderd]
0
Geduld is een goede zaak voor de zittenblijfers na de koersval van afgelopen weken.
De oorzaken hiervan zijn nagenoeg weer opgelost alleen de brandstof prijzen moeten wat stabiliseren.
Zit zelf momenteel met een ruim papieren verlies maar heb er alle vertrouwen in dat dit voor slechts korte duur is.
De evt op gang zijnde overname zie ik als positief maar of dat de koers hier echter positief of negatief op gaat reageren valt te bezien.
Ik verwacht wel weer een koers richting de 13 euro deze week.
[verwijderd]
0
De overname is slechts een "interesse" die ze tonen, zo maak ik uit de nieuwsberichten op. Als je verder zoekt zag ik geloof ik ook staan dat Etihad interesse heeft (?).
83M
0
Nergens lees ik iets over Geert Schaaij, die het aandeel Air France KLM flink heeft gepromoot in het programma Business Class. Meestal heeft dit een positieve uitwerking op de koers.
[verwijderd]
0
hihihi..... misschien dat we geluk hebben dat geert er nog erachter aankomt met adviezen. Immers hij zit nu met randstad in zijn maag. Ik denk dat ik met flyers kom in uitzending van Luba ofzo.
www.xead.nl/aex-opening--21-februari-...
maar laat air france maar stijgen.
Wilbar
0
De adviezen van Geert Graai hebben geen invloed op AEX fondsen; daarvoor zijn de omzetten in die fondsen altijd te groot.
[verwijderd]
0
Waarom deze 2,5% er af vandaag? Ik lees berichten over interesse in Virgin Atlantic en het verhogen van de passagiers capaciteit. Dat lijken mij toch positieve punten. Wordt dit te niet gedaan door de stijgende olieprijs en onrust in Libië?
[verwijderd]
0
Marnix91 ,u vraagt zich af
"Waarom deze 2,5% er af vandaag?"
heb vanochtend een tijdje dit fonds real-time gevolgd.
3 zaken zijn mij toen opgevallen.
er werd heel duidelijk gedrukt ( met de laat dikwijls duiken onder de bied van dat moment en andere trukendozen)
kijk eens hoe vaak zelfde aantallen ( b.v. 170 stuks) gingen.
keek op trader bij binck en zag regelmatig dat aantallen gingen die tussen de bied- en de laatkoers lagen maar niet eerst zichtbaar waren!
dit geldt ook voor de 2 grote orders van +/- 80k omstreeks 10,40 uur.
er zijn duidelijk 1 of meerdere partijen die belang hebben met dit drukken van de koers om straks de stukken goedkoper terug te kopen?verwacht dat wanneer dit "computer spelletje" gespeeld door één (?) grote
speculant stopt de koers heel snel herstelt.
klinkt natuurlijk gek als je beseft dat vandaag 3 miljoen stuks "verhandeld" zijn ,maar dit gebeurt helaas ook met fondsen uit de hoofdklasse omdat de afm die dit zou moeten controleren totaal incompetent is.
u kunt ze vergelijken m.i. met lokale koddebeiers die fietsers op achterlichtjes controleren.
vergeet ook niet dat een kwart van de aandelen in vaste handen is van de franse staat en het pensioenfonds van air-france/klm.
dus laat u niet gek maken ,
zelf kijk ik wel aan het einde van de week hoe de vlag er dan voor staat.

succes aan allen .
VanillaSky
0
quote:

rozs schreef op 21 februari 2011 19:19:

Marnix91 ,u vraagt zich af
"Waarom deze 2,5% er af vandaag?"
heb vanochtend een tijdje dit fonds real-time gevolgd.
3 zaken zijn mij toen opgevallen.
er werd heel duidelijk gedrukt ( met de laat dikwijls duiken onder de bied van dat moment en andere trukendozen)
kijk eens hoe vaak zelfde aantallen ( b.v. 170 stuks) gingen.
keek op trader bij binck en zag regelmatig dat aantallen gingen die tussen de bied- en de laatkoers lagen maar niet eerst zichtbaar waren!
dit geldt ook voor de 2 grote orders van +/- 80k omstreeks 10,40 uur.
er zijn duidelijk 1 of meerdere partijen die belang hebben met dit drukken van de koers om straks de stukken goedkoper terug te kopen?verwacht dat wanneer dit "computer spelletje" gespeeld door één (?) grote
speculant stopt de koers heel snel herstelt.
klinkt natuurlijk gek als je beseft dat vandaag 3 miljoen stuks "verhandeld" zijn ,maar dit gebeurt helaas ook met fondsen uit de hoofdklasse omdat de afm die dit zou moeten controleren totaal incompetent is.
u kunt ze vergelijken m.i. met lokale koddebeiers die fietsers op achterlichtjes controleren.
vergeet ook niet dat een kwart van de aandelen in vaste handen is van de franse staat en het pensioenfonds van air-france/klm.
dus laat u niet gek maken ,
zelf kijk ik wel aan het einde van de week hoe de vlag er dan voor staat.

succes aan allen .
Eens, is niet terecht of logisch hoeveel de koers gedaald is de afgelopen weken. Maar ik zit er in met een fors verlies en verwacht uiteindelijk wel herstel dus wacht wel af. En mocht de koers nog in de buurt van de E 11,00 komen dan koop ik bij.

[verwijderd]
0
Goh, worden er hier ook een paar wakker.

Dat er gedrukt werd riep ik weken geleden al. Telkens diepe spikes naar beneden als de koers dan maar ook iets omhoog wilde. Telkens was de laat bijna leeg en de bied bomvol en toch bleef de koers dalen. Blokken van 20~50k stuks werden telkens zo weggeveegd.

Dat de koers voorlopig niet ging stijgen was al wel duidelijk. Het sentiment rondom KLM is gewoon veel te slecht. Na die diepe val wil niemand er nu zijn vingers aan branden. En terecht. Voorlopig is er weinig wat de koers een opwaartse zet kan geven (hoewel Rozs stellig het tegendeel beweerde). Positief nieuws is er niet, momenteel alleen ellende.

Dat die 12 op de borden zou verschijnen was slechts een kwestie van tijd.

Tja, en die Libiërs hebben net dat extra zetje in de afgrond gegeven.

Op 11 euro begint het weer ergens op te lijken. Wellicht dat dan de "lage" prijs weer een impuls kan geven op de aankopen en we weer naar boven kunnen gaan kijken.

Daarnaast over adviezen, trek liever je eigen plan, want analisten zijn ook maar mensen en zitten er vaker naast dan niet naast. Die "lullen" gewoon een koers omhoog omdat ze de stukken zelf in de porto hebben. Dus neem die maar met een korreltje zout.

Uiteindelijk zijn het de cijfers die een koers bepaalt en niet de menig van een of andere vermogensbeheerder. En tja, de cijfers waren gewoon k#t.

[verwijderd]
0
Oké dat verklaart inderdaad een hoop. Vandaag weer lekker duiken zie ik. Dat wordt vasthouden voor mij en hopen op herstel in de zomermaanden denk ik zo. Als het zo door gaat zie ik de koers ook nog wel onder de €11 duiken.
TimothyF
0
quote:

Wizz schreef op 22 februari 2011 09:51:

Goh, worden er hier ook een paar wakker.

Dat er gedrukt werd riep ik weken geleden al. Telkens diepe spikes naar beneden als de koers dan maar ook iets omhoog wilde. Telkens was de laat bijna leeg en de bied bomvol en toch bleef de koers dalen. Blokken van 20~50k stuks werden telkens zo weggeveegd.

Dat de koers voorlopig niet ging stijgen was al wel duidelijk. Het sentiment rondom KLM is gewoon veel te slecht. Na die diepe val wil niemand er nu zijn vingers aan branden. En terecht. Voorlopig is er weinig wat de koers een opwaartse zet kan geven (hoewel Rozs stellig het tegendeel beweerde). Positief nieuws is er niet, momenteel alleen ellende.

Dat die 12 op de borden zou verschijnen was slechts een kwestie van tijd.

Tja, en die Libiërs hebben net dat extra zetje in de afgrond gegeven.

Op 11 euro begint het weer ergens op te lijken. Wellicht dat dan de "lage" prijs weer een impuls kan geven op de aankopen en we weer naar boven kunnen gaan kijken.

Daarnaast over adviezen, trek liever je eigen plan, want analisten zijn ook maar mensen en zitten er vaker naast dan niet naast. Die "lullen" gewoon een koers omhoog omdat ze de stukken zelf in de porto hebben. Dus neem die maar met een korreltje zout.

Uiteindelijk zijn het de cijfers die een koers bepaalt en niet de menig van een of andere vermogensbeheerder. En tja, de cijfers waren gewoon k#t.

Je kunt de gezondheid van een bedrijf niet beoordelen aan de hand van een kwartaal waar het te maken had met forse stakingen, onrust in regio's en uitval door winterweer.

Ja het geeft aan hoe gevoelig een bedrijf als Air France is voor dit soort zaken, maar de algehele gezondheid ervan bepalen kan niet. Bezettingsgraad, brandstofprijzen zeggen in dat geval meer.
[verwijderd]
0
Net op RTL Z werd gezegd dat de koersdaling te maken heeft met een gerucht dat AF-KLM de kerosine niet zou hedgen. Oftewel, de stijgende brandstofprijzen gaan direct ten kosten van de winst.
[verwijderd]
0
Dat is een gerucht dat naar mijn weten niet waar is. KLM hedged iig wel, dat hebben ze altijd gedaan
[verwijderd]
0
MARKET TALK: Air France-KLM koersdoel omlaag - Credit Suisse
22-02-2011 11:33:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Credit Suisse verlaagt het koersdoel voor Air France-KLM (AF.FR) naar EUR15,30 van EUR18,80 in een rapport over de luchtvaartsector, waarin ook het koersdoel voor Lufthansa (LHA.XE) wordt verlaagd, in reactie op de sterk gestegen brandstofprijzen. Het analistenteam verlaagt de EBIT-verwachtingen voor Air France-KLM voor 2011 en 2012, ook vanwege tegenvallende gemiddelde opbrengsten in het vierde kwartaal. Ze zien niettemin een opwaarts potentieel van 23% en handhaven een outperform advies. Omstreeks 11.30 uur noteert het aandeel 3,5% lager op EUR11,73, terwijl de AEX met 1,1% daalt. (BTK)

[verwijderd]
0
quote:

Marnix91 schreef op 22 februari 2011 11:34:

Net op RTL Z werd gezegd dat de koersdaling te maken heeft met een gerucht dat AF-KLM de kerosine niet zou hedgen. Oftewel, de stijgende brandstofprijzen gaan direct ten kosten van de winst.
Precies! Dus als de prijs van de vliegtickets niet mee stijgt, heeft dit direct invloed op de nettowinst. Zeker nog een big threat die stijging van de brandstofprijzen. Voorlopig zie ik de brandstofprijzen nog wel verder oplopen en zal dit negatieve invloed hebben op AF-KLM. De koers is naar mijn mening nog niet volledig uitgebodemd. Rond de 11 euro lijkt het me verstandig om de eerste orders in te voeren en rustig af te wachten wat hat aandeel verder doet.

DoC.
[verwijderd]
0
... Maar KLM hedged wel. Daarom baalden ze een tijd geleden, omdat toen de olieprijs goedkoper werd en ze "duur" hadden gehedged.

KLM hedged brandstof voor korte/middel en lange termijn.
[verwijderd]
0
Ik denk dat het in mijn geval slim is om dus maar ff te blijven zitten met mijn stukken die voor €13,80 zijn gekocht en op het moment dat het gedoe in de olielanden wat rustiger wordt misschien bij te kopen of een call kopen ofzo. Deze lage koers is gewoon door slecht nieuws op slecht nieuws op slecht nieuws. Er moet toch weer een tijd komen dat er geen aswolken, noodweer en volksopstanden zijn ;) Even geduld.
[verwijderd]
0
quote:

Marnix91 schreef:

Ik denk dat het in mijn geval slim is om dus maar ff te blijven zitten met mijn stukken die voor €13,80 zijn gekocht en op het moment dat het gedoe in de olielanden wat rustiger wordt misschien bij te kopen of een call kopen ofzo. Deze lage koers is gewoon door slecht nieuws op slecht nieuws op slecht nieuws. Er moet toch weer een tijd komen dat er geen aswolken, noodweer en volksopstanden zijn ;) Even geduld.
Je kan ook nu verkopen en rond 11 weer terug kopen ik heb ze ook net verkocht voor 11,85 met een verlies van 32 cent x 2500 aandelen. Ik hoop ze ook later weer terug te kunnen kopen op.11
[verwijderd]
0
valk008_
" Je kan ook nu verkopen en rond 11 weer terug kopen ik heb ze ook net verkocht voor 11,85 met een verlies van 32 cent x 2500 aandelen. Ik hoop ze ook later weer terug te kunnen kopen op.11"

denkt u dat werkelijk??
keek vanmiddag nog eens naar de 10 jaars grafiek en zag dat over deze periode 80 % van de tijd boven de € 11,- heeft gestaan!
heb vanmiddag even het bied-/laatboek gevolgd en het zal mij niets verbazen wanneer om de € 12 geeindigd wordt.
angst is een slechte raadgever ,zeker wanneer men ziet zoals ik gisteren ook gesteld heb dat op dit moment de handel erg stinkt.
als kleine belegger moet men zich dan zeker niet mee laten slepen.
men kan beter het maandverslag januari 2011 lezen.
www.airfranceklm-finance.com/
succes
70 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 apr 2025 17:35
Koers 8,534
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 8,734
Laag 8,474
Volume 1.224.196
Volume gemiddeld 1.997.494
Volume gisteren 1.224.196