verduidelijking bij : 1,5 kwartaaldividend: ($)
de huidige kwartaalomzet is 100 miljoen per aandeel exmar, en gezien de oplopende transporttarieven en naar verluid eenjarige contracten in joint ventures, denk ik dat de transporttarieven tot 50% hoger kunnen uitvallen, waardoor de JC (shipping) en de VLGC nog aanzienlijker hogere winsten maken vanaf q3. Het probleem Wakibo lijkt me opgelost, ten koste van H1, eenmalig en nu weer verhuurd. Ik reken op 45 miljoen uitkeerbare winst voor shipping zowel als voor infrastructure. De rest zal wellicht de financiele kosten, buiten JV en infrastrucure kunnen dragen... Optimistisch? ik denk dat met de gegevens waarover iedereen beschikt dit gerechtvaardigd is. Of dit een jaar geleden te voorzien was? Deels wel,deels niet. Maar wellicht rekende men erop dat Wakibo de halfjaarwinst mocht drukken, om kansen op een geslaagd bod ietwat te verhogen. De vertragingen op het panamakanaal spelen een grote rol bij vooral VLGC -historische topprijzen op spot-, en ook de overgang naar niet fossiele gassen verhoogt nood aan geschikt vervoer...waar exmar zijn deel van verzorgd.