de excalibur en de tango flng liggen nu wel in zelfde dokken...naast elkaar, te zien via vesselfinder.
zonder veel commentaar is de productie dus begonnen. Waarom Stiekem? Ik denk dat goed nieuws dus niet welkom is...Op naar 16!
Wat en onroerende voorheffing betreft: risico, indien bv. een groter deel van de vloot snel wordt verkocht. Maar ik denk dat het bij exmar maar in beperkte mate mogelijk is: wel enkel euros per aandeel, maar ik denk dat dan zoals bij sapec ook een zeer hoge koersstijging zal voorafgaan: niet iedereen betaalt die voorheffing, en het neemt enige tijd in beslag om zoiets voor te bereiden.
Het gaat erom te weten wat men in het bedrijf wil laten, maar men zou inderdaad veel meer kunnen verkopen, en dan de helft uitbetalen . als men 8 euro uitbetaalt.... dan zal daarin wellicht ook evenveel nietgemelde meerwaarde in zitten die de OV kompenseert... maar sommigen zijn wellicht bereid die meerwaarde te betalen, en netto dividend incasseren: het moment waarin je dan moet verkopen, eerder niet. maar ja ik meen te weet dat het nog 1 of2 dagen mogelijk was om sapec met dividend te verkopen...Extreem kort, wellicht zou ook daar regelgeving nuttig zijn...en een beetje respect voor de kleinere aandeelhouder, die toch boven die vrijstellingslimet komt voor roerende voorheffing en de kans moet krijgen om ook van die meerwaarden te genieten.