(ABM FN-Dow Jones) Ebusco wil op 26 maart een buitengewone aandeelhoudersvergadering houden. Dit maakte de bussenfabrikant uit Deurne vrijdag bekend.
Geagendeerd staan de benoemingen van Duan Wei en Michel van Maanen als bestuurders en Chen Li als commissaris. Wei en Li worden aangedragen door aandeelhouder Gotion.
Van Maanen zal fungeren als operationeel directeur, zoals op 18 december vorig jaar al aangegeven.
Jeroen Drost is als commissaris gestopt.
Ook is de vergadering bedoeld om Ebusco groen licht te geven om aan de verplichtingen aan Gotion te voldoen.
Op dit moment bezit Gotion 3,3 procent van de aandelen in Ebusco. Gotion accepteerde deze aandelen als afbetaling van een deel van de openstaande schulden die Ebusco bij zijn Chinese leverancier had uitstaan.
Gotion wil nu de resterende crediteurenpost van 4,01 miljoen euro converteren naar aandelen Ebusco tegen dezelfde uitgifteprijs als vorige keer. Hierdoor zal het aandelenbelang van Gotion in Ebusco stijgen tot iets boven de 10 procent.
Gotion werkt al jarenlang samen met Ebusco en levert batterijen voor in de bussen van de Deurnese fabrikant.
Grootaandeelhouders Peter Bijvelds, CVI Investments en ING Corporate Investments Participaties hebben al ingestemd met deze punten.
Daarnaast wil Ebusco ook goedkeuring van zijn aandeelhouders om nieuwe aandelen te mogen uitgeven aan CVI, ofwel Heights Capital.
Update: om extra informatie toe te voegen.
margin-bottom: 10.7px; font-variant-numeric: normal; font-variant-east-asian: normal; font-variant-alternates: normal; font-size-adjust: none; font-kerning: auto; font-feature-settings: normal; font-stretch: normal; font-size: 14.7px; line-height: normal; font-family: Helvetica; color: #1a1a1a;">
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
M.a.w. de verwatering blijft nog wel even aanhouden zoals verwacht en voorspeld. De kas zal momenteel weer gruwelijk leeg zijn. Helaas gaat dit bedrijf nergens meer heen; het USP is grotere bereik / grotere efficientie. Dat voordeel loopt er komende jaren wel uit, als het er niet al uitgelopen is t.o.v. enkele concurrenten. Met een sterk afgeknepen R&D en engineering gaan ze hun USP verliezen en zie ik niet hoe ze nog tenders gaan winnen als ze de financiële problemen al gaan overleven. M.a.w. dit gaat verder doodbloeden als ze niet snel genoeg kunnen groeien. Daarbij is ook de nieuwe productie / assemblage strategie niet bijster efficient met nog steeds 5 (!) locaties voor productie en assemblage voor maximaal 1000 busjes de komende 2 jaar. Zonde, zonde, zonde.
Ook de komende maanden voorzie ik dus nog geen instapmoment in dit bedrijf, zelfs niet als je een gokverslaafde gokker bent. Ook de overnamefantasie vind ik momenteel minimaal en is een doorstart veel meer waarschijnlijk zodat een andere partij met een wat leger vel kan beginnen.
Gaat de zelfde weg uit zoals van hool in Belgie
Gaat de zelfde weg uit als Van hool in Belgie