Op basis van feiten kun je wel de volgende conclusie over KLM AirFrance trekken:
1. Baas heeft al talloze keren geroepen we worden 25% kleiner. Dat is gunstig voor de kosten, vraag is wel of netwerk gelijk kan blijven. Wel gaat meer gebruik maken van zuinigere vliegtuigen en City Hopper een belangrijke rol spelen.
2. Baas wil kosten verlagen, niet af van cabine en cockpitpersoneel.
3. Baas moet naar Hoekstra luisteren, staatssteun.
Omdat de huidige situatie niet positief is maar ronduit slecht, zal aandelenemissie in mijn optiek niet te voorkomen zijn. Dus koers omlaag.
De hamvraag is vervolgens kan KLM AirFrance dan in kleinere vorm het winnen van de concurrentie? Veel zal afhangen van de bereidheid van de vakbonden in Frankrijk. Is daar al ingeleverd door het vliegend personeel..........( wat denk je?)
KLM en AirFrance hebben elkaar qua netwerk hard nodig, maar laat de Franse overheid het over aan de Franse vakbonden, doe dan je stukken maar weg. Wordt er wel echt bezuinigd, structureel, door AirFrance dan stukken op de koers houden. Maar voorlopig wordt KLM AirFrance denk ik geen hoogvlieger.
Oilexpert.nl