paulta schreef op 26 december 2011 11:07:
Hi Paulta,
Ik ben het met je eens,maar een kanttekening moet even gemaakt worden.
in de 1e plaats ben ik het zover eens dat als je op een korte vlucht binnen Europa een goedkope vervoerder kan nemen.
Ik ben vaak voor vakanties in Engeland geweest,je kan voor een tienje een retourvlucht boeken als je geluk hebt.
Zeer zeker naar Engeland hoe je geen fullservice te hebben wat bij de KLM mogelijk is,maar ook alle grote maatschappijen hebben dat.
De lowcost maatschappijen zijn namelijk niche maatschappijen die voornamelijk als aanvoer zorgen voor de grotere.
De kleine werken namelijk veel efficientermaar het kan ook z,n nadelen hebben
mis maar eens zo,n vlucht je bent alles kwijt.
De toestellen bij de kleintjes worden doorgaans geleast(op zich niets verkeerd)maar de grote zoals KLM(want daar gaat het in dit geval om)hebben de toestellen in eigendom dat kan je zien aan het PHnummer op het toestel.
Tuurlijk het zijn de medewerkers in het bedrijf die het inderdaad duur maken,maarja dat kan nu eenmaal niet worden veranderd(wetgeving).
Er valt natuurlijk meer over te vertellen maar dat mag een ander doen.
Groet: de kat.
Het Easy jet concept is gewoon succesvol: gewoon een bus maar dan in de lucht, goedemorgen, tot ziens, wil je een broodje? koop je een broodje!(4 euro)
Alleen maar jongens/meisjes van rond de 20 jaar oud in de cabine, ze doen het 3-4 jaar voor het minimumloon en zijn weer weg.
Kom daar maar bij de KLM mee, super senior stessen, VIP-pursers die 4-5K euro per maand moeten doen....
De KLM gaat begin 2012 naar de 1,5 miljoen euro verlies PER dag.....een trieste constatering!