Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

23 december.

21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Aandeel is de laatste dagen ook zo sterk gestegen,denk dat er nu winstnemingen zijn.

Sarcastische mode off.
[verwijderd]
0
Ah daar is het al... Wel oud nieuws naar mijn idee...

PARIJS (AFN) - Air France-KLM lijdt dit jaar mogelijk een operationeel verlies van ongeveer 300 miljoen euro en kan dat verlies volgend jaar verder zien oplopen. Dat meldde de Franse krant Liberation vrijdag op basis van een rapport dat werd opgesteld voor de ondernemingsraad van het bedrijf.

De luchtvaartcombinatie gaf in november al aan dit jaar in de rode cijfers te zullen eindigen. De resultaten staan onder druk door de schommelende brandstofprijzen, politieke onrust en tegenvallende economische omstandigheden.

Volgens Liberation kan het verlies volgend jaar oplopen tot 500 miljoen euro als de economie niet verbetert. Air France-KLM gaf geen reactie op de berichten van de krant.
[verwijderd]
0
Kom maar op met die herstructurerings plannen is hard nodig zo te zien aan de koers.
[verwijderd]
0
Er is voor gewaarschuwd: stap uit dit aandeel en switch naar bijv. Heiniken. Glaasje op laat je winnen. Ik heb dat gedaan. Ondertussen volg ik AF-K op weg naar het grote failliet. Desalniettemin, succes.
[verwijderd]
0
laat je winnen? Ach met zulke slechte berichten is de koers nu in een flinke dip terechtgekomen. Dus heb ik bijgekocht.
[verwijderd]
0
Het blijft toch vreemd dat AF al een hele tijd weet dat
de toekomst niet rooskleurig is en toch lukt het maar niet om daarop te anticiperen.

Het blijft de slechtste leerling uit de klas.

[verwijderd]
0
Het blijft toch vreemd dat AF al een hele tijd weet dat de toekomst niet rooskleurig is en toch lukt het maar niet om daarop te anticiperen. Het blijft de slechtste leerling uit de klas. De Deutsche Bank geeft een koersdoel van €2,10.
eugenenl
1
AF-KLM is een arrogante bureaucratische organisatie die steeds meer marktaandeel verliest aan kleinere efficientere geleide maatschappijen. De onrust in de top spreekt hierbij boekdelen. KLM is allang al onze nationale trots niet meer. Binnen afzienbare tijd zal dit aandeel degraderen tot de MIDCAP. Ik hou de aandelen alsnog aan (met een stevig verlies) omdat ik hoop dat er een investeerder zich meldt om dit bedrijf over te nemen (eigen vermogen per aandeel 20-23 euro).
[verwijderd]
0
Het kan zo zijn dat je erzo over denkt,maar de KLM is wel degelijk onze trots maar ze kunnen niet om de globalisering heen.
Wil je groeien dan moet je samenwerken,in dit geval AF.
Mijns inziens de verkoop aan AF hadden ze toendertijd verkwanseld en hadden daarvoor veel meer kunnen ontvangen.
Gezien de samenwerkings verbanden met de verschillende luchtvaart maatschappijen(codesharing)zit er wel degelijk groei in.
Wereldwijd is de luchtvaart nog zwaar in de min gezien de resultaten en daar zullen we als aandeelhouders doorheen moeten.
Ik zit er ook in met verlies en hou ze daarom ook vast.

de kat.
[verwijderd]
0
"De Post.nl methode"
8k te dure stewardessen, vip-stewards, semi-pursers, worldwide-pursers...alle bediening dus eruit.
Jonge, gemotiveerde jongens en meisjes die voor 700 euro "onkostenvergoeding" het relatief simpele werk laten doen, ze staan werkelijk in de rij.
Ryan air heeft wachtlijsten, een luse probleem.
KLM-Air Frans gaat kapot aan veel te dure cabine-bemanning en moddervette managementslagen vol met figuren waarvan niemand weet wat ze werkelijk doen...

Heb afgelopen zaterdag op Eindhoven airport mogen aanschouwen hoe een toestel in 25 minuten "gekeerd" werd.
Alleen maar dynamiek en zeer korte lijnen, werkelijk indrukwekkend hoe ze dat doen.
KLM-AF moet op de schop, de wereld is veranderd...ze zijn niet mee veranderd.

*Heb niets met KLM-AF van doen.
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef:

"De Post.nl methode"
8k te dure stewardessen, vip-stewards, semi-pursers, worldwide-pursers...alle bediening dus eruit.
Jonge, gemotiveerde jongens en meisjes die voor 700 euro "onkostenvergoeding" het relatief simpele werk laten doen, ze staan werkelijk in de rij.
Ryan air heeft wachtlijsten, een luse probleem.
KLM-Air Frans gaat kapot aan veel te dure cabine-bemanning en moddervette managementslagen vol met figuren waarvan niemand weet wat ze werkelijk doen...

Heb afgelopen zaterdag op Eindhoven airport mogen aanschouwen hoe een toestel in 25 minuten "gekeerd" werd.
Alleen maar dynamiek en zeer korte lijnen, werkelijk indrukwekkend hoe ze dat doen.
KLM-AF moet op de schop, de wereld is veranderd...ze zijn niet mee veranderd.

*Heb niets met KLM-AF van doen.
\

Het zal allemaal best.

maar om even in jouw gedachten mee te gaan..

Als iedereen in dit land moest werken op basis van een onkosten vergoeding wie kan er dan nog uberhaupt een ticket betalen?

Management lagen is een andere verhaal en of het cabine personeel teveel verdient weet ik ook niet maar blijf de werkende klasse wel een fatsoenlijk salaris betalen aub.

Heb je de loterij gewonnen of zo dat je je dergelijke uitspraken kunt veroorloven ;)

[verwijderd]
0
Hoe kan je weten dat KLM te hoge salarissen uitbetaald? Dat vermoed je slechts. Dat de jaargrafiek een enkel maar dalende lijn weergeeft is echter duidelijk. Ik was kort geleden ingestapt, bijgekocht, maar ben toch uiteindelijk weer uitgestapt, met beperkt verlies; ondoordachte actie, foutje dus. Lager dan laag kan de koers nog steeds gaan. Om in een dalende trend te gokken op het kantelpunt is te link. Heb ik in het verleden te veel slechte ervaringen gehad. Maar bv. nieuws over reorganisatie of fusie met een amerikaanse of aziatische vlieguigmaatschappij zou de trend kunnen keren, maar daar ga ik niet meer opwachten. Andere aandelen bieden meer kansen.
[verwijderd]
0
Het Easy jet concept is gewoon succesvol: gewoon een bus maar dan in de lucht, goedemorgen, tot ziens, wil je een broodje? koop je een broodje!(4 euro)
Alleen maar jongens/meisjes van rond de 20 jaar oud in de cabine, ze doen het 3-4 jaar voor het minimumloon en zijn weer weg.

Kom daar maar bij de KLM mee, super senior stessen, VIP-pursers die 4-5K euro per maand moeten doen....

De KLM gaat begin 2012 naar de 1,5 miljoen euro verlies PER dag.....een trieste constatering!
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef op 26 december 2011 11:07:

Hi Paulta,
Ik ben het met je eens,maar een kanttekening moet even gemaakt worden.
in de 1e plaats ben ik het zover eens dat als je op een korte vlucht binnen Europa een goedkope vervoerder kan nemen.
Ik ben vaak voor vakanties in Engeland geweest,je kan voor een tienje een retourvlucht boeken als je geluk hebt.
Zeer zeker naar Engeland hoe je geen fullservice te hebben wat bij de KLM mogelijk is,maar ook alle grote maatschappijen hebben dat.
De lowcost maatschappijen zijn namelijk niche maatschappijen die voornamelijk als aanvoer zorgen voor de grotere.
De kleine werken namelijk veel efficientermaar het kan ook z,n nadelen hebben
mis maar eens zo,n vlucht je bent alles kwijt.
De toestellen bij de kleintjes worden doorgaans geleast(op zich niets verkeerd)maar de grote zoals KLM(want daar gaat het in dit geval om)hebben de toestellen in eigendom dat kan je zien aan het PHnummer op het toestel.
Tuurlijk het zijn de medewerkers in het bedrijf die het inderdaad duur maken,maarja dat kan nu eenmaal niet worden veranderd(wetgeving).

Er valt natuurlijk meer over te vertellen maar dat mag een ander doen.

Groet: de kat.
Het Easy jet concept is gewoon succesvol: gewoon een bus maar dan in de lucht, goedemorgen, tot ziens, wil je een broodje? koop je een broodje!(4 euro)
Alleen maar jongens/meisjes van rond de 20 jaar oud in de cabine, ze doen het 3-4 jaar voor het minimumloon en zijn weer weg.

Kom daar maar bij de KLM mee, super senior stessen, VIP-pursers die 4-5K euro per maand moeten doen....

De KLM gaat begin 2012 naar de 1,5 miljoen euro verlies PER dag.....een trieste constatering!
[verwijderd]
0
Ik blijf erbij: "het post.nl concept is ook toepasbaar op KLM-AF.
Het uitserveren van hapjes+drankjes gaat weg of kan factor 5 goedkoper op vluchten tot 100 minuten.
Nu betaal je gewoon omgerekend 30-40 euro voor een fabrieksbroodje kaas, de frequent flyer zit daar helemaal niet op te wachten...
Easy jet heeft nu enkele rechtzaken lopen tegen Schihol en de KLM, ze gaan het hard spelen nu.
De protectie zal gewoon verdwijnen, de tucht van de markt is meedogenloos.

Om over de midden-oosten maatschappijen nog maar te zwijgen.....een bestelling van 80 Dreamliners!!!! en dat is zeker niet om er rondjes mee te rijden.
[verwijderd]
0
de laatste jaren ben ik meer en meer gaan vliegen. KLM staat bij mij zeker niet meer op het favorieten lijstje. Dit jaar 3 retour vluchten peru gehad... Wat een drama! op lange vluchten wil je in ieder geval onboard entertainment hebben. Dit was in alle drie de gevallen niet beschikbaar (wellicht zat ik in hetzelfde vliegtuig? Hier heb ik niet opgelet)!!! En dan de arrogante houding van het personeel. Ze kunnen nog wat leren van de Aziaten! Ook Lufthansa is een veel betere maatschappij. En het eten is ook waardeloos in die sterk verouderde toestellen!

Heel jammer allemaal maar het "samen gaan" met AF is het bedrijf niet ten goede gebleken. Gelukkig voor KLM-AF hebben in ieder geval de in nederland gevestigde ondernemingen nog KLM als preferred supplier... Helaas zit ik hier ook aan vast :(

Het aandeel kan nog wel wat omlaag met alle economische ellende die ons nog te wachten staat zal ook KLM in 2012 met de nodige waarschuwingen moeten komen. Ik zet in op 2,50... Dan gaan we weer instappen ;-)
[verwijderd]
0
Bij KLM-AF is AF "the pain in the ass", bakken met geld moeten erbij, iets van de laatste tijd.
Het is nu denk ik 70/30 verhouding, een ongezonde situatie voor de KLM.

Kijk naar Corendon uit Lijnden, is nu gewoon een vliegtuigmaatschappij geworden met 7 moderne/jonge toestellen...
Naar mijn inschatting gaan ze >50% goedkoper operationeel, zeer platte organisatie...een successtory.
[verwijderd]
0
"Volgens de vakbond zullen de piloten op 9 en 11 januari staken. Iberia, dat vorig jaar fuseerde met British Airways, wil de kosten terugdringen door voor korte en middellange vluchten een prijsvechter op te tuigen onder de naam Iberia Express. De piloten vrezen dat die plannen ten koste gaan van hun arbeidsvoorwaarden."(deel uit pb vandaag).

Het post.nl-concept.
Natuurlijk gaat het om de kosten....maar ze moeten wel!
[verwijderd]
0
Post.nl concept is bij lange na niet genoeg voor AF-KLM.
Er moeten veel lijnen weg allen die niet rendabel zijn en de vliegtuigen
die daarop vliegen dus ook.
Het stomme is dat ze alles al een jaar of meer nog aan zien komen en maar zitten te kijken en niks doen.
Lijken de politieke eurosukkels wel die kunnen dat ook zo goed.

21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 mrt 2025 17:35
Koers 9,136
Verschil -0,106 (-1,15%)
Hoog 9,332
Laag 9,116
Volume 1.086.340
Volume gemiddeld 1.959.859
Volume gisteren 3.054.740