Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Jaarcijfers 2010-2011

26 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Wat verwachten we van de jaarcijfers 2010-2011 mensen? Op 18 mei komen ze. Wat denken we dat de koers gaat doen etc.
VanillaSky
0
Het slechte nieuws zit in de koers denk ik zo (gezien de val van 15,30 naar 11 euro). Daarnaast zijn we nu toch wel door de weerstand van 12,19 dus denk dat wanneer het resultaat niet tegen valt en de olieprijzen stabiliseren of dalen we wel weer richting 14 kunnen.

Wat denkt de rest?
[verwijderd]
0
Zo denk ik er ook over. Al lijkt het me niet dat de koers eens even lekker omhoog zal schieten nadat er mindere cijfers zijn afgegeven. Gelukkig lijkt de olieprijs ons wat te helpen :) En met de zomer op komst hoop ik op lekker veel reizigers. Ik heb in ieder geval net een ticket KLM gekocht voor in juli! Komt dus wel goed met die koers, haha!
[verwijderd]
0
bij cijfers van andere maatschappijen ging de koers van klm volgens mij steeds wel omhoog. Ik denk dat het haast niet tegen kan vallen en dat we wel iets omhoog zullen gaan
VanillaSky
0
Air france begint aardig naar beneden te duiken. Nu is de hele beurs dieprood dus wil wellicht niet veel zeggen maar ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren. Gevoelsmatig en naar de koersontwikkeling kijkend lijkt het me onmogelijk dat we een afstraffing krijgen, maar tegenwoordig kan alles - zie bijv. koers MT na bekendmaken van prima cijfers en een goede outlook.
[verwijderd]
0
quote:

Marnix91 schreef op 12 mei 2011 18:27:

Wat verwachten we van de jaarcijfers 2010-2011 mensen? Op 18 mei komen ze. Wat denken we dat de koers gaat doen etc.
Op 19 mei lees ik hier en daar.
[verwijderd]
0
quote:

MrCash schreef op 17 mei 2011 23:24:

[...]

Op 19 mei lees ik hier en daar.
Klopt, op de site van Air France KLM wordt ook de 19e als datum genoemd.

Hoe zien jullie de duikeling van de koers van woensdagochtend? Voorbode voor de cijfers? Wellicht verslechterde outlook voor komend boekjaar?
VanillaSky
0
Het is de afgelopen tijd zeer onvoorspelbaar. Normaliter zou ik zeggen wanneer de koers daalt voor de cijfers is dat geen goed teken en wanneer de koers stijgt wel. Maar er zijn de afgelopen tijd meerdere voorbeelden van bedrijven die stijgen voor cijfers, vervolgens cijfers laten zien boven verwachtingen en keihard afgestraft worden. Ik ga er zelf vanuit dat een echte afstraffing me onwaarschijnlijk lijkt aangezien we al zo veel gedaald zijn.

Wellicht gaat het ook zoals bij TomTom laatste kwartaalcijfers, en is het zo'n beetje een non-event.

We gaan het zien morgen, ik houdt ze voorlopig vast.
voda
0
PREVIEW: Air France-KLM boekt winst dankzij beursgang Amadeus


AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) zal donderdag voorbeurs naar verwachting een nettowinst over het gebroken boekjaar een nettowinst van EUR465,6 miljoen bekendmaken, is de gemiddelde verwachting van 21 door Factset geraadpleegde analisten. De nettowinst is mede te danken aan een eenmalige bate in het eerste kwartaal van het boekjaar dankzij de beursgang van reserveringsmaatschappij Amadeus (AFLYY).

De omzet over het op 31 maart 2011 geeindigde boekjaar zal volgens de gemiddelde verwachting van 22 analisten met 12,7% zijn toegenomen tot EUR23,67 miljard. Het operationeel resultaat op EBIT-niveau zal volgens 18 analisten gemiddeld uitkomen op EUR173,3 miljoen.

Analisten kijken vooral uit naar de impact van de brandstofprijzen en de hedging daarop, naar een update over vooruitboekingen en de voortgang van de rationalisatie van de operatie voort korte en middellange afstanden.

Omstreeks 10.15 uur noteert het aandeel 1% lager op EUR11,75, terwijl de AEX met 0,4% stijgt. (BTK)


Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

s.lin
0
Olieprijs aandachtspunt bij Air France-klm
De prijsontwikkeling van olie blijft het belangrijkste aandachtspunt voor Air France-KLM menen analisten. Geraadpleegd door FactSet voorzien zij een omzet over het boekjaar 2010/11 van 23.666 miljoen euro. Zij rekenen verder op een bedrijfsresultaat (EBIT) van 173,3 miljoen euro en een nettowinst van 465,6 miljoen euro. In het voorgaande boekjaar bedroeg de omzet nog 20.994 miljoen euro en restte er onder de streep een verlies van 1.559 miljoen euro.


Grootste punt van aandacht voor Pierre Boucheny van Kepler Capital Markets voor het nieuwe boekjaar is de verwachtingen van Air France-KLM ten aanzien van de olieprijs. Boucheny rekent op een olieprijs van 100 dollar (Brent) per vat, wat een kostenpost van 1,1 miljard euro oplevert. Om dit goed te maken meent de analist dat de luchtvaartmaatschappij zijn rendement met 7 procent moet verhogen.


Jos Versteeg van Theodoor Gilissen noemde Air France-KLM begin mei koopwaardig. Bij een olieprijs onder de 100 dollar, waar Versteeg voor 2011 op rekent, kunnen de brandstofkosten terug worden gebracht tot 20 procent van de omzet waar dit recent nog 35 procent was. Versteeg noemt Air France-KLM als een van de Europese luchtvaartmaatschappijen met de meeste exposure in Japan, maar toch zal de ramp weinig effect hebben op de vervoerscijfers van de fusiemaatschappij. Versteeg baseert zich hierbij op de vervoerscijfers die Air France-KLM maandelijks afgeeft.
[verwijderd]
0


AOF le 18/05/2011 à 12:02

AIR FRANCE-KLM : Nomura reste Neutre (nomura is een wereldwijd opererend japans financieel conglomeraat )

(AOF) - Nomura a renouvelé sa recommandation Neutre et son objectif de cours de 12,25 euros sur Air France-KLM avant la publication des résultats annuels demain. L'analyste attend un Ebit de 50 millions d'euros sur la période contre 200 millions d'euros selon le consensus Reuters.

(dus zie wat een enorme verschillen tussen analysten, reken en hoop morgen op een stijging.
meen de laatste 4 dagen veel gemanipuleer in het bied-/laatboek te hebben gezien)

AOF - EN SAVOIR PLUS

Les points forts de la valeur
- Air France-KLM est leader sur les vols long-courriers ;
- Son modèle de double hub intercontinental lui permet de bénéficier d'une offre de correspondance sans équivalent en combinant Roissy-Charles de Gaulle et Amsterdam ;
- La fusion d'Air France avec KLM s'est affirmé comme une très grande réussite. Les synergies montent en puissance, ce qui, combiné à une politique stricte de contrôle des coûts, permet d'améliorer fortement la rentabilité du groupe ;
- La compagnie aérienne bénéficie d'une forte réactivité aux évolutions économiques et géopolitiques, grâce au contrôle des coûts et à l'ajustement des capacités ;
- L'appartenance à l'alliance Skyteam et sa flotte rajeunie constituent également des atouts majeurs ;
- La compagnie aérienne est offensive face à la concurrence des low costs et du TGV et restructure son offre commerciale. La nouvelle offre NOE (New European Offer) sur le moyen-courrier porte ses fruits. Un projet de bases régionales a également été dévoilé mi-novembre 2010 ;
- Air France bénéficie d'une des plus fortes expositions du secteur aux pays émergents avec près de 40% de son chiffre d'affaires passager contre environ 20% pour British Airways et Lufthansa. Le groupe tisse sa toile en développant des partenariats régionaux.

Les points faibles de la valeur
- Les compagnies à faible coût comme EasyJet ou Ryanair ravivent la concurrence sur les trajets court-courriers alors que le prix du billet est devenu le premier critère du passager ;
- Air France-KLM affronte la concurrence des Compagnies aériennes des Etats du Golfe dont la stratégie repose sur un modèle « de croissance à tout va » et qui bénéficient d'aides étatiques massives ;
- Air France-KLM doit également affronter la concurrence du TGV ;
- La hausse des prix du fuel est susceptible de peser sur les résultats du groupe ;
- La facture des intempéries de la fin 2010 est estimée à quelque 70 millions d'euros ; Air France-KLM pourrait demander des dédommagements à ADP, le gestionnaire des aéroports parisiens ;
- Le trafic cargo est la principale source de pertes. L'équilibre n'est pas attendu avant l'exercice 2011/2012.

Comment suivre la valeur
- Air France KLM est considérée comme une valeur de retournement (c'est-à-dire en voie de redressement) ;
- Le groupe est sensible au niveau du trafic aérien, et donc à la conjoncture, aux flux touristiques, à la confiance des voyageurs, aux intempéries, et au climat général (guerres, craintes d'attentats, épidémies) ;
- Gros consommateur de carburant, Air France-KLM est aussi sensible à l'évolution des cours du pétrole, bien que sa politique de couverture en atténue l'impact ;
- Les mesures de protection des marges (adaptabilité de la flotte, réduction des coûts) et parallèlement, le coefficient de remplissage des avions, indicateur clé, sont à suivre ;
- Plus généralement, la capacité du groupe à déployer ses nouveaux projets offensifs est à suivre ;
- Air France-KLM est un acteur de poids dans le mouvement de consolidation du secteur ;
- Air France-KLM a renoué avec les profits au deuxième trimestre 2010 après sept trimestres consécutifs de baisse. Le groupe vise une marge opérationnelle de 7% d'ici à 2013.
[verwijderd]
0
quote:

Jea schreef op 18 mei 2011 21:57:

Heeft iemand dit vertaald? :)
AIR FRANCE-KLM : Nomura reste Neutre (nomura is een wereldwijd opererend japans financieel conglomeraat )

(Novum / AP) - Nomura herhaalde zijn Neutraal advies en koersdoel van 12,25 euro op Air France-KLM voor de publicatie van de jaarresultaten morgen. De analist verwacht een EBIT van 50 miljoen euro over de periode tegen 200 miljoen euro volgens Reuters.

(dus zie wat een enorme verschillen tussen analysten, reken en hoop morgen op een stijging.
meen de laatste 4 dagen veel gemanipuleer in het bied-/laatboek te hebben gezien)

AOF - Meer informatie

De sterke punten van de waarde
- Air France-KLM is de toonaangevende long-haul vluchten;
- Het model van dubbele intercontinentale hub maakt het mogelijk om een ??bod ontvangen bijpassende unieke combinatie Roissy-Charles de Gaulle en Amsterdam;
- De fusie van Air France-KLM heeft zich gevestigd als een groot succes. Synergieën stroomversnelling, die, gecombineerd met een strikte kostenbeheersing, verbetert de winstgevendheid van de groep;
- De luchtvaartmaatschappij heeft een sterke reactie op de economische en geopolitieke, dankzij de controle en aanpassing capaciteiten kosten;
- Het lidmaatschap van de SkyTeam-alliantie en verjongd haar vloot zijn ook belangrijke activa;
- De luchtvaartmaatschappij wordt geconfronteerd met agressieve concurrentie van lage kosten en de TGV en herstructureert haar commerciële aanbod. Het nieuwe aanbod NOE (Nieuwe Europese Bod) op de middellange-afstandsvluchten loont. Een ontwerp van de regionale bases werd ook onthuld medio november 2010;
- Air France heeft een van de hoogste blootstellingen aan opkomende industrie met bijna 40% van haar inkomsten personenauto tegens ongeveer 20% voor British Airways en Lufthansa. De groep weeft zijn web in de ontwikkeling van regionale samenwerkingsverbanden.

De zwakke punten van de waarde
- De low cost maatschappijen als EasyJet en Ryanair herleeft de concurrentie op korte trajecten, terwijl het tarief is uitgegroeid tot de eerste test van de reiziger;
- Air France-KLM wordt geconfronteerd met de concurrentie van de luchtvaartmaatschappijen in de Golfstaten, wiens strategie is gebaseerd op een model van de groei tegen elke prijs ", en dat massale overheidssteun ontvangen;
- Air France-KLM ook te maken met concurrentie van de TGV;
- Stijgende brandstofprijzen zullen waarschijnlijk te wegen op de resultaten van de groep;
- Het wetsvoorstel voor het weer in eind 2010 wordt geraamd op ongeveer EUR 70 miljoen, kan Air France-KLM compensatie vragen voor ADP, de manager van de Parijse luchthavens;
- De goederenoverslag is de belangrijkste bron van verliezen. Het saldo wordt niet verwacht voor het jaar 2011/2012.

Hoe de waarde track
- Air France KLM wordt beschouwd als een keerpunt waarde (dat wil zeggen door middel van aanpassing);
- De groep is gevoelig voor het niveau van het luchtverkeer, en dus de economie, stromen toeristen naar Traveler vertrouwen, het weer, en het algemene klimaat (oorlogen, angst voor terreur aanslagen, epidemieën);
- Major consument van brandstof, Air France-KLM is ook gevoelig voor veranderingen in de olieprijzen, hoewel haar beleid van hedging vermindert het effect;
- Maatregelen om de marges (aanpassingsvermogen van de vloot, de kosten te verminderen) en parallel daarmee, de bezettingsgraad, een belangrijke indicator zijn die moeten worden gevolgd te beschermen;
- Meer in het algemeen, de groep in staat is om zijn nieuwe offensief projecten te implementeren is te volgen;
- Air France-KLM is een belangrijke speler in de beweging van consolidatie van de sector;
- Air France-KLM is teruggekeerd in tweede kwartaal 2010 winst na zeven opeenvolgende kwartalen van daling. Streeft de groep naar een operationele marge van 7% in 2013.

s.lin
0
AirFrance-KLM maakt weer winst
Gepubliceerd op 19 mei 2011 om 07:26
PARIJS (AFN) - Luchtvaartcombinatie AirFrance-KLM heeft over zijn gebroken boekjaar een winst behaald van 613 miljoen euro, tegen een verlies van 1,6 miljard euro een jaar eerder als gevolg van de economische crisis. De omzet kwam uit op 23,6 miljard euro, dat is 12,5 procent meer dan een jaar eerder. Zo maakte AirFrance-KLM donderdag bekend.

Over de eerste drie maanden van dit jaar, het laatste kwartaal van het boekjaar van de groep, werd een verlies van 367 miljoen euro geleden, tegen een verlies van 691 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder.

Volgens topman Pierre-Henri Gourgeon van de groep was het afgelopen jaar er een van contrasten. Zo trok de economie weer aan, maar had het luchtvaartbedrijf ook te maken met de gevolgen van de aardbeving in Japan, de onrust in het Midden-Oosten en Afrika en een hoge olieprijs.

Vracht

De activiteiten van de groep lieten het afgelopen jaar een sterk herstel zien, dat was vooral bij de vracht het geval. Dankzij strategische verschuivingen en kostenbesparingen die eind 2009 werden ingezet, schrijft het bedrijf nu weer zwarte cijfers.

AirFrance en KLM vervoerden samen ongeveer 205 miljoen passagiers, een toename van 1,1 procent bij een vrijwel gelijke capaciteit. Het vrachtvervoer groeide met 2,5 procent.

Het luchtvaartbedrijf gaat door met de eerdere ingezette maatregelen zowel in het passagiers- als in het vrachtvervoer. In oktober opent AirFrance-KLM een eerste regionale basis in Marseille.
VanillaSky
0
Iemand enig idee of Air France voornemens heeft om binnen afzienbare tijd weer dividend te gaan uitkeren?
Wilbar
0
quote:

VanillaSky schreef op 19 mei 2011 09:18:

Iemand enig idee of Air France voornemens heeft om binnen afzienbare tijd weer dividend te gaan uitkeren?
Geen idee. Maar na een aantal verliesjaren hoef je niet te verwachten dat ze dividend gaan uitkeren. Dat zal op z'n vroegst dus na het lopende boekjaar zijn en dan nog zullen de tussentijdse resultaten moeten gaan wijzen op een zeer ruime winst.
s.lin
0
MARKET TALK: AF-KLM ontwikkeling gematigd positief - TGB
Gepubliceerd: 10:06
AMSTERDAM (Dow Jones)--De ontwikkeling van de resultaten van Air France-KLM (AF.FR) in het lopende boekjaar ziet er 'gematigd positief' uit, zegt Theodoor Gilissen Bankiers naar aanleiding van de jaarcijfers. De TGB-analist vindt de cijfers over het laatste kwartaal weliswaar enigszins teleurstellend, maar ziet dat de situatie in de luchtvaart normaliseert en dat Air France-KLM beter op de ontwikkeling van brandstofprijzen kan anticiperen. TGB heeft een buy-advies op een koersdoel van euro16,00. Omstreeks 10.00 uur noteert het aandeel 1,3% hoger op euro12,05, terwijl de AEX met 0,1% stijgt. (BTK)
VanillaSky
0
quote:

Wilbar schreef op 19 mei 2011 10:06:

[...]

Geen idee. Maar na een aantal verliesjaren hoef je niet te verwachten dat ze dividend gaan uitkeren. Dat zal op z'n vroegst dus na het lopende boekjaar zijn en dan nog zullen de tussentijdse resultaten moeten gaan wijzen op een zeer ruime winst.
Eens, toch denk ik dat de komende kwartalen het bedrijf een gezonde winst zal laten zien waardoor dit zeker weer tot de mogelijkheden begint te horen.
[verwijderd]
0
Eens, het afgelopen kwartaal (eerste kwartaal van dit jaar) is altijd het zwakste kwartaal in de luchtvaart en ik vind het verlies eigenlijk wel meevallen.
26 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mrt 2025 17:35
Koers 8,532
Verschil -0,604 (-6,61%)
Hoog 9,004
Laag 8,532
Volume 2.179.680
Volume gemiddeld 1.980.061
Volume gisteren 1.086.340