Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM naar add van hold bij Petercam

15 Posts
[verwijderd]
0
MARKET TALK: Air France-KLM naar add van hold bij Petercam


AMSTERDAM (Dow Jones)--Petercam verhoogt het advies op Air France-KLM naar add van hold en verlaagt koersdoel naar EUR35,30 van EUR36,50. Volgens de zakenbank is de prestatie van de luchtvaartmaatschappij in het tweede kwartaal een stuk beter dan het eerste kwartaal en laten ook de vervoerscijfers een verbetering zien. Daarnaast noemt analist Thijs Berkelder van Petercam de verbetering in de cargodivisie positief. De zakenbank heeft echter wel zijn winstverwachting voor de lange termijn bijgesteld, wegens de hoge olieprijs. het aandeel Air France-KLM sloot gisteren op EUR28,08. (AMV)



Dow Jones Nieuwsdienst: +31 20 5890270, amsterdam@dowjones.com

[verwijderd]
0
hoe zullen morgen de vervoerscijfers worden ? Ik heb toch een mooi ritje mogen meemaken.
[verwijderd]
0
Momenteel weer wat gedaald, mede door de hogere olieprijs? Momenteel tekend zich wel een omgekeerde shs patroon af, en de rechterschouder is in de maak. Ik stap op 27,35 in om een ritje naar 31 te gaan maken. Zo hoop ik althans. Ik heb het afgelopen halfjaar in olie getrade. Vanaf maart tot september veel trades succesvol (sommigen minder succesvol) gemaakt. Ik denk dat deze stijging nu ten einde loopt en dat kan dus positief voor klm zijn. Olieprijs kan dalen omdat de vraag afneemt momenteel, en omdat de oliekraan vanuit de opec in november word opengedraaid. Huricane seizoen is voorbij. We zullen zien wat de toekomst breng.
[verwijderd]
0
Geweldig je belangstelling voor dit fonds. Ben ik tenslotte niet de enige in dit forum. Jammer dat het aandeel niet sexy genoeg is, want er vallen toch leuke ritten te maken. Liever een rit dan een sexy aandeel die hem maar niet omhoog krijgt.

quote:

22years schreef:

Momenteel weer wat gedaald, mede door de hogere olieprijs? Momenteel tekend zich wel een omgekeerde shs patroon af, en de rechterschouder is in de maak. Ik stap op 27,35 in om een ritje naar 31 te gaan maken. Zo hoop ik althans. Ik heb het afgelopen halfjaar in olie getrade. Vanaf maart tot september veel trades succesvol (sommigen minder succesvol) gemaakt. Ik denk dat deze stijging nu ten einde loopt en dat kan dus positief voor klm zijn. Olieprijs kan dalen omdat de vraag afneemt momenteel, en omdat de oliekraan vanuit de opec in november word opengedraaid. Huricane seizoen is voorbij. We zullen zien wat de toekomst breng.
[verwijderd]
0
Ik heb nog een berekening gemaakt, en behoorlijk wat huiswerk gedaan vandaag over dit fonds. De uitkomst hiervan post ik maandag of dinsdag hier wel even. Moet het `1 en ander even naberekenen.

Prettig weekend
[verwijderd]
0
Ben benieuwd. In Fin. Dagblad stond een goed artikel over airfrance waarom het aandeel zo laag staat. Kort samengevat. Hoge brandstofkosten, meer belastingen (airport tax etc), door hoge concurentie moeilijk om kosten door te berekenen aan de klant. OOk BA en Lufthansa hebben hier last en die aandelen zijn het afgelopen jaar niet van hun plaats af gekomen. Wel werd het verhaal positief afgesloten, dat de hogere kosten, nadeliger is voor prijsvechters zoals easyjet, omdat zij dit nog lastiger kunnen doorberekenen aan hun klant.

quote:

22years schreef:

Ik heb nog een berekening gemaakt, en behoorlijk wat huiswerk gedaan vandaag over dit fonds. De uitkomst hiervan post ik maandag of dinsdag hier wel even. Moet het `1 en ander even naberekenen.

Prettig weekend
[verwijderd]
0
Dan hier het beloofde nieuws waar ik het zaterdag over had.
Ik heb vandaag eens de gemiddelde olieprijs van het eerste jaar half van 2006 vergeleken met het eerste halfjaar 2007 gecorrigeerd met de dollar.

Oliekoers januari 06 $60
oliekoers juni 06 $71
gemiddels $65.5
€/$ jan 06 €1,17
€/$ jun 06 €1,27
Gemiddeld 06 €1,22
65,5 : 1,22 = €53,68 voor een vat olie

Oliekoers januari 07 $51
Oliekoers juni 07 $68
Gemiddeld $59,5

€/$ jan 07 €1,27
€/$ jun 07 €1,35
Gemiddeld €1,31
59,5 : 1,31 = 45,40

Dus olie is het eerste halfjaar 8,28 euro goedkoper geworden als vorig jaar als deze berekening goed is.

Verder zag ik op de cbs site dat er dit jaar meer vervoer in de lucht geweest is als vorig jaar 1ste helft (vrachtvervoer of ook personen vervoer?
[verwijderd]
0
quote:

Youngba schreef:

mooie berekening, daar heb ik wat aan.
Dank voor de waardering. Ik vind het trouwens wel laat dat pas 20 november de 2de kwartaal cijfers bekend worden terwijl q3 allang voorbij is.
[verwijderd]
0
Er is goed nieuws van Delta airlines. Dat we een sterke euro hebben is in iedergeval niet slecht voor Air france, maar welke invloed dit nu precies heeft weet ik niet. Want niet alle inkomsten zullen euros zijn, en alle uitgaven dollars.
[verwijderd]
0
quote:

Youngba schreef:

Er is goed nieuws van Delta airlines. Dat we een sterke euro hebben is in iedergeval niet slecht voor Air france, maar welke invloed dit nu precies heeft weet ik niet. Want niet alle inkomsten zullen euros zijn, en alle uitgaven dollars.
Maar de grootste kostenpost (brandstof) word betaald in waardeloze dollars dus voordelig voor air france. Ik snap niet dat er niet meer mensen in de aandeel stappen.
[verwijderd]
0
Omdat de bodem blijkbaar nog niet bereikt is. Vandaag weer zo`n 2% eraf. Stijgende olie geen AirFrance/KLM. gr
[verwijderd]
0
quote:

mvdh schreef:

Omdat de bodem blijkbaar nog niet bereikt is. Vandaag weer zo`n 2% eraf. Stijgende olie geen AirFrance/KLM. gr
Olie stijgt niet lang meer. Neem dat maar van mij aan
[verwijderd]
0
ABN blijft behoedzaam voor KLM

AMSTERDAM (DJ)--ABN Amro blijft behoedzaam voor het aandeel Air France-KLM, ondanks de zelfverzekerde presentatie die de luchtvaarder maandag gaf aan analisten. De zakenbank ziet risico's in de cyclus, investeringen in Alitalia dan wel Iberia, de groeiaspiraties van Air France-KLM in Londen en een mogelijke mededingingsboete in verband met brandstoftoeslagen voor het vrachtvervoer. ABN Amro geeft een sell-advies op Air France-KLM. Omstreeks 10.30 uur noteert het aandeel 2,2% lager op EUR26,59. (DGP/MTI)

Copyright (c) 2007 Dow Jones & Company, Inc.


Tja onzekerheden zullen altijden en overal blijven. Maar volgens mij is al veel van dit nieuws in de koers verwerkt. Goed niews is nog niet in de koers verwerkt, en dat word toch eens tijd lijkt me. Nu olie nog stijgende is daalt klm. Maar hoelang gaat die stijging door? 1 week? Vanaf 1 november gaat olie lager na mijn verwachting.
15 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 apr 2025 17:35
Koers 7,670
Verschil +0,240 (+3,23%)
Hoog 7,858
Laag 7,476
Volume 2.008.231
Volume gemiddeld 2.031.185
Volume gisteren 3.681.418