Op 19 juli zijn de kwartaalcijfers, op 8 juli heb ik daarom vragen gesteld aan Goddijn met cc aan TacoTitu en IR. IR antwoordde op 11 juli: geen commentaar vanwege stilte periode.
Daarom dit draadje geopend om rond 19 juli te verzamelen welke antwoorden er zijn gekomen van TT die helderheid geven over de strategie en het potentieel van TT.
Zo niet, dan ga ik mijn vragen direct na de stilteperiode opnieuw stellen.
Ik hoop dat jullie aan dit draadje mee willen doen met inhoudelijke kwaliteit (dus zonder negativiteit en afzeiken van elkaar).
ps in eerdere mailwisseling met Goddijn heb ik al gevraagd om meerjarenprognose automotive en strategische participaties door belangrijke klanten. Antwoorden van IR gekregen die verwijzingen maakten naar het JV 2015. Geen echt nieuws dus.
grt EVA1960
Mail 8 juli aan Goddijn.
Geachte heer Goddijn,
Allereerst gefeliciteerd met de Volvo/Peugeot/Ituran deals. Uit de laatste 2 blijkt de synergie tussen automotive & telematics, goed om dat nu al te zien.
Helaas ziet de markt het potentieel niet getuige de scherpe koersdalingen, daarom heb ik een drietal vragen.
1. [b] Vertrouwen van de markt[/b]
Ondanks de aankondigingen van 3 deals heeft de markt blijkbaar geen vertrouwen in TomTom getuige de afstort van de koers van bijna 8,50 bij aankondiging Volvo deal naar 6,01 midden deze week.
Dat is een marketcap van slechts 1,4 mld, nog minder dan die van het met TT Telematics vergelijkbare Fleetmatics.
Is het RT-kaartenplatform dan bijna niets meer waard, hoe moet ik dat zien? Is er soms disruptie gaande door Mobileye?
2. Informeren van de markt
Waarom informeert TT de markt niet (structureel per kwartaal) met krachtige signalen waardoor het potentieel zichtbaar blijft?
Denk hierbij aan de volgende extra indicatoren:
- HAD/SDC eindspel:het aantal fabrikanten dat roaddna/hdmaps aan het testen is, dan wel met TT daarover in gesprek is voorafgaand daaraan.
- marktaandeel automotive: middels de omvang van het orderboek lopend jaar
- takerates automotive: waargenomens takerates en de bijstelling van orderboeken van voorgaande jaren als gevolg daarvan
- SAAS consumer: het aantal gedownloade en in gebruik zijnde navigatie apps, alsmede het percentage daarvan dat betalend is
3. Ondersteunen van de markt
Waarom koopt TT geen eigen aandelen in bij zulke extreem lage beurskoersen?
Dat zou aangeven dat TT zelf meer vertrouwen heeft dan dat de markt nu reflecteert, het voorkomt een te laag bod bij overname en de huidige kapitaalverhoudingen zijn niet optimaal (teveel EV en te weinig VV in deze nieuwe groeifase).
Alvast dank voor uw reactie.
Mocht u niet inhoudelijke kunnen reageren vanwege koersgevoeligheid van informatie, wilt u dan de 19-de hierop terugkomen bij de kwartaalcijfers?