Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2025

4.155 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Opwegnaar
0
quote:

Bussenmaker schreef op 27 maart 2025 00:08:

Ver weg, in het schimmenland van licht,
Waar de wegen zich buigen en verdwijnen in zicht,
Rijdt een bus, als een schaduw van de tijd,
?Ebusco, tussen sterren, tussen realiteit.

Het is niet de snelheid, maar de stilte die spreekt,
Een reis die niet eindigt, een koers die beweegt.
De lucht verandert, de horizon breekt,
In de nacht, waar de toekomst onzichtbaar leeft.

Groen is de droom, maar de weg is vaag,
In de nevelen van hoop, waar de tijd niet slaat.
En toch, met elke rit, met elke stap,
Is er een richting, een verlangen, een zachte rap.

Ebusco, in het verre, het onbekende rijk,
?Waar de reis niet stopt, maar het doel zich ontwijkt.
Met een fluistering van wat kan zijn,
Tussen de sterren, in de schaduw van de tijd.
Heerlijk om te lezen enkel for the fun.
Forthefun
0
quote:

DeHardeWerker schreef op 26 februari 2025 16:55:

...........

Geen positie in Ebusco.
Nergens een positie in maar overal een mening over.
Forthefun
0
quote:

Opwegnaar schreef op 27 maart 2025 08:35:

[...]

Heerlijk om te lezen enkel for the fun.
Maakt je Happy en bijna een Ebu lover.....

Mooi gemaakt!
StoplossBurner
2
quote:

StoplossBurner schreef op 31 december 2024 14:50:

2025 het jaar van de overname door de curator. Eind vorig jaar nog net aan kunnen ontsnappen, maar gaat ook dit jaar er weer flink bijgestort worden in H1 2025?

Pas 30 april een eerste officiële aangekondigde beursupdate. Dat lijkt mij wel rijkelijk laat. Kans is (heel) groot dat voor 30 april nieuw kapitaal benodigd is. Voor 30 april is wel te monitoren welke bussen daadwerkelijk zijn afgeleverd; dan kan je voor bekendmaken cijfers wel zien wat je kan verwachten en tijdig je beleggingsbeslissing nemen. Ik zie nog steeds geen reden om nu in te stappen met de zeer significante kans dat de bedrijfswaarde naar 0 gaat, en doet het dat niet, dan komen er nog wel wat verwateringsslagen voor de huidige aandeelhouder in het eerste half jaar van 2025. Komende 3 a 4 maanden sowieso nog vanaf blijven dus.

Kortom, Ebusco zal flink aan de bak moeten om ook maar een koers van €1 tot €2,- te rechtvaardigen. De ambitieniveau's zijn terecht ook flink teruggeschroefd o.a. doordat momenteel de productieoutput zwak is (in 2024 H1 zijn nog zo'n 100 bussen afgeleverd, in H2 wellicht maar zo'n 40 tot 80), de tenderpositie zwak is (wie wil kopen bij een bedrijf met zo'n onzekere toekomst, niet meer flexibel is naar de klant toe en engineering wordt afgeknepen), de orderportefeuille opdroogt (nog minder dan 350 bussen met fixed contracts), en een zwakke financiële positie (opstapelende claims, boetes, rechtszaken en geen geld in kas). Het product is in de basis wel redelijk tot goed, maar bij een productiebedrijf gaat het er ook om dat je kan produceren; daar gaat het tot op heden flink mis.
3 maanden verder nu, het verhaal is eigenlijk niet verandert. De voorspelde verwateringsslagen zijn inmiddels in gang gezet voor 30 april, nog geen nieuwe orders en productie output nog steeds bijzonder zwak. Ook de komende 3 tot 4 maanden gewoon weer vanaf blijven en niet instappen (of erger nog: bijkopen) dus. Schreyer wist ook geen marketingpraatje te houden op de aandeelhoudersvergadering op de sleetse loze uitspraak "we hebben vertrouwen dat het goed komt" na. Zo'n marketingpraatje had makkelijk gekund als er een hoop bussen zouden zijn afgeleverd zoals door hemzelf als verwachting uitgesproken, maar waar ik al direct grote vraagtekens bij had die dus terecht bleken. Of dat er echt iets concreet was gerold uit de invloedsfeer van Gotion of Green innovations. Zelfs aan dat soort luchtfietserij waagt men zich nu niet meer om de eigen geloofwaardigheid niet onder de 0 Kelvin te laten zakken.
Opwegnaar
0
quote:

StoplossBurner schreef op 27 maart 2025 08:44:

[...]

3 maanden verder nu, het verhaal is eigenlijk niet verandert. De voorspelde verwateringsslagen zijn inmiddels in gang gezet voor 30 april, nog geen nieuwe orders en productie output nog steeds bijzonder zwak. Ook de komende 3 tot 4 maanden gewoon weer vanaf blijven en niet instappen (of erger nog: bijkopen) dus. Schreyer wist ook geen marketingpraatje te houden op de aandeelhoudersvergadering op de sleetse loze uitspraak "we hebben vertrouwen dat het goed komt" na. Zo'n marketingpraatje had makkelijk gekund als er een hoop bussen zouden zijn afgeleverd zoals door hemzelf als verwachting uitgesproken, maar waar ik al direct grote vraagtekens bij had die dus terecht bleken. Of dat er echt iets concreet was gerold uit de invloedsfeer van Gotion of Green innovations. Zelfs aan dat soort luchtfietserij waagt men zich nu niet meer om de eigen geloofwaardigheid niet onder de 0 Kelvin te laten zakken.
Er zijn ondertussen een groot aantal bussen afgeleverd en de heer Schreyer wil , zoals gepland , eind april a.s. verslag uitbrengen over de voorspoedige reorganisatie en de resultaten , die uiteraard belabberd zijn .
Maar de toekomst ziet er steeds voorspoediger uit voor Ebusco.
zeurpietje
2
Dit soort aandelen stap je beter in op 5 euro dan op 50 cent. 5 euro staat het aandeel als ze bewezen hebben een goed werkend businessmodel met een daarbij behorende order instroom te hebben. Instappen in aandelen omdat ze dalen en dalen omdat er twijfels zijn m.b.t. bestaansmogelijkheid is meestal niet slim en heeft niks met beleggen te maken. Wil je gokken, laat je dan niet weerhouden.
Hammer
1
quote:

zeurpietje schreef op 27 maart 2025 09:07:

Wil je gokken, laat je dan niet weerhouden.
Ik gooi aankomende zaterdag als ik patat ga halen bij de plaatselijke snackbar wel wat wisselgeld in de gokautomaat. Dan heb ik er tenminste nog 5 minuten plezier van.
fleurie
0
ik vond het een zeer positief bericht gisteren van Ebusco
de verliezers hebben verkocht en beginnen nu om zich heen te slaan
begrijpelijk is deze frustratie zeker
Opstapelen
1
quote:

Wouter schreef op 26 maart 2025 19:28:

Die 22 miljoen gingen ze toch terug betalen uit de verkoop van die 73 bussen?
dan heb je een onmiddellijk liquiditeit probleem als je geld gaat lenen wat je maandje of twee later binnen zou moeten krijgen en ook nog eens 2,2m extra moet betalen. Nouja de aandeelhouders betalen dat
Het is op hoop gebaseerd allemaal en geld is allang weer op als die 22 m moet worden afgetikt.
ene gat met andere dichten en de schep moet steeds groter totdat niemand er meer in trapt.
Forthefun
0
quote:

Opstapelen schreef op 27 maart 2025 09:14:

[...]
dan heb je een onmiddellijk liquiditeit probleem als je geld gaat lenen wat je maandje of twee later binnen zou moeten krijgen en ook nog eens 2,2m extra moet betalen. Nouja de aandeelhouders betalen dat
Het is op hoop gebaseerd allemaal en geld is allang weer op als die 22 m moet worden afgetikt.
ene gat met andere dichten en de schep moet steeds groter totdat niemand er meer in trapt.
Financiering bij Ebusco begint een duister piramidespel te worden.

Voor mij was de tricker om uit te stappen, dat ze geld moesten lenen om oud medewerkers te betalen.

Dan weet je dat het einde nabij is.
StoplossBurner
3
quote:

Opstapelen schreef op 27 maart 2025 09:14:

[...]
dan heb je een onmiddellijk liquiditeit probleem als je geld gaat lenen wat je maandje of twee later binnen zou moeten krijgen en ook nog eens 2,2m extra moet betalen. Nouja de aandeelhouders betalen dat
Het is op hoop gebaseerd allemaal en geld is allang weer op als die 22 m moet worden afgetikt.
ene gat met andere dichten en de schep moet steeds groter totdat niemand er meer in trapt.
Inderdaad, en als je niet voldoende werkkapitaal hebt, en dat hebben ze nu eigenlijk nog steeds niet, dan blijf je inefficiënt produceren en kom je nooit uit de neergaande spiraal (ik draai deze langspeelplaat nog wat grijzer bij deze). Ik zei destijds bij de claimemissie al na het lezen van het claim emissie prospectus dat ze niet 36 maar eerder 136 miljoen nodig hebben wil je alsnog een serieuze kans van slagen hebben zonder nog meer kapitaal te moeten ophalen; dat was geen grap maar serieus bedoelt. Van de aanvullende 100 miljoen hebben ze nu dan dus 20 miljoen netto binnen gehengeld; nog steeds veel te weinig maar de financiers hebben ze niet bepaald voor het uitkiezen.

Lieden die ik hierboven de vergadering van gisteren als positief zie uitleggen, zonder enige steekhoudende onderbouwing, kan ik dan ook niet begrijpen. Alleen als ze verliefd zijn op hun aandeel; dan zie je inderdaad weinig meer door je roze bril en zou dan de enige verklaring kunnen zijn. Ook iets wat ik al vaker heb gezegd en daar kan o.a. [Happy /Ebu_lover / Somber voor 2025/2026 / ForTheFun] / Drs. P / GroeneGuru / Diegy / Copi / Pico / Daarom / A Gruijthuijsen en dan vergeet ik er nog een hoop over meepraten.
Opwegnaar
0
quote:

fleurie schreef op 27 maart 2025 09:13:

ik vond het een zeer positief bericht gisteren van Ebusco
de verliezers hebben verkocht en beginnen nu om zich heen te slaan
begrijpelijk is deze frustratie zeker
Inderdaad, het is voorjaar , vanalles gaat bloeien.
Opwegnaar
1
quote:

Forthefun schreef op 27 maart 2025 09:22:

[...]

Financiering bij Ebusco begint een duister piramidespel te worden.

Voor mij was de tricker om uit te stappen, dat ze geld moesten lenen om oud medewerkers te betalen.

Dan weet je dat het einde nabij is.
Zit je bij Stoploos op de bagagedrager.
StoplossBurner
1
quote:

Opwegnaar schreef op 27 maart 2025 08:56:

[...]

Er zijn ondertussen een groot aantal bussen afgeleverd en de heer Schreyer wil , zoals gepland , eind april a.s. verslag uitbrengen over de voorspoedige reorganisatie en de resultaten , die uiteraard belabberd zijn .
Maar de toekomst ziet er steeds voorspoediger uit voor Ebusco.
Groot aantal bussen? Hoeveel zijn er afgeleverd dan? Ben benieuwd naar je data
Voorspoedige reorganisatie maar toch belabberde resultaten, hmmm
Heel voorspoedig, vooral voor de huidige aandeelhouders, die hun aandeel steeds verder zien zakken en verwateren. Lijkt mij bijzonder voorspoedig inderdaad, man man man. Je vraagt je dan toch af of dit niet gewoon een of andere internet troll is.
Forthefun
0
quote:

Opwegnaar schreef op 27 maart 2025 09:30:

[...]

Zit je bij Stoploos op de bagagedrager.
Yep, je moet wat als de Ebusco nog steeds niet komt en je toch vooruit wil.
lucas D
0
quote:

fleurie schreef op 27 maart 2025 09:13:

ik vond het een zeer positief bericht gisteren van Ebusco
de verliezers hebben verkocht en beginnen nu om zich heen te slaan
begrijpelijk is deze frustratie zeker
Wanneer je niet eens weet wat er bij Ebusco speelt en hoe er stapsgewijs gewerkt word, dan ben je bij voorbaat al een verliezer, dat om zich heen slaan is gewoon onwetendheid.
Is Ebusco er dan al bovenop?

Volgens uitspraken van Ebusco zijn de belangrijkste obstakels na de eerste drie maanden voor 95% opgelost, de overige 5% verloopt via een proces van vraag en aanbod bussen.

Schreef al eerder het vertrouwen dat Ebusco kan leveren, bussen of verplichtingen naar leveranciers toe was het doel van 26 maart.
Dat werd een groot succes, met het toekennen van alle agenda punten.
Op 26 maart is de basis vastgelegd.
Opwegnaar
0
quote:

StoplossBurner schreef op 27 maart 2025 09:31:

[...]

Groot aantal bussen? Hoeveel zijn er afgeleverd dan? Ben benieuwd naar je data
Voorspoedige reorganisatie maar toch belabberde resultaten, hmmm
Heel voorspoedig, vooral voor de huidige aandeelhouders, die hun aandeel steeds verder zien zakken en verwateren. Lijkt mij bijzonder voorspoedig inderdaad, man man man. Je vraagt je dan toch af of dit niet gewoon een of andere internet troll is.
Alles heeft tijd nodig , ook het lezen van jouw objectieve berichten. Dat het aandeel vrijwel niets meer waard is , dat is absoluut waar. Verwateren ook. Dat de reorganisatie gaat slagen , daar lijkt het op. Dus laten we vooruit kijken. Het voorjaar is begonnen. De trollen blijven in het bos om alle Ebusco ellende te verwerken. Dat er veel frustratie is begrijpen we.
StoplossBurner
1
quote:

lucas D schreef op 27 maart 2025 09:41:

[...]

Schreef al eerder het vertrouwen dat Ebusco kan leveren, bussen of verplichtingen naar leveranciers toe was het doel van 26 maart.
Dat werd een groot succes, met het toekennen van alle agenda punten.
Op 26 maart is de basis vastgelegd.
Op naar een bedrijf met jaarlijks tientallen miljoen winst dan toch volgens jou? Wat is nu je huidige positie in Ebusco; die vraag wordt vrij stelselmatig ontweken.
De busleveringen zijn alvast nog eens vertraagd; dat staat vast en is bevestigd door zelfs het eigen management.
Waar is nu precies de basis voor vastgelegd? Nog eens door modderen na het volgende deadline moment (aflossen huidige lening ergens deze zomer, weet zo gauw de datum niet meer). Hoewel ook het goedgekeurd krijgen van de cijfers over 2024 door een accountant nog wel eens een dingetje kan worden. Ze hebben in ieder geval de maximale tijd daar voor uitgetrokken (30 april) die wettelijk mogelijk is. Geeft weinig vertrouwen.
Frans Haan
1
quote:

Opwegnaar schreef op 27 maart 2025 08:56:

[...]

Er zijn ondertussen een groot aantal bussen afgeleverd en de heer Schreyer wil , zoals gepland , eind april a.s. verslag uitbrengen over de voorspoedige reorganisatie en de resultaten , die uiteraard belabberd zijn .
Maar de toekomst ziet er steeds voorspoediger uit voor Ebusco.
Bron graag.
4.155 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 11 apr 2025 17:36
Koers 0,357
Verschil -0,007 (-1,92%)
Hoog 0,398
Laag 0,346
Volume 808.167
Volume gemiddeld 858.095
Volume gisteren 650.329