TomTom « Terug naar discussie overzicht

Maart 2025, weinig veranderd.

104 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Wereldbelegger
1
Verandering in de AFM registers deze ochtend.
Het lijkt er op dat G&V op 26-27-28 febr en 3 mrt niet hebben ingekocht en daarmee een pauze hebben ingelast.
4 maart: Goddijn ingekocht
4 maart: Vigreux (nog) niet bekend

Volgens AFM registers
Inkoop 11 febr t/m 4 mrt
Aantal handelsdagen: 16
*11 febr 1ste dag inkoop door Goddijn
*26-27 28 febr, 3 mrt geen inkoop
5 mrt wel/geen inkoop: nog niet bekend

Overzicht
privé-inkoop aantal totaal
Goddijn 399.362 € 1.723.379,47
Vigreux 270.452 € 1.172.805,05

totaal: 669.814 € 2.896.184,52
gemiddelde daginkoop: 66.356
gemiddelde aankoopprijs: € 4,32
(voor beiden)

budget: € 10.000.000
aangekocht: € 2.896.184,52
in % : 28,96%
bert190
1
Wat is TT toch een k.. aandeel!!

KLM slechte cijfers: +/+ 14%

TT slechte cijfers: -/- 50%

Snap er nog maar wat van. We worden gepingeld door....??
Vive tu vida positivamente
0
Ik denk dat HG er bewust op heeft aangestuurd om de koers zo laag mogelijk te krijgen. Vanaf nu verwacht ik een ommekeer nu HG en C extra goedkope eigen aandelen aan het inkopen zijn! Zou mooi zijn als de koers hierdoor volgende maand boven de €6,00 noteert en er een goed nieuws parade op volgt waardoor we in no-time weer boven de beruchte €7,50 noteren.

Eind dit jaar boven de €10 in de verkoop met een bonus van >50% maakt €€15,00.
Ik teken er nu voor!;-)
RRPP
1
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 6 maart 2025 10:06:

Ik denk dat HG er bewust op heeft aangestuurd om de koers zo laag mogelijk te krijgen. Vanaf nu verwacht ik een ommekeer nu HG en C extra goedkope eigen aandelen aan het inkopen zijn! Zou mooi zijn als de koers hierdoor volgende maand boven de €6,00 noteert en er een goed nieuws parade op volgt waardoor we in no-time weer boven de beruchte €7,50 noteren.

Eind dit jaar boven de €10 in de verkoop met een bonus van >50% maakt €€15,00.
Ik teken er nu voor!;-)
Graag een beetje snel dan, ik zit al veeeeeels te lang in dit aandeel (foute inschatting reeds ver voor de splitsing)
Wereldbelegger
0
Waarom Amerikaanse importtarieven rampzalig zijn voor auto-industrie én Trump ook eigen consument treft

De importtarieven van 25 procent op producten uit Canada en Mexico die de Amerikaanse president Donald Trump heeft ingevoerd, veroorzaken een schokgolf in de auto-industrie. Europese autobouwers als Volkswagen en Stellantis, met merken als Peugeot, Citroën en Fiat, hebben grote fabrieken in Mexico en steunen op verkoop in de VS. Maar ook de Amerikaanse autobouwers zelf zouden het onderspit kunnen delven van de verhoogde tarieven en trekken aan de alarmbel.

www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/05/impor...
Wereldbelegger
0
Uit zelfde artikel als boven:

Wat met Amerikaanse autobouwers?

Door de importtarieven komen ook de Amerikaanse autobouwers zelf in de problemen. Naast onder meer Stellantis en Volkswagen, gebruiken ook Chrysler (sinds 2021 onderdeel van Stellantis), Ford en General Motors (bekend als 'The big three') jarenlange verankerde handelsroutes tussen de VS, Canada en Mexico, waarbij auto-onderdelen als gevolg soms meerdere keren de grens over moeten.

Vorige maand waarschuwde Ford-CEO Jim Farley dat de tarieven "een gat zouden slaan" in de Amerikaanse auto-industrie. "Wat we zien is een hoop kosten, een hoop chaos", aldus Farley. En dat is frustrerend voor de Amerikaanse autobouwers, die het vorig jaar net erg goed hadden gedaan, voegt autojournalist Verhelle toe. "Die winsten dreigen als sneeuw voor de zon te verdwijnen."

"Drastische prijsstijgingen"
De Alliance for Automotive Innovation, die alle grote autofabrikanten in de VS (behalve Tesla) vertegenwoordigt, zei gisteren dat de tarieven van Trump tot "drastische prijsstijgingen" zullen leiden in het land. "Verwacht wordt dat de prijs van sommige automodellen met maar liefst 25 procent zal stijgen", aldus CEO John Bozzella.

www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/05/impor...
Wereldbelegger
0
Is weer een maand uitgesteld.

Wel heeft Trump vandaag een uitzondering voor de automarkt toegezegd, meldt CNN. De komende maand gelden de verhoogde tarieven niet voor voertuigen en onderdelen die uit Canada en Mexico komen. Die uitzondering werd aangekondigd na overleg van Trump in het Witte Huis met de topbestuurders van autobouwers General Motors (GM), Ford Motor en Stellantis, het moederbedrijf van onder meer Chrysler en Dodge. Gisteren waarschuwde de Amerikaanse brancheorganisatie voor gigantische prijsstijgingen voor Amerikaanse consumenten en bedrijven als de aangekondigde heffingen op voertuigen zouden worden ingevoerd.

www.volkskrant.nl/buitenland/liveblog...
Vive tu vida positivamente
1
Trump en Vance maken meer kapot dan je lief is! “Make America small again” zou een betere roeptoeter uitspraak van beide heren kunnen zijn!

Voor Europa op lange duur een zege, iedereen is wakker aan het worden in de EU en zal sterker uit de strijd komen,
Wereldbelegger
0
Stimuleringsplan zonder een homogene belastingmaatregel, geldend voor alle EU-landen. Dat is m.i. een gemiste kans om de EV-aankoop door particulieren verder te stimuleren. Ook mis ik een versnelde uitrol van laadpunten met een focus op aanleg van infrastructuur door de netbeheerders.

EU-stimuleringsplan moet de Europese auto-industrie redden

Om de kwakkelende Europese auto-industrie te redden, is de Commissie met een stimuleringsplan gekomen. Door snelle technologische veranderingen en toenemende concurrentie staat de auto-industrie namelijk op een belangrijk keerpunt.

N.a.v. een strategisch dialoog met de industrie, ligt er nu een Europees actieplan. Daarin worden de volgende uitdagingen aangepakt:

1. De afhankelijkheid van fossiele brandstoffen moet terug worden gedrongen.

2. De productiekosten moeten omlaag voor een gelijk speelveld met concurrenten op de wereldmarkt.

3. Het innovatieve vermogen van de industrie moet worden ontketend.

Innovatie & Digitalisering
- Er moeten grote internationale testomgevingen worden opgezet voor connected cars en zelfrijdende auto’s.
- Wat accu’s betreft, is er 350 miljoen beschikbaar voor de ontwikkeling van volgende generatie accutechnologie via het programma BATT4EU.
- Een Europese Alliantie van connected en zelfrijdende autobedrijven om samen: software, chips en technologie voor zelfrijdende auto’s te ontwikkelen.

Schone mobiliteit
De invoering van emissievrije bedrijfswagenpark versnellen.
- Meer flexibiliteit bij het bereiken van de CO2-normen terwijl het doel behouden blijft.
- Betere repareerbaarheid van accu’s en snellere uitrol van de infrastructuur voor oplaadpunten. Denk aan: snellere installatie van laadpunten en aansluiten op het elektriciteitsnet.
- Prijstransparantie bij oplaadpunten.

Gelijk speelveld voor concurrentie buiten de EU
- Zorgen dat Europese bedrijven beschermd worden tegen oneerlijke concurrentie.
- Zorgen dat buitenlandse investeringen in de Europese autosector ten goede komen aan Europese bedrijven. Ook moeten de investeringen bijdragen aan concurrentiepositie van de industrie op de lange termijn.

Concurrentie & veerkracht van de toeleveringsketen
- De Europese batterijindustrie versterken met een 'Batterij Booster' investeringspakket voor Made -in-EU-batterijen.
- De Europese productie van sleutelcomponenten voor connected cars en zelfrijdende auto’s stimuleren.

Ondersteuning van werknemers
- €90 miljoen om opleidingen in de automobielindustrie te stimuleren door een Pact voor Vaardighedenfonds.
- Een Europees Eerlijke Transitie Observatorium om trends op de arbeidsmarkt in de automobielsector bij te houden en bij dreigend banenverlies met proactieve oplossingen te komen.

netherlands.representation.ec.europa....

Officieel persbericht
ec.europa.eu/commission/presscorner/d...
Kuiken
0
Mapping the future with AI

With the rise of AI, technology is evolving faster than ever and expectations are shifting with it. People now interact seamlessly with AI-powered assistants — and they expect the same intuitive experience everywhere, including in their cars.

At TomTom, AI is transforming not just our products, but the way we work. By integrating GenAI into our workflows, we’re automating processes and accelerating mapmaking, enabling us to deliver real-time, highly precise updates while tackling complex challenges — from improving road safety and optimizing city planning to enhancing fleet routing.

The road ahead is full of possibilities — and we're just getting started.

Corinne Vigreux net op de site
gvanmaarsum
0
April wordt een drukke maand voor TomTom.....prrttt:
Meet TomTom

Conference | Smart City Expo USA ?

April 2 - 3, 2025 | New York City, USA


Conference | Drive Forward 2025 ?

April 8 - 9, 2025 | Helmond, The Netherlands


Conference | IFS Connect United Kingdom & Ireland ?

April 23, 2025 | Birmingham, UK


Tradeshow | Auto Shanghai 2025 ?

April 23 - May 2, 2025 | Shanghai, China
Kuiken
0
AI development in Europe
News

TomTom joins initiative to drive AI development in Europe
Read more Read more

AI Road Safety
Behind the map

meerdere nieuwe verhalen op TT site. I(k krijg ze nog niet allemaal open
Wereldbelegger
0
Making maps at scale with AI and machine learning

Artificial intelligence and machine learning are everywhere right now. In some cases, they’re just buzzwords, in other cases, AI is making a tangible difference to processes, workflows and productivity — making maps is one such area. In fact, the use of AI, computer vision and machine learning has been growing in TomTom steadily over the past decade. Here’s Laurens Feenstra, TomTom VP of Product, to tell us more.

www.tomtom.com/newsroom/behind-the-ma...
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 6 maart 2025 07:38:

TomTom
Totale netto shortpositie op March 6, 2025: 3.68%
( van 3,17% naar 3,68% )

Shortsellpositie: Citadel Advisors van 0,00% naar 0,51%

*Bovenstaand zegt helaas niet zoveel.
Citadel Advisors heeft vanaf 20-12-24 (laatste melding boven de 0,50%
op elk gewenst percentage kunnen zitten onder de 0,50% zonder verplichte melding.
TomTom
Totale netto shortpositie op March 7, 2025: 3.17%
( van 3,68% naar 3,17% )

Shortsellpositie: Citadel Advisors van 0,51% naar 0,49%
is onder de 0,50% geen verplichte melding meer.
Wereldbelegger
1
Verandering in de AFM registers deze ochtend.
Het lijkt er op dat G&V op 26-27-28 febr en 3 mrt niet hebben ingekocht en daarmee een pauze hebben ingelast.
5 maart: Goddijn ingekocht
4 en 5 maart: Vigreux (nog) niet bekend

Volgens AFM registers
Inkoop 11 febr t/m 5 mrt
Aantal handelsdagen: 17
*11 febr 1ste dag inkoop door Goddijn
*26-27 28 febr, 3 mrt geen inkoop
6 mrt wel/geen inkoop: nog niet bekend

Overzicht
privé-inkoop aantal totaal
Goddijn 401.262 € 1.732.119,47
Vigreux 309.776 € 1.349.763,05

totaal: 711.038 € 3.081.882,52
gemiddelde daginkoop: 67.456
gemiddelde aankoopprijs: € 4,33
(voor beiden)

budget: € 10.000.000
aangekocht: € 3.081.882,52
in % : 30,82%
VeniVidiMerui
0
Kreeg van IB een melding over de AGM op 15 april met de mogelijkheid te stemmen. Een van de punten:

- Authorize Repurchase of Up to 10 Percent of Issued Share Capital

verder ook:

- Approve Discharge of Management Board
- Reelect Harold Goddijn to Management Board

(misschien zijn dit standaardpunten; geen idee; zat hiervoor bij andere broker en kreeg nooit vanzelf deze aankondiging met mogelijkheid tot stemmen)
104 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mrt 2025 17:35
Koers 4,788
Verschil +0,092 (+1,96%)
Hoog 4,842
Laag 4,654
Volume 185.771
Volume gemiddeld 320.944
Volume gisteren 255.240