Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2025

2.105 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 102 103 104 105 106 » | Laatste
Banter2346
0
quote:

Daarom schreef op 29 januari 2025 16:15:

De vraag alleen al is… pffff.
Ebusco heeft het chassis zelf ontwikkeld en ze maken het zelf. Dit is algemeen bekend.

En ja… er zit ook staal in.

Een beetje inlezen is toch niet te veel gevraagd?
Nee , ze hebben het frame (de body) ontwikkeld. Het chassis niet, er zitten gewoon zware ZF assen onder. Omdat ze alle batterijen in de vloer wilden.

Sjonge, een beetje kennis is toch niet te veel gevraagd?
Daarom
0
quote:

Banter2346 schreef op 29 januari 2025 18:06:

[...]

Nee , ze hebben het frame (de body) ontwikkeld. Het chassis niet, er zitten gewoon zware ZF assen onder. Omdat ze alle batterijen in de vloer wilden.

Sjonge, een beetje kennis is toch niet te veel gevraagd?
Ook dat alle batterijen in de vloer zitten is een groot concurrentievoordeel. De 3.0 ligt veel stabieler op de weg en ook dit is weer een ‘cost of ownership’ voordeel.
StoplossBurner
1
quote:

Daarom schreef op 29 januari 2025 18:50:

[...]

Ook dat alle batterijen in de vloer zitten is een groot concurrentievoordeel. De 3.0 ligt veel stabieler op de weg en ook dit is weer een ‘cost of ownership’ voordeel.
Omdat de bus stabieler op de weg ligt, is dit een COO voordeel. Geef mij graag ook dat spul wat jij rookt?

Die 30% gewichtsvoordeel hebben ze nog t.o.v. bussen waar nog nagenoeg geen gewichtsoptimalisatie heeft plaatsgevonden (dat gaat nog wel ingelopen worden als andere fabrikanten hier zich in door ontwikkelen met hoger sterkte staal). Komt overigens ook met een nadeel dat de Ebusco 3.0 als luidruchtig wordt ervaren. Overigens is gewicht alleen niet zaligmakend en zijn er vele anderen zaken van de bus belangrijk/belangrijker, maar ik ga die grijs gedraaide plaat niet nogmaals afspelen.
mercurius-adept
1
quote:

Guzzi schreef op 29 januari 2025 15:05:

investors.ebusco.com/wp-content/uploa...

Had het nog niet gezien hiero....
ab. En met alle respect, maar vind het slecht stukje werk van Ebusco:

Pagina14: "Despite liquidity constraints Ebusco has strong financial fundamentals"

-niet uitgelegd wat die liquidity constraints zijn
-totale schuld niet benoemd
-wel benoemen dat je op 'een LC faciliteit na' verder geen bankschuld hebt uitstaan???

---
Lijkt me niet helemaal passend
Ik wil niet gelijk beweren dat het misleidend is, maar het roept bij mij wel heel veel (negatieve) vragen op....ben benieuwd hoe jullie dit zien
Banter2346
0
quote:

StoplossBurner schreef op 29 januari 2025 20:22:

[...]

Omdat de bus stabieler op de weg ligt, is dit een COO voordeel. Geef mij graag ook dat spul wat jij rookt?

Die 30% gewichtsvoordeel hebben ze nog t.o.v. bussen waar nog nagenoeg geen gewichtsoptimalisatie heeft plaatsgevonden (dat gaat nog wel ingelopen worden als andere fabrikanten hier zich in door ontwikkelen met hoger sterkte staal). Komt overigens ook met een nadeel dat de Ebusco 3.0 als luidruchtig wordt ervaren. Overigens is gewicht alleen niet zaligmakend en zijn er vele anderen zaken van de bus belangrijk/belangrijker, maar ik ga die grijs gedraaide plaat niet nogmaals afspelen.
Hoe ben je zo zeker dat staal beter bescherming biedt?
Bye
0
quote:

Daarom schreef op 29 januari 2025 17:53:

[...]

Zoals je terecht aangeeft is het jouw persoonlijke mening. Iets lichter? 30 procent lichter is niet niets. Cost of ownership gaat het meestal winnen en hierin blinkt de 3.0 uit. Denk alleen maar eens aan de bandenslijtage!

En Ebusco gaat en hoeft geen marktleider te zijn. De markt is gigantisch en met een nederige 500 - 600 bussen in 2026 ben ik uitermate tevreden.
Een belegger? Een forumdeelnemer?
Uitermate tevreden met levering van 500-600 bussen per jaar
in een markt die gigantisch is……..
Banter2346
2
quote:

mercurius-adept schreef op 29 januari 2025 21:21:

[...]

ab. En met alle respect, maar vind het slecht stukje werk van Ebusco:

....
op....ben benieuwd hoe jullie dit zien
idd, en dan een orderbestand van november.
iets te rooskleurig beeld wordt er weergegeven, alsof er niks aan de hand is. snap wel dat dat nodig is om mensen/bedrijven over te halen maar ik zou hier juist skeptisch van worden.
geen duidelikheid over huidige leveringen.
die doorverkochte bussen , zijn die dan wel geleverd inmiddels?
Somber voor 2025/2026
0
quote:

Banter2346 schreef op 30 januari 2025 07:10:

[...]

idd, en dan een orderbestand van november.
iets te rooskleurig beeld wordt er weergegeven, alsof er niks aan de hand is. snap wel dat dat nodig is om mensen/bedrijven over te halen maar ik zou hier juist skeptisch van worden.
geen duidelikheid over huidige leveringen.
die doorverkochte bussen , zijn die dan wel geleverd inmiddels?
Alle hoop en geloof die ik had in de nieuwe structuur, is aardig aan het verdampen.

Lijkt verdacht veel op Ebusco 1.0.
silverbullet
2
quote:

Daarom schreef op 29 januari 2025 10:26:

[...]

Eigenlijk zonde om hierop te reageren, maar dit de zoveelste onzinnige post.

Het compositie chassis wordt in Europa gefabriceerd en wordt samen met veel Europese onderdelen naar China verscheept. Daar wordt het chassis op een aparte locatie geassembleerd en daarna gaat het naar de bussenbouwer. Kopiëren is onmogelijk.

Wat nog wel een mooie gelegenheid is om veel extra geld binnen te halen is om andere merken het chassis in licentie te verkopen.
Kopiëren is onmogelijk?
Denk je nu echt dat Ebusco carbon vezel carrosserie zo speciaal is ?

China heeft voldoende know-how en technologie voor carbon fibre constructies waaronder o a ook bussen worden gefabriceerd.

www.king-long.com/king-long-rolls-out...
Al vanaf 2022

Ebusco heeft een veel te dure assemblage methode als dit werkelijk waar is wat jij beweert.
Via China en weer terug ...
Hoe denk je daar mee te kunnen concurreren op de markt ?

Het is heel simpel
Of je bouwt complete bussen in Europa of je importeert de bussen uit China
Ebusco management dreamteam heeft het briljante idee om het te duur en te ingewikkeld te doen.

En dan nog dag dromen over licentie verkoop
Banter2346
0
quote:

silverbullet schreef op 30 januari 2025 08:25:

[...]

Kopiëren is onmogelijk?
Denk je nu echt dat Ebusco carbon vezel carrosserie zo speciaal is ?

China heeft voldoende know-how en technologie voor carbon fibre constructies waaronder o a ook bussen worden gefabriceerd.

www.king-long.com/king-long-rolls-out...
Al vanaf 2022

Ebusco heeft een veel te dure assemblage methode als dit werkelijk waar is wat jij beweert.
Via China en weer terug ...
Hoe denk je daar mee te kunnen concurreren op de markt ?

Het is heel simpel
Of je bouwt complete bussen in Europa of je importeert de bussen uit China
Ebusco management dreamteam heeft het briljante idee om het te duur en te ingewikkeld te doen.

En dan nog dag dromen over licentie verkoop
nu doe je de fokker mensen wel tekort. het composiet bodywork is wel degelijk uniek. waarbij het gedeelte carbon heel beperkt is en meer marketing.

Chinezen beweren allemaal dat ze een composiet bus hebben, of bijv. een aluminium body, maar dat is allemaal nep. Dan zijn alleen de zijpanelen bijv. van composiet of aluminium.
VDL kan het coomposiet van Ebusco niet eens namaken, al 20 jaar... (De Phileas bussen van begin deze eeuw waren voor VDL in Eindhoven, maar die probeerden het stiekem na te maken in China en is nooit gelukt)
Frans Haan
0
quote:

Somber voor 2025/2026 schreef op 30 januari 2025 08:10:

[...]

Alle hoop en geloof die ik had in de nieuwe structuur, is aardig aan het verdampen.

Lijkt verdacht veel op Ebusco 1.0.
Nee joh....echt?
StoplossBurner
2
quote:

Banter2346 schreef op 29 januari 2025 22:28:

[...]

Hoe ben je zo zeker dat staal beter bescherming biedt?
Composieten die doorgaans gebruikt worden hebben een bros faalgedrag (en kunnen dus weinig energie absorberen), hoog sterktestaal kan veel energie absorberen door plastische absorptie (blijvende vervorming van het materiaal).
Je kan met composiet wel degelijk crash absorptie structuren maken overigens, zoals men in de F1 doet (de SIPS bijv.). Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar lijkt mij wel bijzonder ingewikkeld bij een bus t.o.v. een conventionele stalen kooi zoals bij normale (straat)auto's.

Het Chinese nieuwjaar is begonnen overigens; komende 2 weken zal het dus sowieso rustig zijn met het op de boot zetten van bussen richting Deurne/Venray.
Bye
0
[quote alias=Chipie id=15594840 date=202501300941]
[...]
Klopt , ze claimen veel maar het zijn maar kleine stukjes , en VDL hetzelfde , bussen van VDL hebben pantograaf op het dat , dit is een hoog zwaartepunt ! De bussen zwabberen bij veel wind en de accu’s zijn gestapeld achter de chauffeur, voor de chauffeur niet prettig , zoemend geluid de hele dienst aan zijn kop .
Bussen met Pantograaf hebben ook last van weersinvloeden, veel onderhoud en klein rijbereik . Zodra ze stil vallen moeten ze weg gesleept worden , dit grapje zit rond de 1000 euro per sleep .
Helaas zijn de pijlen gericht op ebusco , begrijp ook wel dat het fout is gegaan , echter nieuwe start nieuw geluk , niemand van de forum leden ooit gescheiden ?
Mooi de reactie straks van de bekende ( lol)
[/quote

1000 Euro per sleep!!!!!
Waarom denk je dat er nauwelijks Ebusco-bussen worden ingezet in de dienstregeling?

Uitsluitend problemen bij VDL? Nauwelijks problemen!
Ook jij begrijpt (inmiddels) dat het fout is gegaan bij Ebusco.
Als belegger heb je wel een groot voordeel; aandelen kosten bijna niets.
mercurius-adept
0
AI -why is forum member Bye so negative about Ebusco?

Bye has expressed consistent negativity about Ebusco due to several reasons:

Communication Issues: Bye and other forum members have criticized Ebusco's communication, stating that it has been poor for years and that the company has not learned from its mistakes.

Contract Losses: Ebusco lost contracts to Volvo, which has raised concerns about the company's ability to deliver on time and maintain its market position.

Financial Concerns: There are worries about Ebusco's financial stability, including the need for new capital and the potential for the company's value to drop significantly.

Production Challenges: Ebusco's production output has been weak, and there are concerns about the company's ability to meet its production targets

While these points are valid criticisms, the consistent focus on negative aspects could be perceived as a bias.
However, there are occasional mentions of positive points. For example, Bye acknowledged that Ebusco's stock price remained stable despite the overall market downturn. This indicates that Bye recognizes some resilience in Ebusco's performance....

mvg,
Bye
0
quote:

Pter schreef op 30 januari 2025 10:57:

Doet AI ook gewoon in het Nederlands hoor.
De resultaten spreken voor zich natuurlijk.
2.105 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 102 103 104 105 106 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 0,770
Verschil -0,037 (-4,60%)
Hoog 0,929
Laag 0,766
Volume 3.235.505
Volume gemiddeld 1.747.268
Volume gisteren 474.917