Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2025

8.206 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 ... 407 408 409 410 411 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

pakman schreef op 27 januari 2025 11:53:

[...]

ok , maar de Markt waarover jij het steeds hebt die hersteld niet , nog beter ik zeg die gaat verdwijnen (horeca) en misschien ook wel mid/klein bedrijf , verkoop GH was een Moetje heeft niks bijgedragen voor de Aandeelhouder.
winstdoel/groeiverwachting...zou dit maar eerst eens ff afwachten bij de cijfers en vwb dit koersniveau dit is ideaal voor Daghandelaren
Horeca gaat verdwijnen?
Hahaha, misschien moet jij is verdwijnen met onzin verspreiden.
pakman
0
quote:

JVR01 schreef op 27 januari 2025 11:59:

[...]

Horeca gaat verdwijnen?
Hahaha, misschien moet jij is verdwijnen met onzin verspreiden.
ook goedemiddag, de horeca/mid/klein bedrijf waarvan JET het moet hebben , niet een 4/5 sterren resto , btw onzin kom jij nog buiten en kijk je niet om je heen..te Huur te huur te Huur..te Koop te Koop
[verwijderd]
0
quote:

pakman schreef op 27 januari 2025 12:04:

[...]

ook goedemiddag, de horeca/mid/klein bedrijf waarvan JET het moet hebben , niet een 4/5 sterren resto , btw onzin kom jij nog buiten en kijk je niet om je heen..te Huur te huur te Huur..te Koop te Koop
Er staat genoeg te koop en te huur zeker, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Als horeca in de huidige vorm zou verdwijnen bied dit alleen maar meer kansen voor bedrijven in de voedsel bezorging, mensen zijn lui en blijven luie wezens.
pakman
0
quote:

JVR01 schreef op 27 januari 2025 12:15:

[...]

Er staat genoeg te koop en te huur zeker, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Als horeca in de huidige vorm zou verdwijnen bied dit alleen maar meer kansen voor bedrijven in de voedsel bezorging, mensen zijn lui en blijven luie wezens.
denk dan meer aan de AH/Jumbo's met hun kant/klaar meals...pingping en klaar dat is wat önze' jeugd wil snel snel nog sneller dat kun je met een "fiets" niet meer bijbenen ...game game game he denk eraan !!
Daarom
0
Ik zie in de steden juist een enorme toename van horeca!! In de binnensteden verdwijnen juist winkels en hier komt horeca voor in de plaats. En het gekke is dat alles ook gewoon op dinsdagen en woensdagen vol zit.
En ik zie alleen maar fietsers van de oranjebrigade. Ook dit is wel eens anders geweest!
pakman
0
quote:

Daarom schreef op 27 januari 2025 12:22:

Ik zie in de steden juist een enorme toename van horeca!! In de binnensteden verdwijnen juist winkels en hier komt horeca voor in de plaats. En het gekke is dat alles ook gewoon op dinsdagen en woensdagen vol zit.
En ik zie alleen maar fietsers van de oranjebrigade. Ook dit is wel eens anders geweest!
dan moet jij zeker bijkopen , doen he en we spreken ons over 2 mndn.
Henkie 1960
1
27 januari 6.18 uur herhaling koersadvies voor Jet, koopadvies blijft €21 (JP Morgan)
Daarom
0
Ik zit goed en hoef niet bij te kopen. Ik geef alleen maar aan hoe ik de ontwikkeling zie in de stad waarin ik woon. Er komt alleen maar horeca bij!!
Trx7
0
Dat dalen wil gewoon niet ophouden. Er is nagenoeg niks over van de de GH stijging. De koersontwikkeling is weer zoals altijd diep triest.
Daarom
1
Vandaag is het gewoon ‘de markt’. Eén slot van € 11,65 zou al mooi zijn voor vandaag. Dan morgen een hersteldagje.
Tuurlijk
1
quote:

Tordan schreef op 27 januari 2025 11:39:

[...]
Prosus gaat iets doen in delevery, maar wat?
Is JET echt de kandidaat, of zou het nog een ander kunnen zijn?
Goede vraag! Zoals ik al aangaf kan ik geen andere kandidaat in deze markt voor Prosus verzinnen. Dit zijn mijn overwegingen:

Schaalvoordelen en marktpositie: In de maaltijdbezorgingsmarkt draait alles om schaal. Door TKWY over te nemen, kan Prosus direct een van de grootste spelers worden in Europa, Noord-Amerika en Australië. Dit geeft niet alleen schaalvoordelen, maar versterkt ook hun concurrentiepositie ten opzichte van bedrijven zoals Uber Eats en DoorDash.

TKWY is goedkoop gewaardeerd: Door de recente verkoop van Grubhub en de focus op kostenbesparingen staat JET er financieel beter voor, terwijl de aandelenkoers nog steeds laag is. Dit maakt het bedrijf een aantrekkelijke overnamekandidaat.

Alternatieve kandidaten: Als Prosus in de maaltijdbezorgingsmarkt wil blijven investeren, zijn er weinig andere opties van deze schaal. Delivery Hero is geen realistische kandidaat, gezien de grote belangen van Prosus daarin en het feit dat beide al strategisch samenwerken. Andere kleinere spelers zouden onvoldoende schaalvoordelen bieden of opereren in minder aantrekkelijke markten.

Strategische fit: TKWY past goed bij Prosus' strategie. Het biedt een breed geografisch bereik, een verbeterd rendementspotentieel door synergieën, en een stevige basis om verder te bouwen in de maaltijdbezorgingssector.

Het blijft natuurlijk maar gissen of TKWY daadwerkelijk interessant is voor Prosus, maar ik zie niet veel andere opties die dezelfde voordelen bieden.

Als er een andere partij is die net zo goed of beter in hun strategie past, ben ik benieuwd om dat te horen!
Trx7
0
quote:

Daarom schreef op 27 januari 2025 12:38:

Vandaag is het gewoon ‘de markt’. Eén slot van € 11,65 zou al mooi zijn voor vandaag. Dan morgen een hersteldagje.
Dat hoor je al jaren!

Er is altijd wel een reden waarom JET daalt. De huidige koers doet gewoon pijn aan de ogen.

Een simpele wereldindex heeft de afgelopen 2 jaar al +50% gedaan. JET -50% en daalt nog steeds mee als het even kan.
Daarom
0
Heb je helemaal gelijk in!! JET is voor mij al heel veel jaren een bleeder. Ik denk echter wel dat dit de bodem wel zo’n beetje is en dat er veel meer upside is dan downside.
Trx7
0
quote:

Tuurlijk schreef op 27 januari 2025 12:40:

[...]

Goede vraag! Zoals ik al aangaf kan ik geen andere kandidaat in deze markt voor Prosus verzinnen. Dit zijn mijn overwegingen:

Schaalvoordelen en marktpositie: In de maaltijdbezorgingsmarkt draait alles om schaal. Door TKWY over te nemen, kan Prosus direct een van de grootste spelers worden in Europa, Noord-Amerika en Australië. Dit geeft niet alleen schaalvoordelen, maar versterkt ook hun concurrentiepositie ten opzichte van bedrijven zoals Uber Eats en DoorDash.

TKWY is goedkoop gewaardeerd: Door de recente verkoop van Grubhub en de focus op kostenbesparingen staat JET er financieel beter voor, terwijl de aandelenkoers nog steeds laag is. Dit maakt het bedrijf een aantrekkelijke overnamekandidaat.

Alternatieve kandidaten: Als Prosus in de maaltijdbezorgingsmarkt wil blijven investeren, zijn er weinig andere opties van deze schaal. Delivery Hero is geen realistische kandidaat, gezien de grote belangen van Prosus daarin en het feit dat beide al strategisch samenwerken. Andere kleinere spelers zouden onvoldoende schaalvoordelen bieden of opereren in minder aantrekkelijke markten.

Strategische fit: TKWY past goed bij Prosus' strategie. Het biedt een breed geografisch bereik, een verbeterd rendementspotentieel door synergieën, en een stevige basis om verder te bouwen in de maaltijdbezorgingssector.

Ik blijft natuurlijk maar gissen of TKWY daadwerkelijk interessant is voor Prosus, maar ik zie niet veel andere opties die dezelfde voordelen bieden.

Als er een andere partij is die net zo goed of beter in hun strategie past, ben ik benieuwd om dat te horen!
Stel dat het zou gebeuren, dan is een premie van 80% wel echt de max. Dan ben je als aandeelhouder (de meeste dan) nog steeds hard genaaid.
Daarom
0
Klopt… een bod onder € 30,00 lijkt mij ook kansloos. Eerst maar op eigen kracht richting € 20,00. En hiervoor is een goede outlook nodig.
LookLongTerm
3
quote:

Tuurlijk schreef op 27 januari 2025 12:40:

[...]

Goede vraag! Zoals ik al aangaf kan ik geen andere kandidaat in deze markt voor Prosus verzinnen. Dit zijn mijn overwegingen:

Schaalvoordelen en marktpositie: In de maaltijdbezorgingsmarkt draait alles om schaal. Door TKWY over te nemen, kan Prosus direct een van de grootste spelers worden in Europa, Noord-Amerika en Australië. Dit geeft niet alleen schaalvoordelen, maar versterkt ook hun concurrentiepositie ten opzichte van bedrijven zoals Uber Eats en DoorDash.

TKWY is goedkoop gewaardeerd: Door de recente verkoop van Grubhub en de focus op kostenbesparingen staat JET er financieel beter voor, terwijl de aandelenkoers nog steeds laag is. Dit maakt het bedrijf een aantrekkelijke overnamekandidaat.

Alternatieve kandidaten: Als Prosus in de maaltijdbezorgingsmarkt wil blijven investeren, zijn er weinig andere opties van deze schaal. Delivery Hero is geen realistische kandidaat, gezien de grote belangen van Prosus daarin en het feit dat beide al strategisch samenwerken. Andere kleinere spelers zouden onvoldoende schaalvoordelen bieden of opereren in minder aantrekkelijke markten.

Strategische fit: TKWY past goed bij Prosus' strategie. Het biedt een breed geografisch bereik, een verbeterd rendementspotentieel door synergieën, en een stevige basis om verder te bouwen in de maaltijdbezorgingssector.

Ik blijft natuurlijk maar gissen of TKWY daadwerkelijk interessant is voor Prosus, maar ik zie niet veel andere opties die dezelfde voordelen bieden.

Als er een andere partij is die net zo goed of beter in hun strategie past, ben ik benieuwd om dat te horen!
Ik ben het hier volledig mee eens. Na het meermaals beluisteren van de recente Prosus-webcast, in combinatie met het interview met Bloomberg, kan ik maar tot één conclusie komen: Prosus wil Jet overnemen. Natuurlijk hoeft dit niet per se te gebeuren, maar zoals de CEO van Prosus in het interview benadrukte, zet hij er wel vaart achter. Volgens hem zal Prosus binnen de komende "weken" een overname doen.

In de webcast laat de Group President het volgende weten: "As I said earlier, we will look at chunkier larger opportunities. We're not here to define an upper limit or a cap. We are gonna be opportunistic."

Daarnaast zegt de CEO in het interview van vorige week met Bloomberg: "We are based in the Netherlands, and we look forward to invest close to our home [smiles]." Dit, gecombineerd met het feit dat het hoofdkantoor van Jet tegenover dat van Prosus ligt, overtuigt mij ervan dat hij het hier over Jet heeft. Natuurlijk hoeft dit niet zo te zijn. Er worden echter nog veel meer aanwijzingen gegeven die ik nu niet snel kan intypen.

Ik heb voor mezelf een samenvatting gemaakt met alle relevante informatie uit de webcasts van Jet en Prosus, inclusief het interview. Het lijkt mij overduidelijk dat Prosus interesse heeft in Jet, maar toch blijf ik terughoudend. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening over het interview en de webcast. Wat vinden jullie hiervan?
Trx7
0
Een hersteldagje had vandaag gemoeten als je ziet hoe de chippers gedumpt worden en JET een alternatief had kunnen zijn als volledig tot de bodem aangestampt aandeel.

Nu wordt weer dat Prosus verhaal als worst voor de neus gehangen terwijl het aandeel doordaalt.
Daarom
1
quote:

Trx7 schreef op 27 januari 2025 13:02:

Een hersteldagje had vandaag gemoeten als je ziet hoe de chippers gedumpt worden en JET een alternatief had kunnen zijn als volledig tot de bodem aangestampt aandeel.
Dit heeft te maken met ‘angst en onzekerheid’. Het feit dat het volume erg laag is en de koers redelijk blijft liggen geeft mij aan dat er dit niveau weinig aandeelhouders bereid zijn om te verkopen. Het is een beetje de kat uit de boom kijken. Ik zie het als bodemvorming.
8.206 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 ... 407 408 409 410 411 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 apr 2025 17:37
Koers 18,895
Verschil +0,075 (+0,40%)
Hoog 19,090
Laag 18,855
Volume 2.404.414
Volume gemiddeld 2.058.855
Volume gisteren 5.351.723