Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans 2024

921 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 » | Laatste
effegenoeg
0
quote:

HenkdeV schreef op 18 november 2024 13:09:

[...]

Afgelopen week fors (14%) gestegen.
Nu een stukje inleveren.
We blijven wel in de plus in vergelijk met vrijdag.
Sygnify gaf ook zo'n idiote reactie daags na de spike.
Kocht ze op 23€ weer terug na de klapper van 22,10/24,50€
Dat was effe te vroeg.
Komt ook wel weer goed.
Rob_vd
3
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben de aannemingsovereenkomst voor de bouw van de uitbreiding van de terminal getekend. De uitbreiding biedt extra ruimte, comfort en beleving. Het bouwproject levert dan ook een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven. Tijdens het officiële moment ‘start bouw’ vandaag overhandigde Roel Hellemons (CEO van Eindhoven Airport) symbolisch de sleutel van het bouwterrein aan Ton Hillen (CEO van Heijmans).
Het ontwerp voor de uitbreiding is gemaakt door EGM architecten, Iv-Bouw en Peutz. Het bouwproject start met de bouw van de bagagekelder. Over ongeveer een jaar (november 2025) wordt gestart met de bouw van de entreehal. Het hoogste punt van de terminal wordt naar verwachting bereikt in vierde kwartaal 2025. De oplevering van de totale uitbreiding staat gepland voor juli 2027. Het luchthavenproces loopt tijdens vrijwel de gehele bouwperiode door.

Vanaf februari 2027 zijn er gedurende ruim vijf maanden geen vliegverkeer en passagiers omdat dan grootschalige werkzaamheden aan de start- en landingsbaan plaatsvinden. Hier wordt slim gebruik van gemaakt om de overlast voor passagiers zoveel mogelijk te beperken.

Waterbassin

In de uitbreiding zijn de meest actuele ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid verwerkt. Een deel van het dak wordt voorzien van sedumbeplanting. Dit draagt bij aan wateropvang en isolatie van de terminal. In de kelder komt een waterbassin waar het hemelwater wordt opgevangen. Dat water wordt gebruikt voor de toiletten in de uitbreiding.

De uitbreiding van de terminal is volledig gasloos. Er wordt voor het verwarmen en koelen van de terminal straks gebruik gemaakt van twee warmte-koude-opslaginstallaties. Een daarvan wordt aangelegd in de uitbreiding van de terminal. Op het dak van de uitbreiding van de terminal komen bijna 1.100 zonnepanelen. Daarmee wordt straks jaarlijks ongeveer 363.500 kilowattuur energie opgewekt, dat is circa 40% van het energieverbruik in het nieuwe gedeelte van de terminal.

Veiligheid

De luchthaven en bouwer zorgen ervoor dat passagiers, medewerkers en de omgeving zo weinig mogelijk hinder ondervinden van de bouwwerkzaamheden ten behoeve van de uitbreiding van de terminal. Heijmans werkt zo veel mogelijk met elektrisch materieel om zodoende geluid en uitstoot zo veel mogelijk te beperken. Het borgen van veiligheid tijdens de bouw heeft een hoge prioriteit. Daarom worden diverse veiligheidsmaatregelen genomen.

Zo heeft de transportroute van bouwverkeer een minimumaantal kruisingen met overige processen op- en rond de luchthaven. Er wordt een bouwticketsysteem ingezet om transporten naar de bouwplaats te reguleren. De toegang tot de bouwplaats is zo gepositioneerd dat deze niet direct langs publieke ruimte ligt. Als op de bouwplaats langs de looppaden wordt gewerkt, gebeurt dit bij hoog risicowerkzaamheden- zoals aanbrengen van damwanden- in de nacht.

Eindhoven Airport breidt de terminal uit omdat de huidige terminal te klein is voor het huidige aantal passagiers. De terminal is destijds gebouwd voor maximaal 5 miljoen passagiers. In 2023 maakten zo’n 6,8 miljoen passagiers gebruik van de luchthaven. Ook dit jaar verwacht de luchthaven een passagiersaantal op dit niveau. Na de veiligheidscontrole komt er ruim 10.000 vierkante meter bij, voor de veiligheidscontrole is dat zo’n 2000 vierkante meter. Met de uitbreiding komt er meer ruimte voor de luchthavenprocessen en services. Er komen meer gates en meer ruimte voor horeca. Verder worden een game room, een quiet room en een grotere kids area toegevoegd. Ook worden het non-Schengengebied en de aankomsthal vergroot. Daarnaast wordt een bagagekelder gebouwd.
Robasc+
0
Zeg BNP Paribas, wanneer komt er eens verse Heijmans turbo met een beetje meer hefboom ? Fin.Niv. 16€ ligt wel erg ver van de huidige koers !
Paul
4
quote:

HenkdeV schreef op 18 november 2024 13:09:

[...]

Afgelopen week fors (14%) gestegen.
Nu een stukje inleveren.
8 procent daling zonder nieuws? Vind het toch wel opmerkelijk.
Daexter
1
quote:

Paul schreef op 18 november 2024 18:51:

[...]

8 procent daling zonder nieuws? Vind het toch wel opmerkelijk.
Opmerkelijke bewegingen zijn er altijd, maar die hoeven niks te betekenen. Het is gissen wat de precieze oorzaak is maar de call opties waren voorafgaande aan de update vrij duur. Er waren blijkbaar veel mensen die ze hebben ingeslagen. Mogelijk moest iemand vandaag aandelen verkopen om de geschreven calls te dekken, zomaar een gokje wat er aan de hand zou kunnen zijn
Lodewij35
0
Toch vraag je je af, waar juist bij Heijmans de laatste tijd die heftige bewegingen vandaan komen. Morgen weer 6 procent erbij ?!
Rob_vd
0
quote:

Lodewij35 schreef op 18 november 2024 21:59:

Toch vraag je je af, waar juist bij Heijmans de laatste tijd die heftige bewegingen vandaan komen. Morgen weer 6 procent erbij ?!
Misschien dat de gebroeders van Wanrooij kerstinkopen moesten doen ;-)
HenkdeV
6
quote:

joeparkers schreef op 21 november 2024 15:57:

flipperkast aandeel
Zou het liever een flappenkast aandeel noemen.
De flappen stromen binnen dit jaar tot nog toe.
HenkdeV
0
mvdp
0
HenkdeV
1
quote:

mvdp schreef op 25 november 2024 22:34:

Omzet in de nabeurshandel nóg eens zo'n M€3,68?

Waar zie je dat dan.
Aan de omzet teller op bijvoorbeeld IEX.
Medusa
0
Tja, na de overdracht gisteren van 60.603 stuks op 28,50 euro in de naveiling kan de koers weer omlaag worden gebracht.
mvdp
0
quote:

HenkdeV schreef op 26 november 2024 08:27:

[...]

Aan de omzet teller op bijvoorbeeld IEX.

Bijvoorbeeld? Link?

Want ik zie slechts volume, ik zie slechts reguliere handel, en ik zie tot slot op Euronext dat het gisteren 'gewoon' de 130k en bijna M€3,7 omzet was.

Dus jouw nabeurs verdubbeling zie ik niet en zover ik weet volgt IEX slechts Euronext.

Edit: ik zie nu pas dat je jouw zogenaamde 'verdubbeling nabeurs' al postte om 17:39. Dus het is kletskoek in zoverre dat je het volume in de slotveiling bedoelde. Niks omzet, niks nabeurs.

De enige nabeurshandel in Heijmans die ik ken heeft altijd erg kleine volumes.

Zucht.
Hammer
0
quote:

joeparkers schreef op 26 november 2024 12:55:

mag ik nog een keer flipperkast aandeel zeggen?
Nee, het is nu wel mooi geweest!
HenkdeV
0
quote:

mvdp schreef op 26 november 2024 10:54:

[...]

Bijvoorbeeld? Link?

Want ik zie slechts volume, ik zie slechts reguliere handel, en ik zie tot slot op Euronext dat het gisteren 'gewoon' de 130k en bijna M€3,7 omzet was.

Dus jouw nabeurs verdubbeling zie ik niet en zover ik weet volgt IEX slechts Euronext.

Edit: ik zie nu pas dat je jouw zogenaamde 'verdubbeling nabeurs' al postte om 17:39. Dus het is kletskoek in zoverre dat je het volume in de slotveiling bedoelde. Niks omzet, niks nabeurs.

De enige nabeurshandel in Heijmans die ik ken heeft altijd erg kleine volumes.

Zucht.
Inderdaad slotveiling, maar daarom nog wel bijzonder.
joeparkers
0
quote:

Hammer schreef op 26 november 2024 14:16:

[...]

Nee, het is nu wel mooi geweest!
sjammer
HaBe
0
quote:

joeparkers schreef op 26 november 2024 17:03:

[...]

sjammer
Heijmans importheffing US?
921 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 31,650
Verschil -0,250 (-0,78%)
Hoog 32,300
Laag 31,650
Volume 46.407
Volume gemiddeld 94.174
Volume gisteren 48.268