Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.942 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
WaardeAandeel
0
quote:

Op en Neer schreef op 23 oktober 2024 21:59:

Door de beslaglegging op de bankrekening, zal er geen salaris worden betaald. Wat verschrikkelijk voor de werknemers die brood en hun vaste lasten moeten gaan betalen. Ik hoop dat het salaris van october al betaald is.
Lijkt mij niet dat dit al betaald is, maar UWV pakt dit gewoon over indien het misgaat.

Ook daarom is het een kwestie van dagen en geen weken. Geen salaris = geen werknemers die nog komen opdagen op termijn. Los van alle onrust onder leveranciers, enzovoorts.

Ik ben bang dat het snel klaar is met Ebusco.

Ik heb geen positie.
Branco P
2
Gelooft er hier iemand echt dat Ebusco al heel veel bussen voor QBuzz “klaar” had? Ik geloof dat niet. Vertraagde levering is nu juist de main issue bij Ebusco.

Volgens mij is het nu einde oefening. Bedenk dat de echte CEO ook al is vervangen door een “katvanger”.

In de huidige situatie mag een bestuurder niet eens meer nieuw geld ophalen bij beleggers, maar dient er m.i. gewoon faillissement te worden aangevraagd.
A3aan
1
Uitspraak rechter betekent einde Ebusco. Het zou mij niet verbazen als morgen er geen handel meer is in Ebusco aandelen.
sheepwith5legs
1
Littletycoon
0
quote:

Branco P schreef op 23 oktober 2024 22:09:

In de huidige situatie mag een bestuurder niet eens meer nieuw geld ophalen bij beleggers, maar dient er m.i. gewoon faillissement te worden aangevraagd.
Dat mag nog zeker wel, het is niet voor niets risico kapitaal.

Ze mogen niet misleid worden, maar daar zal je in de huidige situatie natuurlijk niet van kunnen spreken.
StoplossBurner
0
Morgen Q3 cijfertjes. Hoeveel verlies worden de aandeelhouders ditmaal op getrakteerd? H1 verlies was 60 miljoen op 38 miljoen omzet. Ongeveer 50 bussen per kwartaal werden er afgeleverd in H1, in Q3 wederom 50 bussen of zou de versnelling van de productie daar dan eindelijk zijn? Ik verwacht van niet en dat ze gewoon op 50 bussen per kwartaal blijven, misschien zelfs wel minder gezien de vakantie periode in juli/augustus en het tekort aan geld om bussen af te leveren / af te bouwen. Dus wederom een kwartaal verlies van 10 tot 20 miljoen. Ook benieuwd hoe ver de contracted liabilities zijn gestegen (was 43 miljoen); durfde er nog meer klanten vooruit te betalen?
Wie weet worden we een keer positief verrast met kleinere verliezen en daadwerkelijk significante productie opschaling? Zou de eerste keer zijn bij de presentaties van de cijfers sinds de beursgang, dus ook dat verwacht ik niet.
En zal morgen de claimemissie prospectus nog kenbaar worden gemaakt? Dat moet wel om nog voor die 0,0001% overlevingskans te gaan.
€URO-Trader
0
quote:

A3aan schreef op 23 oktober 2024 22:15:

Uitspraak rechter betekent einde Ebusco. Het zou mij niet verbazen als morgen er geen handel meer is in Ebusco aandelen.
nonsens. Er is zeker nog een onverwachte geldschieter.
Thorgall
4
quote:

€URO-Trader schreef op 23 oktober 2024 22:31:

[...]nonsens. Er is zeker nog een onverwachte geldschieter.
als het zeker is dat er een geldschieter is, is ie in ieder geval niet onverwacht.

Die tent is verleden tijd.
StoplossBurner
2
quote:

€URO-Trader schreef op 23 oktober 2024 22:31:

[...]nonsens. Er is zeker nog een onverwachte geldschieter.
Koersdoel €3,-
Het mannetje van de radio
2
Ze zullen morgen nog wel met een berichtje komen met de strekking: ,,we bestuderen de uitspraak en beraden ons op hoger beroep’’.
kurdistan
1
quote:

sheepwith5legs schreef op 23 oktober 2024 22:17:

Je moet het maar zo zien; Boeing maakt veel meer verlies. En die bestaat ook nog.
wat een belediging richting Boeing. Waar komt deze vergelijking in eens vandaan? ben je high of zo?
MFCONSwasonschuldig
1
quote:

€URO-Trader schreef op 23 oktober 2024 22:31:

[...]nonsens. Er is zeker nog een onverwachte geldschieter.
Niemand gaat eerst 1,2 mln naar Qbuzz overmaken.
Fred107
0
quote:

sheepwith5legs schreef op 23 oktober 2024 22:17:

Je moet het maar zo zien; Boeing maakt veel meer verlies. En die bestaat ook nog.
Precies , een bedrijf mag gewoon verlies draaien.
KLM is ook al zo vaak technisch failliet geweest.
Situatie Ebusco is gewoon beroerd, snap ook niet waarom ze die dingen niet gewoon bouwen. Niet lullen maar poetsen.
Het zal allemaal wel moeilijker liggen maar hoe dan ook hebben ze 45 bussen aan handel beschikbaar en die bussen kunnen ze echt wel kwijt. Ik verwacht hier nog wel een zet van Schreyer.
We gaan het horen en zien morgen. Zolang ze die boete betalen en ergens een al dan niet tijdelijke oplossing voor de salarissen vinden kunnen ze nog dingen redden. Ik betwijfel namelijk of ze de boel in dit stadium laten klappen.
Voor zittende groot aandeelhouders is het dán namelijk een werkelijke dikke aderlating. En dat is wel even wat meer dan de hier postende plukjes.
Ben benieuwd met welk plan ze uit de hoge hoed komen.
Ik blijf het wel echt een mooie bus vinden.
Er is dus hoe dan ook intrinsieke waarde.
Denk dat het een lange nacht wordt voor de bazen bij Ebusco.
We gaan het zien!
mvdp
0
quote:

MFCONSwasonschuldig schreef op 23 oktober 2024 23:37:

[...]
Niemand gaat eerst 1,2 mln naar Qbuzz overmaken.

Precies, en het voorlaatste deel van de uitspraak (zie link R.K. Daniels vorige pagina) is voor de rest ook dodelijk v.w.b. eventueel geïnteresseerden in die wel-beschikbare bussen. Althans niet (zoals in dat PB gesteld 'zelfs iets gunstiger', etc.) voor een enigermate 'normaal bedrag'.

Citaat:
"Ernstig vermoeden dat Ebusco haar verplichtingen niet zal nakomen
3.15. Ook als de ontbinding om de hiervoor genoemde redenen niet rechtsgeldig is, had Qbuzz de bevoegdheid de Busovereenkomst op te zeggen op grond van artikel 26.1, zoals zij aanvoert bij conclusie van antwoord. Qbuzz heeft op grond van dat artikel het recht de Busovereenkomst op te zeggen als er een ernstig vermoeden bestaat van niet nakoming van de (leverings-)verplichtingen door Ebusco. Daar is sprake van. Het staat namelijk vast dat Ebusco is tekortgeschoten in de nakoming van haar verplichting tot betaling van de overeengekomen vertragingsschade vóór 1 oktober 2024. Daarnaast bestaat er een gegronde vrees voor het voortbestaan van Ebusco, waardoor Ebusco mogelijk ook niet in staat zal zijn om de onderhoudsverplichtingen en verstrekte garanties op grond van de Busovereenkomst na te komen. Dat wordt niet weggenomen door de belofte om de technische informatie en reserveonderdelen ‘in escrow’ te plaatsen. Ook om deze reden is de vordering van Ebusco dus niet toewijsbaar."
Fred107
1
quote:

MFCONSwasonschuldig schreef op 23 oktober 2024 23:37:

[...]

Niemand gaat eerst 1,2 mln naar Qbuzz overmaken.
Valt nog te bezien.
MFCONSwasonschuldig
1
quote:

mvdp schreef op 23 oktober 2024 23:46:

[...]

Precies, en het voorlaatste deel van de uitspraak (zie link R.K. Daniels vorige pagina) is voor de rest ook dodelijk v.w.b. eventueel geïnteresseerden in die wel-beschikbare bussen. Althans niet (zoals in dat PB gesteld 'zelfs iets goedkoper', etc.) voor een enigermate 'normaal bedrag'.

Citaat:
"Ernstig vermoeden dat Ebusco haar verplichtingen niet zal nakomen
3.15. Ook als de ontbinding om de hiervoor genoemde redenen niet rechtsgeldig is, had Qbuzz de bevoegdheid de Busovereenkomst op te zeggen op grond van artikel 26.1, zoals zij aanvoert bij conclusie van antwoord. Qbuzz heeft op grond van dat artikel het recht de Busovereenkomst op te zeggen als er een ernstig vermoeden bestaat van niet nakoming van de (leverings-)verplichtingen door Ebusco. Daar is sprake van. Het staat namelijk vast dat Ebusco is tekortgeschoten in de nakoming van haar verplichting tot betaling van de overeengekomen vertragingsschade vóór 1 oktober 2024. Daarnaast bestaat er een gegronde vrees voor het voortbestaan van Ebusco, waardoor Ebusco mogelijk ook niet in staat zal zijn om de onderhoudsverplichtingen en verstrekte garanties op grond van de Busovereenkomst na te komen. Dat wordt niet weggenomen door de belofte om de technische informatie en reserveonderdelen ‘in escrow’ te plaatsen. Ook om deze reden is de vordering van Ebusco dus niet toewijsbaar."


Precies. Er is een reden dat ik bv niet in een 25k Fisker Ocean rondrij die ooit 70k had moeten kosten.
Op en Neer
0
quote:

Fred107 schreef op 23 oktober 2024 23:44:

[...]
Precies , een bedrijf mag gewoon verlies draaien.
KLM is ook al zo vaak technisch failliet geweest.
Situatie Ebusco is gewoon beroerd, snap ook niet waarom ze die dingen niet gewoon bouwen. Niet lullen maar poetsen.
Het zal allemaal wel moeilijker liggen maar hoe dan ook hebben ze 45 bussen aan handel beschikbaar en die bussen kunnen ze echt wel kwijt. Ik verwacht hier nog wel een zet van Schreyer.
We gaan het horen en zien morgen. Zolang ze die boete betalen en ergens een al dan niet tijdelijke oplossing voor de salarissen vinden kunnen ze nog dingen redden. Ik betwijfel namelijk of ze de boel in dit stadium laten klappen.
Voor zittende groot aandeelhouders is het dán namelijk een werkelijke dikke aderlating. En dat is wel even wat meer dan de hier postende plukjes.
Ben benieuwd met welk plan ze uit de hoge hoed komen.
Ik blijf het wel echt een mooie bus vinden.
Er is dus hoe dan ook intrinsieke waarde.
Denk dat het een lange nacht wordt voor de bazen bij Ebusco.
We gaan het zien!
Ik verwacht dat morgen dit aandeel geschorst gaat worden.
Fred107
0
quote:

Op en Neer schreef op 23 oktober 2024 23:51:

[...]
Ik verwacht dat morgen dit aandeel geschorst gaat worden.
zou zomaar kunnen. Niemand weet het.
Onder druk wordt alles vloeibaar. En Qbuzz zit nog steeds zonder busjes. Zullen ook niet zomaar ergens kunnen wegtoveren.
Roels
0
quote:

Fred107 schreef op 23 oktober 2024 23:44:

[...]
Precies , een bedrijf mag gewoon verlies draaien.
KLM is ook al zo vaak technisch failliet geweest.
Situatie Ebusco is gewoon beroerd, snap ook niet waarom ze die dingen niet gewoon bouwen. Niet lullen maar poetsen.
Het zal allemaal wel moeilijker liggen maar hoe dan ook hebben ze 45 bussen aan handel beschikbaar en die bussen kunnen ze echt wel kwijt. Ik verwacht hier nog wel een zet van Schreyer.
We gaan het horen en zien morgen. Zolang ze die boete betalen en ergens een al dan niet tijdelijke oplossing voor de salarissen vinden kunnen ze nog dingen redden. Ik betwijfel namelijk of ze de boel in dit stadium laten klappen.
Voor zittende groot aandeelhouders is het dán namelijk een werkelijke dikke aderlating. En dat is wel even wat meer dan de hier postende plukjes.
Ben benieuwd met welk plan ze uit de hoge hoed komen.
Ik blijf het wel echt een mooie bus vinden.
Er is dus hoe dan ook intrinsieke waarde.
Denk dat het een lange nacht wordt voor de bazen bij Ebusco.
We gaan het zien!
Je mag zoveel verlies lijden als je wilt, als het geld echter op is en aandeelhouders niet bijstorten is het wel gewoon klaar. Ebusco is een tent die al jaren meer beloofd dan ze presteren. Goed product maar de executie is om te janken. Door covid kwamen ze daar langer mee weg dan normaal is, maar dit bedrijf wordt echt al jaren belachelijk slecht geleid.

Als de cijfers morgen volgens verwachting zijn lijkt het me gewoon over en sluiten voor Ebusco. Mocht er eindelijk geleverd worden, heb je mi een minieme kans dat ze net langs het randje gaan. Dan moet er door bestaande aandeelhouders nogmaals 30-40 miljoen gestort worden en kan daarna vanuit afbouw voorraad gewerkt worden aan de rest van de operatie. Ik verwacht echter niet dat de nieuwe top binnen een paar maand een dergelijke turn around heeft kunnen neerzetten dat de operatie nu een stuk efficiënter verloopt.
Fred107
0
quote:

Roels schreef op 24 oktober 2024 00:46:

[...]

Je mag zoveel verlies lijden als je wilt, als het geld echter op is en aandeelhouders niet bijstorten is het wel gewoon klaar. Ebusco is een tent die al jaren meer beloofd dan ze presteren. Goed product maar de executie is om te janken. Door covid kwamen ze daar langer mee weg dan normaal is, maar dit bedrijf wordt echt al jaren belachelijk slecht geleid.

Als de cijfers morgen volgens verwachting zijn lijkt het me gewoon over en sluiten voor Ebusco. Mocht er eindelijk geleverd worden, heb je mi een minieme kans dat ze net langs het randje gaan. Dan moet er door bestaande aandeelhouders nogmaals 30-40 miljoen gestort worden en kan daarna vanuit afbouw voorraad gewerkt worden aan de rest van de operatie. Ik verwacht echter niet dat de nieuwe top binnen een paar maand een dergelijke turn around heeft kunnen neerzetten dat de operatie nu een stuk efficiënter verloopt.
Eens, ze zullen met een verdomd goed verhaal moeten komen.
Niemand weet op dit moment in hoeverre de turnaround al voorbereid is.
Qbuzz staat in zijn recht maar ik vind het wel een rotstreek van ze om het op dit moment zo te timen. Echt onder de gordel.
Ze schieten er namelijk geen zak mee op , ze weten nu in elk geval zeker dat ze die lijn niet kunnen opzetten. Een paar dagen erbij en er was wellicht kans eea uit te onderhandelen in het voordeel van Qbuzz m.i.
Wetende dat morgen een plan gepresenteerd wordt.
12.942 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 5 feb 2025 13:48
Koers 0,810
Verschil +0,019 (+2,34%)
Hoog 0,818
Laag 0,792
Volume 268.386
Volume gemiddeld 1.708.362
Volume gisteren 1.978.363