Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.941 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Bestek
0
quote:

DiamondHands schreef op 12 september 2024 09:39:

[...]

Correctie After-Knowledge....
Er is geen 1.3 miljard opgehaald. maar slechts 300.000.000

Dan nog, is een hoop geld. ik denk met de huidige besparingen en het niet meer produceren in EU, met het nieuwe turnaround plan. dat ze het wel kunnen halen. als je al 30.000.000+ gaat besparen, veel mensen er uit. daarna geen zware overhead kosten.
En alles in China produceren. zoals ze in 2019- 2020 nog deden met 100.000.000 plus winst, zie ik niet in waarom het nu niet zou kunnen. en met een orderboek die nog fors is. met nieuwe CEO zie ik het zeer positief in. ja en er zullen klanten opzeggen, met als gevolg dat andere klanten eerder hun bussen krijgen. ik zie dat niet als een risico, maar eerder als opportuniteit.
Omdat ze toen een nieuw veelbelovend bedrijf hadden, inmiddels is het een onbetrouwbare partner gebleken.
De klanten die al twee jaar wachten gaan voor en na allemaal vertrekken als ze niet snel een bus krijgen dus dat orderboek is vlug leeg, de schadevergoedingen die daaruit volgen zullen ook geen positieve invloed hebben. Ik verwacht op korte termijn een domino effect.
Uitstappen en €195,- cashen is inmiddels zinloos dus ik zie wel.
Nakennis
0
quote:

DiamondHands schreef op 12 september 2024 09:39:

[...]

Correctie After-Knowledge....
Er is geen 1.3 miljard opgehaald. maar slechts 300.000.000

Dan nog, is een hoop geld. ik denk met de huidige besparingen en het niet meer produceren in EU, met het nieuwe turnaround plan. dat ze het wel kunnen halen. als je al 30.000.000+ gaat besparen, veel mensen er uit. daarna geen zware overhead kosten.
En alles in China produceren. zoals ze in 2019- 2020 nog deden met 100.000.000 plus winst, zie ik niet in waarom het nu niet zou kunnen. en met een orderboek die nog fors is. met nieuwe CEO zie ik het zeer positief in. ja en er zullen klanten opzeggen, met als gevolg dat andere klanten eerder hun bussen krijgen. ik zie dat niet als een risico, maar eerder als opportuniteit.
Opgehaald niet maar beurswaarde was 1,3 miljard destijds.

www.ad.nl/economie/fabrikant-elektris...

De 25 miljoen die nu opgehaald moet worden is nog geen 2% van die opgerookte beurswaarde van 1,3 miljard.

Nakennis
1
quote:

a gruijthuijsen schreef op 12 september 2024 09:43:

precies hier op het forum zit alles wat verlies heeft zijn negatieve gal te spuwen ,maar ik zie het goed komen niet vandaag of morgen maar over 2 jaar wel
Ik denk dat ze over 2 jaar hetzelfde lot als IMTECH beschoren zijn en niet meer bestgaan.
Heeft niks met mijn persoonlijk verlies te maken maar ik zie geen verdienmodel/bestaansrecht voor deze organisatie meer.
phu
4
quote:

after-knowledge schreef op 12 september 2024 12:45:

[...]

Ik denk dat ze over 2 jaar hetzelfde lot als IMTECH beschoren zijn en niet meer bestgaan.
Heeft niks met mijn persoonlijk verlies te maken maar ik zie geen verdienmodel/bestaansrecht voor deze organisatie meer.
2 jaar zeg je? Dit jaar is het nog afgelopen mocht oa die claimemissie niet slagen. Denk sowieso de aandeelhouder de pineut. Als ze al overleven dan zonder huidige aandeelhouders. Daar ben ik van overtuigd.
kweetnie
1
Toch nog maar eens de vraag hier, op welke onderdelen dient gewacht te worden voordat de bussen uitgeleverd kunnen gaan worden.
Het is toch niet zo dat ze van 1 leverancier afhankelijk zijn, dit zou dan toch wellicht via een andere leverancier ingekocht kunnen worden.
Laat ze nou eens zorgen dat er bussen uitgeleverd gaan worden, duurt allemaal veel te lang natuurlijk.
Kan mij niet voorstellen dat er niet meerdere wegen zijn om die bussen uiteindelijk zo snel mogelijk de weg op te krijgen.
Arthur S
2
Voor dit bedrijf is vrijwel niets meer mogelijk. Waarom nog onderdelen leveren als er niet vooraf voor is betaald? Voor hetzelfde geld (ha, ha) zie je je geld nooit meer terug. En vooraf betalen lukt Ebusco totdat er claimemissiegeld is waarschijnlijk ook niet....
€URO-Trader
0
quote:

kweetnie schreef op 12 september 2024 14:06:

Toch nog maar eens de vraag hier, op welke onderdelen dient gewacht te worden voordat de bussen uitgeleverd kunnen gaan worden.
Het is toch niet zo dat ze van 1 leverancier afhankelijk zijn, dit zou dan toch wellicht via een andere leverancier ingekocht kunnen worden.
Laat ze nou eens zorgen dat er bussen uitgeleverd gaan worden, duurt allemaal veel te lang natuurlijk.
Kan mij niet voorstellen dat er niet meerdere wegen zijn om die bussen uiteindelijk zo snel mogelijk de weg op te krijgen.
betalingsachterstanden.
baantjer
1
quote:

kweetnie schreef op 12 september 2024 14:06:

Toch nog maar eens de vraag hier, op welke onderdelen dient gewacht te worden voordat de bussen uitgeleverd kunnen gaan worden.
Het is toch niet zo dat ze van 1 leverancier afhankelijk zijn, dit zou dan toch wellicht via een andere leverancier ingekocht kunnen worden.
Laat ze nou eens zorgen dat er bussen uitgeleverd gaan worden, duurt allemaal veel te lang natuurlijk.
Kan mij niet voorstellen dat er niet meerdere wegen zijn om die bussen uiteindelijk zo snel mogelijk de weg op te krijgen.
Je doet je naam eer aan!
Jantine weet het beter
0
quote:

kweetnie schreef op 12 september 2024 14:06:

Toch nog maar eens de vraag hier, op welke onderdelen dient gewacht te worden voordat de bussen uitgeleverd kunnen gaan worden.
Het is toch niet zo dat ze van 1 leverancier afhankelijk zijn, dit zou dan toch wellicht via een andere leverancier ingekocht kunnen worden.
Laat ze nou eens zorgen dat er bussen uitgeleverd gaan worden, duurt allemaal veel te lang natuurlijk.
Kan mij niet voorstellen dat er niet meerdere wegen zijn om die bussen uiteindelijk zo snel mogelijk de weg op te krijgen.
Produceren in China klinkt leuk, maar is een logistieke nachtmerrie voor producten waar vrij regelmatig vervangings onderdelen in moeten... Die ook uit China komen.

Dat gaat per containerschip en is dus traag. Om de transportkosten niet al te hoog op te laten lopen moet je volle containers hebben en om tegenslag op de bevoorrading te overbruggen enorme voorraden in Nederland. Immers heb je de delen. Niet, staat je klant stil. En aangezien die klant niet één, maar een hele vloot met jouw merk heeft is de kans groot dat er zeer rap meer stilstand ontstaat. En dan hedde gij wel een probleem met uw klant.

En aangezien die mensen elkaar allemaal wel ergens van kennen en met elkaar praten.... Ben je zo klaar met je bedrijf.
StoplossBurner
1
quote:

kweetnie schreef op 12 september 2024 14:06:

Toch nog maar eens de vraag hier, op welke onderdelen dient gewacht te worden voordat de bussen uitgeleverd kunnen gaan worden.
Het is toch niet zo dat ze van 1 leverancier afhankelijk zijn, dit zou dan toch wellicht via een andere leverancier ingekocht kunnen worden.
Laat ze nou eens zorgen dat er bussen uitgeleverd gaan worden, duurt allemaal veel te lang natuurlijk.
Kan mij niet voorstellen dat er niet meerdere wegen zijn om die bussen uiteindelijk zo snel mogelijk de weg op te krijgen.
Onderdelen waarvoor andere 'keuzes in inkoopcapaciteit' worden gemaakt. Het is een vliegwiel wat zichzelf niet langer kan stoppen; voor een efficiënte productie heb je geld nodig om alle onderdelen tijdig op voorraad te hebben. Dit is er niet en wordt de productie eerder meer inefficiënt dan efficiënter, in Q2 werden er dan ook evenveel bussen afgeleverd als in Q1. Nog meer te late leveringen, nog minder geld (meer boetes), nog minder voorraad, nog meer verlate leveringen etc. Ik zei in februari of maart 2024 hier niet voor niks al dat het 2 over 12 was en 2023 het make or break year was. Dat was een dikke vette break waardoor een rit naar de afgrond onvermijdelijk is.
Let op; er staan ook nog 43 miljoen aan contracted liabilities uit (wat onderhand al de bedrijfswaarde nadert), waarschijnlijk een flink deel van klant Deutsche Bahn die deze nieuwe CEO dan wellicht ook naar voren hebben kunnen schuiven. Nog even zoveel mogelijk bussen voor DB afbouwen en dan doorstarten met de smeulende puinhopen.
MOEdig Voorwaarts
2
Veel vraagtekens bij de kapitaalinjectie van Ebusco

Een omvangrijke kapitaalronde waarover nog veel cruciale informatie ontbreekt. E-bussenbouwer Ebusco wil 36 miljoen euro aan nieuw eigen vermogen ophalen, hoofdzakelijk via een claimemissie. Maar terwijl andere bedrijven bij soortgelijke aandelenuitgiftes de plannen concreet op tafel leggen, is Ebusco ronduit zuinig met informatie.


www.veb.net/artikel/09611/veel-vraagt...
Wacko Winger
0
Ik vraag mij nog steeds af waarom bij de vorige emissie niet groter is ingezet op alle aandeelhouders. mijnsinziens was dit bedrag dat vlotjes opgehaald.

Iemand hier meer achtergrond info over?
Het mannetje van de radio
1
quote:

Wacko Winger schreef op 13 september 2024 08:00:

Ik vraag mij nog steeds af waarom bij de vorige emissie niet groter is ingezet op alle aandeelhouders. mijnsinziens was dit bedrag dat vlotjes opgehaald.

Iemand hier meer achtergrond info over?
Onkunde van het management om de hoogte van het daadwerkelijk benodigde kapitaal in te schatten.
MFCONSwasonschuldig
2
quote:

Het mannetje van de radio schreef op 13 september 2024 09:40:

[...]

Onkunde van het management om de hoogte van het daadwerkelijk benodigde kapitaal in te schatten.
Omdat die inschatting waarschijnlijk niets van doen heeft met het operationele aspect, meer als in: wat kunnen we nog vragen om het einde uit te stellen. Dat is een lastige vraag.
Bert44
0
Add Value Fund is niet positief over de emissie in hun halfjaarbericht. Zij geven aan eerder af te bouwen dan bijstorten
Plein777
0
quote:

Bert44 schreef op 14 september 2024 07:57:

Add Value Fund is niet positief over de emissie in hun halfjaarbericht. Zij geven aan eerder af te bouwen dan bijstorten
addvaluefund.nl/uploads/media/maandbe...
Fender bass
0
quote:

Plein777 schreef op 14 september 2024 18:55:

[...]

addvaluefund.nl/uploads/media/maandbe...
Lees ik er nou steeds overheen?
Ik lees alleen dat het het slechts presterende fonds is.
K. Wiebes
0
..."In de laatste regel van het persbericht wijst Ebusco erop “om twijfel te voorkomen”
dat de bussenbouwer tijdens de laatste ava in mei al de ruimte van aandeelhouders
heeft gekregen gedurende 18 maanden vanaf die ava een onderhandse aandelen-
plaatsing te mogen doen. Daarbij mag maximaal 20 procent van de op enig moment
uitstaande aandelen worden uitgegeven. Die bijgedrukte stukken kunnen bovendien
tegen een korting op de beurskoers worden aangeboden.

Het is niet uit te sluiten dat grootaandeelhouders azen op deze aandelen met korting.
In ruil voor een toezegging in te schrijven op de claimemissie eisen zij dan wellicht
mee te mogen te doen in een onderhandse plaatsing (tegen gunstige voorwaarden)"...

Mogelijkerwijs dus éérst - als onderdeel van 't geheel - zo'n 14 MLN stukkies voor 'n
paar stiuvers richting de groten, die dan vervolgens mét (o.a.) dié stukken meedoen
met de claim-emissie.
Ik vermoed - wannéér de hele nondeju al zou slagen - dat de koers vervolgens 'n flink
eind richting die paar stuivers zal fietsen (voor zover het aantal bekend zal worden
gemaakt); ongeácht de emissieprijs, die waarschijnlijk vervolgens wat hoger zal
liggen.
12.941 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 0,918
Verschil +0,001 (+0,08%)
Hoog 0,930
Laag 0,910
Volume 401.797
Volume gemiddeld 1.699.464
Volume gisteren 509.863