Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.941 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Jochie1962
2
Wil je nog wat verdienen aan eBusco? gewoon een bus bestellen en rijk leven van de vergoeding voor te laat leveren.
Stier
1
Hoogste tijd voor een crowdfund actie. Anders komt het niet meer goed. Keert allemaal je portemonnee om en steunt het goede doel.
Kanhetlager
1
quote:

Jochie1962 schreef op 1 augustus 2024 19:22:

Wil je nog wat verdienen aan eBusco? gewoon een bus bestellen en rijk leven van de vergoeding voor te laat leveren.
Ze schijnen problemen te hebben met de individuele wensen van de klanten. In dit geval ga ik voor de electrische foodbus!
Bye
0
quote:

Kanhetlager schreef op 1 augustus 2024 18:56:

[...]

Al voor de onderhandelingen gestopt dan!
Dat overlevings-/doorstartfinancieringsplan van
Peter was meteen verdacht..
En hij kon bij de bank meteen
inpakken.
Op en Neer
0
quote:

Kanhetlager schreef op 1 augustus 2024 19:29:

[...]

Ze schijnen problemen te hebben met de individuele wensen van de klanten. In dit geval ga ik voor de electrische foodbus!
Komt het busje nog?
The passenger
0
quote:

Huubke schreef op 31 juli 2024 22:22:

Ik hou totaal niet van het "I told you so" principe.
Maar moet het toch even kwijt.
Toen ik destijds daar begon hadden ze de 2.2 als constante inkomstenbron en ondertussen was de ontwikkeling van de 3.0 begonnen.
Dit was een uniek concept in de markt met veel potentie.
Helaas is deze 3.0 veel te vroeg verkocht.
De ontwikkeling was nog niet klaar, procurement stond nog in de kinderschoenen en productie was ondertussen alvast begonnen (met de beschikbare delen)...
En ondertussen was verkoop en project management aan het pushen dat de 3.0 bussen koste wat kost op tijd de deur uit moesten omdat anders boetes betaald moesten worden.

Hadden ze 2 jaar gewacht met de 3.0 vermarkten, had het er waarschijnlijk heel anders uit gezien. En deze mening wordt gedeeld door vele betrokkenen.
Zo allen, toch weer even terug naar de kern.

En zo las ik dat bussen met productiefouten koste wat kost naar Barcelona gestuurd moesten worden.

Imbo getuige van wanbeleid. Bijvelds c.s. met name in sales gedroegen zich ten overstaande van de operatie als despotische pubers in schaapskleren uiteraard, met de nodige narcistische trekjes.

En zo, wordt er 350M door de toilet geflushed, niks meer en niets minder.

De vraag is of dit Bijvelds aan te rekenen is, hetgeen een retorische vraag lijkt.

Dan kom ik terug op mijn geliefde oud minster van onderwijs Robbert Dijkgraaf, die aangaf wat wij in NL hebben. En dat is het talent van elkaar.

Nu ligt imbo het talent van Bijvelds niet in het zijn van CEO, maar nogmaals snijvlak commercie / product development.

Dat het qua governance zo gierend uit de bocht is gevlogen, 3 jaar lang, acht ik ook te wijten aan de raad van toezicht maar zeker ook Teslin. Van hen zou je toch verwachten om de kwaliteiten van het mgt redelijkerwijs in te schatten, zoals die Jan-Jaap Bongers, die de plannen van Ebusco bleef ondersteunen, terwijl de werkelfjes van Ebusco vanuit een operationeel perspectief onmogelijke opdrachten werden “gegund”, en langzamerhand argeloos als zij waren naar het slachthuis werden geleid.

Er ontstond imbo een gevaarlijke cocktail, waarin het LT te trots was de problemen in de operatie zelf op te lossen, maar te komen met twee extra assemblage locaties in Fr en Pt, en terug out te sourcen in China, waar men van begin af aan niet de fatalistische keuze had moeten maken dat naar Deurne te brengen. En datzelfde LT nu met schuldeisen om tafel zit, maar een extern consultant nota bene moet inhuren om te onderzoeken welke marge er behaald kan worden op hun bussen.

Laat dit ook een leermoment zijn voor de operatie, want ongeacht welke functie je vervult, het ontneemt je in deze tijden niet van de plicht om ook jezelf verder te verdiepen in het bedrijf, en een stem te blijven voeren bij tactische / strategische beslissingen die het bedrijf neemt, sowieso lijkt mij dit voor elke HAVO+-geschoolde medewerker of met de juiste praktijkervaring geen probleem.

Desalniettemin, er staat een topproduct in de steigers. Hopelijk in de lijn van Robbert Dijkgraaf is men bij Ebusco in staat op de juiste wijze van elkaars talenten gebruik te maken. Imbo wel na een doorstart, want helaas zit er niet veel meer in…

De nodige inspiratie heb ik opgedaan, bij het lezen van National Geographic, Atlas of the Civil War, een aanrader voor eenieder, waarbij Lincoln destijds de keuze had om de zaak af te dealen, of toch door te gaan om ook het Zuiden, David Jefferson, zich te laten conformeren aan de 13th amendment.

Salut
Bye
0
quote:

Jochie1962 schreef op 1 augustus 2024 19:22:

Wil je nog wat verdienen aan eBusco? gewoon een bus bestellen en rijk leven van de vergoeding voor te laat leveren.
Spoedig in het Deurnese theater.
Gratis E-bus ophalen.
Rijbewijs vereist + 2 monteurs.
De bus moet aan de praat
worden gebracht.
[verwijderd]
0
Heftig in het verleden gehad, sterkte voor aandeelhouders die ze nog hebben. Zodra valk ze ging dumpen rook ik de bui hangen, maar niet zo extreem als vandaag.

Denk dat het management wel volledig op straat gezet moet worden, de CEO lijkt niet geschikt voor deze operatie. Tevens missen ze ook echt een patent op iets unieks.

Kan me nog herinneren dat de aandeelhouder het zo'n unieke kans vond, en ging uitrekenen hoeveel batterijen er wel niet in boten geplaatst konden worden.. wat een fiasco voorspelling.
Troef
1
quote:

Tralie C schreef op 1 augustus 2024 19:43:

[...]
Komt het busje nog?
Busje komt niet meer. Busje wil niet starten....... Niet alle onderdelen waren voor handen. En voordeel als hij niet start sta je ook niet onderweg met pech langs de kant.
Op en Neer
1
quote:

Troef schreef op 1 augustus 2024 20:03:

[...]

Busje komt niet meer. Busje wil niet starten....... Niet alle onderdelen waren voor handen. En voordeel als hij niet start sta je ook niet onderweg met pech langs de kant.
Eventjes wat moed inzingen.

www.bing.com/videos/riverview/related...
[verwijderd]
0
quote:

Troef schreef op 1 augustus 2024 20:03:

[...]

Busje komt niet meer. Busje wil niet starten....... Niet alle onderdelen waren voor handen. En voordeel als hij niet start sta je ook niet onderweg met pech langs de kant.
Dus je geniet van het leed van anderen? Hoezo? wat een slechte manier van communiceren.
[verwijderd]
3
quote:

Marcel H. schreef op 1 augustus 2024 19:46:

[...]

Spoedig in het Deurnese theater.
Gratis E-bus ophalen.
Rijbewijs vereist + 2 monteurs.
De bus moet aan de praat
worden gebracht.
1 woord SNEU, je gunt niemand dit soort resultaten.
Nakennis
0
quote:

Marcel H. schreef op 1 augustus 2024 19:46:

[...]

Spoedig in het Deurnese theater.
Gratis E-bus ophalen.
Rijbewijs vereist + 2 monteurs.
De bus moet aan de praat
worden gebracht.
Geweldig. Abtje
andropovke
3
Er zitten wel meer beursgenoteerde bedrijven als Ebusco aan te komen .
Fastned,CM.com e.d. hebben ook geen toekomst met hun verdienmodellen.
Overal geld gaan lenen en bijna niks verdienen is bij voorbaat Russisch roulette om daar in te beleggen als particulier.
Ze staan met hun rug tegen de muur als die schulden aflopen.
En maar obligatie`s e.d. uitgeven , snap niet dat er ooit iemand intrapte.
Uitgerekend die bedrijven hebben vaak een directie met sterk overdreven toekomstfantasie.
Op en Neer
1
quote:

Nakennis schreef op 1 augustus 2024 21:38:

Morgen naar een kwartje of drie bevroed ik:-)
Is nog teveel. Het verlies is gelijk aan de emissie van vorig jaar. Er zal dringend geld nodig zijn. De aandeelhouders trekken aan het kortste eind.
kweetnie
1
Aandeel daalt veel te hard, alles is al ingeprijsd.
Toch blijven er velen hier maar herhalen dat het bedrijf failliet gaat of failliet is.
Wellicht zou dit technisch zo kunnen zijn maar met de juiste beslissingen, wat deze ook mogen zijn, kan het bedrijf echt nog wel voortbestaan.
Dat het nu minder dan 1 euro per aandeel is is toch wel triest.
NIet teveel denken wat er allemaal mis is gegaan maar vooral vooruit kijken en zorgen dat er snel weer leveringen plaats kunnen vinden.
Toch blijf ik geloven dat het nog wel goed gaat komen.
Nakennis
0
quote:

kweetnie schreef op 1 augustus 2024 22:48:

Aandeel daalt veel te hard, alles is al ingeprijsd.
Toch blijven er velen hier maar herhalen dat het bedrijf failliet gaat of failliet is.
Wellicht zou dit technisch zo kunnen zijn maar met de juiste beslissingen, wat deze ook mogen zijn, kan het bedrijf echt nog wel voortbestaan.
Dat het nu minder dan 1 euro per aandeel is is toch wel triest.
NIet teveel denken wat er allemaal mis is gegaan maar vooral vooruit kijken en zorgen dat er snel weer leveringen plaats kunnen vinden.
Toch blijf ik geloven dat het nog wel goed gaat komen.
Nee, dit is hooguit een kwestie van tijd .
12.941 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 0,918
Verschil +0,001 (+0,08%)
Hoog 0,930
Laag 0,910
Volume 401.797
Volume gemiddeld 1.699.464
Volume gisteren 509.863