Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Het zijn gouden tijden bij ASMI
1
quote:

Marcel H. schreef op 25 juni 2024 13:41:

De gezonde correctie is zo'n 12 jaar geleden begonnen en duurt
nog steeds voort.
Die stopt als de koers op 0,01 staat.
Blik dekkende afbijt
1
stot
1
5 euro kunnen we zien in 2025 als de problemen dit jaar worden opgelost en er geen grote emissie komt dit jaar
stot
0
Zoals ik vanmorgen zei gebeurd helaas van 2,16 terug naar het dieptepunt van vandaag 2,00 en vandaar misschien terug naar 2,05-2,08 .

Wilde dat ik de koers van ebusco 7 maanden geleden zo goed kon voorspellen dan was ik nooit ingestapt .
Wacko Winger
2
quote:

stot schreef op 25 juni 2024 14:03:

5 euro kunnen we zien in 2025 als de problemen dit jaar worden opgelost en er geen grote emissie komt dit jaar
Het zou kunnen dat het groot aantal onafgebouwde bussen die nu langzaamaan uitgeleverd kunnen gaan worden, zorgt voor een relatief gunstig kasstroom waardoor een emissie niet nodig is.

Maar alles blijft voor zeer ongewis, mede door het trackrecord van het management.
Daan1
1
quote:

Trx7 schreef op 25 juni 2024 14:06:

wat is de kans op een emmissie?
100 %. Tenzij ze overgenomen worden voor een habbekrats. Anders faillissement.
Trx7
1
quote:

Wacko Winger schreef op 25 juni 2024 14:07:

[...]

Het zou kunnen dat het groot aantal onafgebouwde bussen die nu langzaamaan uitgeleverd kunnen gaan worden, zorgt voor een relatief gunstig kasstroom waardoor een emissie niet nodig is.

Maar alles blijft voor zeer ongewis, mede door het trackrecord van het management.
Erg jammer allemaal.
Maar vind het zelf nog stees een leuke gok voor 5 a 10 k. Kan zomaar goed uitpakken, en als het fout afloopt dan is het maar zo.
Daniel1981
0
quote:

StoplossBurner schreef op 25 juni 2024 11:57:

Voor mij is de productievertraging de enige verrassing. Van 56 bussen in Q1, naar sowieso minder in Q2 (minimaal 34 (= 90-56), maar zeker geen 56); dat kan ik alleen verklaren met te acute geldproblemen zoals ik in een eerder bericht van vandaag meldde.
In de 56 bussen Q1 zaten nog 'doorgeschoven' bussen uit Q4. Maar een run rate van 34 bussen in een kwartaal is wel echt dramatisch laag. Dan kom je uit op 136 bussen per jaar.
Ik lees nergens in de berichtgeving dat de uitlevering gaat verdubbelen in H2.

Ik lees deze omzetwaarschuwing als een voorbode op een nieuwe emissie die over 2/3 weken wordt aangekondigt.
phu
0
Koopt geen potentiële klant meer bus bij Ebusco nu. Iets teveel onzekerheid zeg maar. Waarom het risico lopen? Dus heb er totaal geen geloof meer in.
StoplossBurner
1
quote:

stot schreef op 25 juni 2024 14:06:

Zoals ik vanmorgen zei gebeurd helaas van 2,16 terug naar het dieptepunt van vandaag 2,00 en vandaar misschien terug naar 2,05-2,08 .

Wilde dat ik de koers van ebusco 7 maanden geleden zo goed kon voorspellen dan was ik nooit ingestapt .
Waarom stapte je 7 maanden geleden in als ik vragen mag? Zeker afgelopen jaar heb ik geen enkele aanleiding gezien om in te stappen. En hoe zou je daar lering van kunnen trekken voor volgende beslissingen m.b.t. kopen/verkopen aandelen?
StoplossBurner
0
quote:

Daniel1981 schreef op 25 juni 2024 14:21:

[...]

In de 56 bussen Q1 zaten nog 'doorgeschoven' bussen uit Q4. Maar een run rate van 34 bussen in een kwartaal is wel echt dramatisch laag. Dan kom je uit op 136 bussen per jaar.
Ik lees nergens in de berichtgeving dat de uitlevering gaat verdubbelen in H2.

Ik lees deze omzetwaarschuwing als een voorbode op een nieuwe emissie die over 2/3 weken wordt aangekondigt.
Nog eens nagelezen, die 56 bussen was t/m april. Klopt dus niet wat ik beweerde. Productiesnelheid is dus vrij constant dit jaar zo'n 15 bussen per maand, waar er 45 nodig zijn om break-even te draaien. Maar hoe zie jij nog een emissie gebeuren? Wie gaat er nog kopen? Al verwater je van 70 miljoen aandelen naar 100 miljoen, daar haal je hooguit zo'n 50 miljoen mee op (en dat is nog in een optimistisch scenario). Daar ga je ook hooguit een paar maanden tijd voor uitstel van executie mee winnen. Ik zie op dit moment alleen een overname voor een ongeveer even gammel aanbod voor de huidige aandeelhouders nog als enige uitweg. Mogelijkheden aantrekken cash die broodnodig is om lopende operatie overeind te houden?

- Lening (onwaarschijnlijk gezien de cijfers die Ebusco overlegd)
- Emissie (wie wil het grote pakket aangeboden aandelen nog kopen?)
- Overname (Partijen zoals ik die eerder genoemd heb)
- Grote aandeelhouders (Bijvelds, ING, Van de Valk) die voor spotprijsjes aandeel in het bedrijf verkopen.
- Andere vorm? Benieuwd wat dit dan zou kunnen zijn.
StoplossBurner
0
quote:

Trx7 schreef op 25 juni 2024 11:54:

[...]

kan max 5% van mn porto in 1 aandeel zitten. is goed zo. heb een gak van 3. Dus komt wel goed.
Je kan er zo weer een hoop bijkopen zodat het weer 5% van je porto is, is je GAK ook nog eens lager.
Frankieboy
0
quote:

phu schreef op 25 juni 2024 14:27:

Koopt geen potentiële klant meer bus bij Ebusco nu. Iets teveel onzekerheid zeg maar. Waarom het risico lopen? Dus heb er totaal geen geloof meer in.
Loopt m.i. wel los met dat risico. Van de Fokker F27 (ja die met propellors nog, laatste gebouwd in 1987) vliegen er nog steeds een stuk of 20 rond. Fokker ging in 1996 falliet.

Daniel1981
0
quote:

StoplossBurner schreef op 25 juni 2024 14:40:

[...]

Nog eens nagelezen, die 56 bussen was t/m april. Klopt dus niet wat ik beweerde. Productiesnelheid is dus vrij constant dit jaar zo'n 15 bussen per maand, waar er 45 nodig zijn om break-even te draaien. Maar hoe zie jij nog een emissie gebeuren? Wie gaat er nog kopen? Al verwater je van 70 miljoen aandelen naar 100 miljoen, daar haal je hooguit zo'n 50 miljoen mee op (en dat is nog in een optimistisch scenario). Daar ga je ook hooguit een paar maanden tijd voor uitstel van executie mee winnen. Ik zie op dit moment alleen een overname voor een ongeveer even gammel aanbod voor de huidige aandeelhouders nog als enige uitweg. Mogelijkheden aantrekken cash die broodnodig is om lopende operatie overeind te houden?

- Lening (onwaarschijnlijk gezien de cijfers die Ebusco overlegd)
- Emissie (wie wil het grote pakket aangeboden aandelen nog kopen?)
- Overname (Partijen zoals ik die eerder genoemd heb)
- Grote aandeelhouders (Bijvelds, ING, Van de Valk) die voor spotprijsjes aandeel in het bedrijf verkopen.
- Andere vorm? Benieuwd wat dit dan zou kunnen zijn.
Bedrijf staat idd met de rug tegen de muur. Ik zou ook niet weten op basis waarvan ze extra geld kunnen aantrekken. Dat zou kunnen als er een duidelijke opgaande trend is in de productie van bussen, maar het is gewoon gedaald van Q1 op Q2. En voor H2 lees ik ook weinig concreets, het moet vooral komen van 'hope'.
Bye
1
[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd. Laatste waarschuwing.]
Fender bass
0
quote:

Marcel H. schreef op 25 juni 2024 14:58:

[...]

De kans daarop is klein. Er heeft zich inmiddels een koper gemeld.
Bron?
visje
0
Eigenlijk niet zo verwonderlijk dit, werk zelf bij een productie bedrijf. Ik verwacht wel dat ze nu de basis principes goed voor elkaar hebben maar voordat de swung in de productie zit moeten alle schakels in de chain even sterk zijn.

Zou me niet verbazen als ze van de beurs worden gehaald. Bedrijf verder stroomlijnen en dan over een jaar of 5 een nieuwe IPO of onderhands verkocht.
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 12 feb 2025 17:35
Koers 0,638
Verschil -0,117 (-15,50%)
Hoog 0,755
Laag 0,620
Volume 2.411.830
Volume gemiddeld 1.743.134
Volume gisteren 553.491