BEAR-BULL schreef op 2 augustus 2023 19:01:
Bovenste stuk is van Lamarust, onder de streep mijn commentaar daarop. Ik weet het ook niet zeker natuurlijk.
Liquiditeit
De in 2023 nog te realiseren USD 140 mln EBITDA zou plm. USD 85 mln FCF moeten impliceren. Hier gaat dan vanaf nog USD 120 mln CAPEX en USD 25 mln schuldaflossing en dividend, zodat de huidige positieve kasstand van USD 38 mln omslaat in een schuld van USD 12 mln. Uiteraard naast de USD 319 mln schuld, maar die hoeft pas in 20249 te worden afgelost en kent geen covenants, zolang de rente maar betaald wordt.
Nu de Braziliaanse technical grade lithium chemicus plant volledig gefinancierd gaat worden door KfW IPEX/Citi impliceert dit dat vanaf 2024 de FCF - welke bij een EBITDA van USD 450 mln toch zo'n USD 300 zal bedragen - volledig beschikbaar is om (i) de resterende schuld van USD 12 mln af te lossen, (ii) aan te wenden voor module 2 in Bitterfeld, plm. USD 90 mln, (iii) aan te wenden voor de Shell JV ad USD 70 mln en het overige voor dividenden. De markt onderkent mijns inziens onvolledig dat AMG vanaf 2024 een significante dividendbetaler gaat worden, aangezien alle investeringen zijn gefinancierd uit de cash flow en de USD 319 mln lening geen aflossingsverplichtingen kent tot 2049.
Ik snap dit stuk niet.
De huidige positieve kasstand 38 M
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is 391 M in kas
Debtors zijn 179 en Inventory is 252. Er zijn ook nog other assets van 118 M (geen idee wat dat zijn, vooruitbetalingen gedaan door AMG? Ik laat ze buiten beschouwing)
Totaal is dat 822 m
De kortlopende schulden zijn 456 M
Dat geeft een bedrag 366 M van kortlopende assets min kortlopende liabilities
Uit te geven aan investeringen
Er staat in H1-2023 dat er 69 M geïnvesteerd is, maar ook in de vergelijkende cijfers dat er staat ook een bedrag van 82 M in 2022. Mijn mening daarover is dat Bitterfeld nauwelijks nog verdere investeringen vergt tot en met module 1 natuurlijk.
Op een post van mij werd gereageerd dat iedere extra module 75 M kost.