Vertaald CM artikel eind 2022 uit Indiase krant. Kopie:
"CM.com ziet India als een topbestemming voor revolutionaire technologische innovaties. CM is van plan om van India een technische hub te maken waar de wereld op kan vertrouwen.
Indiase ingenieurs hebben de groei gestimuleerd en van dit land de geboorteplaats gemaakt van vele fascinerende uitvindingen die ons leven op alle mogelijke manieren hebben verbeterd. Of het nu gaat om het gemak van het overmaken van geld zonder enige moeite met Unified Payments Interface (UPI) - een instant real-time betalingssysteem van de National Payments Corporation of India (NPCI), of verschillende particuliere spelers die uw creditcardbetalingen vereenvoudigen met betalingen met één tik of je boodschappen binnen 10 minuten laten bezorgen - producten van eigen bodem, gemaakt door Indiërs voor Indiërs, dat maakt het land zo aantrekkelijk om te zijn. Sterker nog, er is een groeiende wereldwijde consensus dat India alle middelen in huis heeft om het de volgende grote technische hub van de wereld te maken. Volgens NASSCOM is India het op twee na grootste startup-ecosysteem met 200 actieve angels, meer dan 100 accelerators, 150 VC's en ongeveer 4.200 startups die in het land actief zijn.
Gezien het enorme aantal gespecialiseerde ingenieurs in het land, geven veel multinationals de voorkeur aan India. Behalve dat het een broedplaats is voor technische specialisten, werkt de inclusieve werkcultuur in het voordeel van India. Het land heeft een holistische kijk op de IT-sector en mensen werken het liefst voor een bedrijf dat zorgt voor hun geestelijke gezondheid en algemeen welzijn. Sinds de pandemie is de werkcultuur in de meeste IT-bedrijven uitgesproken over thuiswerken. Bovendien is er zichtbaarheid van het vertrouwen van de bedrijven in hun werknemers, wat uniek is voor India.
Kijkend naar zo'n verbazingwekkend traject van de Indiase IT-professionals, wil CM.com , een in Nederland gevestigd cloudsoftwarebedrijf voor conversatiehandel, dat innovatieve producten in de B2B-ruimte aanbiedt, het meeste uit dit potentieel halen door zijn Indiase R&D-hub tot een krachtpatser van innovatie en technologisch wonder.
CM.com is geëvolueerd van een communicatieplatform naar een hightech organisatie met een divers portfolio. Het portfolio richt zich op zakelijke markten zoals betalingen, contactcenter-as-a-service en conversatie-AI. De organisatie helpt bedrijven in contact te komen met mensen en andere bedrijven via verschillende platforms zoals telecomoperators, wereldwijde betalingsproviders en berichtenkanalen.
Hoewel veel van de producten die in India worden gemaakt voor Indiërs zijn, is CM.com van plan hierop in te spelen en India op de wereldkaart te zetten. Het merk heeft een India voor ogen dat niet alleen voorziet in de behoeften van het land, maar ook in de behoeften van de wereld. CM.com wil via het initiatief "CM Connect" India vestigen als een nieuwe R&D-hub. De ingenieurs die aan "CM Connect" werken, zullen vanaf nul producten ontwikkelen. De ingenieurs zullen nauw samenwerken met verkoop en marketing om een ??outreach-programma op te zetten om klantspecifieke behoefte
te begrijpen. Dit zal in wezen een cyclus van vertrouwen en transparantie creëren tussen klanten en het product.
Arman van Lieshout, Senior Product Owner, CM.com, sprak over CM Connect: “Veel van onze SaaS-, berichten- en betalingsproducten vereisen integratie met externe platforms (zoals Salesforce of Microsoft Dynamics) om echt de waarde te maximaliseren die onze klanten uit hun product.
Van conversationele AI-chatbots die communiceren met CRM's, tot onze CCaaS-oplossing die gegevens uit een OMS haalt, tot CRM's die records op ons klantgegevensplatform posten. Om een complex web van puntoplossingen te vermijden, lanceren we een nieuw product, CM.com's Connect-oplossing. Externe platforms integreren één keer met Connect, waarna de datacontracten, authenticatie en autorisatie automatisch naar meerdere CM-producten gaan.”
Sandeep Chanana, Head of HR, APAC, CM.com, zei: “India heeft veel potentieel waardoor het de IT-hoofdstad van de wereld kan worden. En daarvoor moet er veel energie worden gestoken in een speciale R&D-hub waar professionals producten kunnen ontwikkelen voor India en de wereld. Met deze visie wil CM.com van India een van zijn belangrijkste R&D-hubs maken.”
Sprekend over de werkstructuur van de in India gevestigde ingenieurs voor CM.com, zei Sandeep: “Voor CM.com zullen ingenieurs werken in autonome, in India gevestigde teams. De teams zullen samenwerken met de rest van de wereldwijde organisatie om krachtige, goed ontworpen producten te leveren die impact hebben op hun klanten en de organisatie. Deze teams zijn verantwoordelijk voor hun eigen go-to-market, productstrategie en positionering en werken nauw samen met andere productteams binnen de organisatie. Om dit mogelijk te maken, is CM.com al begonnen met het inhuren van ingenieurs voor de R&D-hub in Bangalore, die graag een nalatenschap willen opbouwen om een positieve klantervaring te verbeteren en te genereren.”
Het Nederlandse IT-bedrijf breidt zijn voetafdruk in Azië uit en groeit snel in de regio. Vanaf nu heeft CM.com kantoren in landen als Singapore, China en Japan en wil uitbreiden naar meer landen. De wereld weet dat India een groeiende markt is en CM.com ziet dit als een kans om van India de volgende IT-hub te maken."