Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

SHI
0
quote:

pakman schreef op 21 april 2023 09:51:

[...]

en het gaat minder en minder worden , geloof dat maar en je moet wel stokkeblind zijn omdat niet te zien en uberhaupt Jettefret te kopen op deze belachelijke prijs, eten rondbrengen op een fietsje als Bedrijfsmodel hahahahahah
10€ bezorgkosten? Woon je op Pampus eiland of zo?

Anyway, ik heb hier van de shorts nog geen één gedetailleerde waardering gezien (zoals die van Sven) die de short thesis beargumenteerd. Het enige wat ik hoor, zijn ongefundeerde voorspellingen over faillissement en dat niemand meer eten gaat bestellen. Lachwekkend. Het lijkt sterk op de euforie die vaak ontstaat bij long als een fonds aan het toppen is.
Eagle1959
0
[quote alias=Eagle1959 id=14779878 date=202304210947]
[quote alias=Big dogs gotta eat - John id=14779839 date=202304210936]
[...]
Waarom kijk je niet gewoon naar de cijfers van DASH ipv lukraak wat roepen. Guidance is 500-800 miljoen aebitda, was 361 in 2022.

Welke synergie? De verschillende businessmodellen? Het allegaartje van ~15 verschillende apps? Wat moet de concurrentie daarmee en welke zouden ze volgens jou moeten hebben?
[/quote
Doordash ebitda 2021 min 300kk, 2022 min 1 MILJARD! Bron Yahoo finance. Nu jij weer big dog mbt lukraak roepen.
[/quote
Nogmaals BigDog: ik had het over ebitda en mijn bron Yahoo zegt > 1 miljard ebitda verlies in 2022! , versus min 300 miljoen in 2021.
Mbt punt 2: penetreren in een markt waar al concurrenten zitten kost heel veel geld. Ook zal er logistiek veel voordeel zijn. Of men in de applicatiesfeer veel voordeel heeft weet ik niet, maar een hoofdkantoor kan gesloten worden… etc.
Mr_Market
1
quote:

DeWalt schreef op 21 april 2023 09:23:

Ik ga hier weer even een tijdje weg. Shorters op de weg retour en willen graag uw aandeeltjes kopen. Maar van de heren optieverkopers mag het niet te veel omhoog anders raken ze hun handeltje kwijt.

Ik koop binnenkort bij. Jitse gaat voor actie en dat gaat er komen. Succes allen en denk aan je spreiding.
Fijne vakantie!
DeWalt
1
quote:

Mr_Market schreef op 21 april 2023 10:02:

[...]

Fijne vakantie!
Dank je. Ik ga aan de ouzo in Griekenland.
wiegveld
0
quote:

Perry schreef op 21 april 2023 09:43:

[...]

alle grote jongens die roepen boven de 30 euro
allemaal waardeloos
Dat doen ze omdat ze allemaal hun modelletjes vullen met aannames en dan een rekentooltje loslaten.
Als de aannames te rooskleurig zijn klopt er dus geen drieletter van het “berekende” koersdoel.

Verder willen alle analisten op een enkeling na de handel stimuleren. Dan helpen sell adviezen niet.
Als je zo kijkt is er bij geen enkele instelling een normaalverdeling SELL, HOLD en BUY. (Strong vergeet ik maar even)
SELL is groots onderwogen.

ofwel kijk zelf hoe je tegen een aandeel aankijkt en luister hoogstens voor de fun naar de analisten en verkneukel je desnoods dat de IEX analist een fors verlies heeft op JET.
Margin Call
0
quote:

DeWalt schreef op 21 april 2023 10:06:

[...]
Dank je. Ik ga aan de ouzo in Griekenland.
Klinkt goed zeg
Beurs goeroee
0
Deliveroo netjes in de plus
Delivery Hero net in de min
en ons aller JET weer 3% eraf

Nee markt verschuift zoch naar de concurrentie. JET gaat failliet!
wiegveld
0
quote:

DeWalt schreef op 21 april 2023 10:06:

[...]
Dank je. Ik ga aan de ouzo in Griekenland.
Moet je daar wel zelf halen!
Cproof
0
Tot het einde van dit jaar gaat er niks noemenswaardig met de koers gebeuren . Dit komt door het inkoopprogramma!!!
Perry
0
Dit aandeel is net als Pharming gaat voor lange tijd niks doen
Dood geld dus
mits overname of verkoop
Perry
0
quote:

longshort schreef op 21 april 2023 10:21:

Aandeel is ook veel te duur.
praat aub geen onzin
wiegveld
0
Ik zie als grootste probleem voor JET dat t krimpt.
DD groeit. Dus heb ik afgelopen week deel JET ingeruild voor Dash. kan blunder zijn maar we gaan t t komende jaar zien.
JET krimpt en daarmee is het voor mij de afgelopen week meer de vraag geworden of er voor 2025 een positieve EBITDA en casfflow bereikt kan worden.
JET is ook niet cashrijk want tegenover de iFood money staan de convertibles nog uit en dat worden met deze koers geen aandelen maar moet in euro’s worden terugbetaald vanaf 2024.
Wel houd ik deel aan omdat t wel een leuk aandeel is.

Vanaf nu dus 2 te volgen dash en jet.
pakman
0
quote:

Cproof schreef op 21 april 2023 10:20:

Tot het einde van dit jaar gaat er niks noemenswaardig met de koers gebeuren . Dit komt door het inkoopprogramma!!!
denk dat daar vele hier voor zouden willen tekenen, maar hou er rekening mee dat die verder afdaalt naar het 14 euro weiland, lucht loopt er nog steeds uit en mocht de wind ff draaien door naar het 8 euro weiland , maar geef u wel gelijk zal niet binnen 1 a 2 mndn gebeuren.
Daarom
0
quote:

wiegveld schreef op 21 april 2023 10:23:

Ik zie als grootste probleem voor JET dat t krimpt.
DD groeit. Dus heb ik afgelopen week deel JET ingeruild voor Dash. kan blunder zijn maar we gaan t t komende jaar zien.
JET krimpt en daarmee is het voor mij de afgelopen week meer de vraag geworden of er voor 2025 een positieve EBITDA en casfflow bereikt kan worden.
JET is ook niet cashrijk want tegenover de iFood money staan de convertibles nog uit en dat worden met deze koers geen aandelen maar moet in euro’s worden terugbetaald vanaf 2024.
Wel houd ik deel aan omdat t wel een leuk aandeel is.

Vanaf nu dus 2 te volgen dash en jet.
Succes, wordt in ieder geval nooit saai!!
Beurs goeroee
0
he verassend JET is weer de op 1 na grootste daler vandaag. Wat het ook doet met verkoop ifood of inkoop eigen aandelen, het moet en zal zakken. net zolang totdat er niks meer van het bedrijfje over is. Jirse heeft zich dan al verzekerd, mer zijn riante salaris verhoging en de aandeelhouders zijn zwaar de sjaak
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 12 feb 2025 17:35
Koers 12,455
Verschil -0,155 (-1,23%)
Hoog 12,685
Laag 12,385
Volume 1.280.696
Volume gemiddeld 1.819.334
Volume gisteren 964.697