Onderstreepte ook relevant; de basemap in relatie tot automated driving én in Q2 een nieuwe tomtom app.
==
(in antwoord op de vraag van ING hoe de markt op overture heeft gereageerd)
Ja. Dus Marc, ja. We hadden dus een goed moment om de temperatuur te testen bij CES, de Computer Show in Las Vega, en ik werk nu vier dagen in Florida. Enorme interesse in wat we proberen te doen.
We proberen de implicaties voor het bedrijf van onze klanten en de branche te begrijpen met over het algemeen overweldigend positieve reacties, variërend van of dat zinvol is tot wat kan ik – moet ik lid worden van jullie, en hoe doe ik dat en dat soort dingen.
En ik denk dat het ook voor de duidelijkheid in de markt belangrijk is dat er een standaard in opkomst is. Ik denk dat dat is waar klanten op hebben gewacht, misschien zelfs als ze het niet wisten, omdat de acceptatie van het locatieserviceplatform kostbaar is en je wilt niet opgesloten zitten bij 1 leverancier, als je dat kunt.
En ik denk dat dit initiatief zal vliegen, ik denk dat de verwachtingen hooggespannen zijn, en ik geloof echt dat het zal leiden tot meerdere producten en een efficiëntere manier om tot die producten te komen. En ook de reacties die ik van mijn klanten krijg, zullen in die lijn zijn. Dus inderdaad erg bemoedigend. Mensen willen voorbeelden, voorbeeldgegevens, enzovoort, enzovoort.
Niet alleen uit het enterprise-segment. Ik moet zeggen dat ook de interesse van de auto-industrie voor een meer conservatief deel van ons klantenportfolio een grote interesse toonde om te begrijpen wat de implicaties zijn en zullen zijn, kunnen zijn voor hun eigen bedrijf, en hun eigen datastrategie, inclusief datastrategieën voor geautomatiseerd rijden.
Dus ik was blij met deze feiten. We beginnen met verzenden van het product naar een beperkt aantal klanten in Q2, dat is geweldig. In de eerste helft van dit jaar zullen we een aantal op consumenten gerichte applicaties lanceren, waar we de hele stack kunnen laten zien, inclusief de services, de kaarten en hoe het allemaal samenkomt.
Dus het voelt alsof er momentum is, er is wind in de rug, we hebben ons toegewijd om dat vast te leggen terwijl we ook de verkoop- en marketingkant starten, om te profiteren van het momentum dat we op de markt zien.