Lamsrust schreef op 13 januari 2023 19:36:
[...]
Nou dat heb je na een paar weken wel gezien.
Het gaat er ook niet om dat je de koers correct voorspelt, maar dat je de potentie van een business ziet en of het management van deze business deze potentie winstgevend kan maken middels een consequente strategie die gekenmerkt wordt door focus. Grootste risico bij AMG is nu eigenlijk dat er met een beperkt team op heel veel zaken gefocust moet worden, nl.
- Vanadium business en dan m.n. uitbreiding Ohio II;
- Lithium Business en dan m.n. uitbreiding SP+, plannen upgrade facility in Brazilië naar technical grade en lithiumhydroxide facility Duitsland;
- Shell JV met supercenter plannen in Saoedi Arabië;
- LIVA business;
- reguliere tantalum, minerals en technology business.
Naast alle executierisico's zijn er ook financieel risico's van kostenoverschrijdingen en meer belangrijk financiering: nu financiert AMG alle nieuwe projecten (behalve Ohio II) uit de operationele cash flow maar mocht hier om welke reden dan ook een kink in de kabel komen dan zal er fors getrokken moeten worden onder de kredietfaciliteiten.
Dit drukt allemaal op de koers. Daarom ben ik van mening dat de koers van AMG echt begint te lopen zodra deze risico's afnemen, i.e. zodra Ohio II, SP+ en de eerste hydroxide module afgerond en volledig operationeel is. Dat moment komt overigens steeds dichter bij.
Vergelijk het met alle risico's die op Chinese aandelen rustten en die nu 1 voor 1 weggestreept kunnen worden. Bijgevolg een koersstijging van bijna 100% in 2 à 3 maanden tijd.
Indien de huidige marktbrede koersstijging weer eens een klap krijgt van 10 à 15%, zal AMG zeker mee omlaag gaan en ontstaan er weer leuke instapmomenten rond de EUR 30. Voorlopig rustig afwachten en alles omtrent AMG's business blijven volgen uiteraard.