*JustMe* schreef op 13 november 2022 17:38:
Voor wie geen abbo op de Telegraaf wil...
Goddijn zegt hier paar dingen:
- Huidige tijd voelt als 2004, toen we aan de vooravond hausse PND zaten
- Dit wordt bevestigd door record orderboek. Intake 2x groter dan vorige record
- Noemt Stellantis en alle merken die daar onder zitten, 8 miljoen auto's per jaar
- TT blijft kaartenmaker voor autonavigatie. OSM voor wat je om je heen ziet als je naar buiten loopt
- Software in het voertuig steeds belangrijker, met name voor de EV
-
Het gaat lukken om die 2,4 miljard orders "in klinkende omzet om te zetten", ook in geval van een recessie**.
**
"Als het echt heel slecht wordt en mensen ontslagen worden, is dat misschien te voelen in autoverkopen. Maar historisch gezien leveren we ons orderboek -plus of min een beetje- gewoon uit. En ook in slechte tijden blijkt de auto nog vaak een eerste levensbehoefte. Na jaren waarin de belangrijkste klantencategorie, de automobielindustrie, werd beperkt door tekorten aan chips en andere onderdelen, lijken de toevoerketens volgens Goddijn weer te functioneren."